Archief - Cloud Gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

freekydude

Legacy Member
OnLive
Logische evolutie van muziek streamen -> Games streamen.
Welcome to OnLive
OnLive - Wikipedia, the free encyclopedia

Wat denken jullie? Flop of toekomst?

Filmpje waar het getest wordt!

EDIT: Blijkbaar laat het je toe om bv. XBOX360 games op een Mac, PC, iPad, iPhone, ... te spelen (bluetooth dongle etc). Universal OnLive Wireless Controller

Gakai
De tweede optie is Gakai. Veel weet ik er niet over, maar ik weet dat het mogelijk is om Crysis 2 in mijn browser op extreme video settings te spelen... gestoord :D
http://www.gaikai.com/

passero

Legacy Member
Hoe zit het eig met lag. Aangezien alles op de cloud gebeurd...
Lijkt me toch raar voor games die snelle response tijden nodig hebben.

u4ea

Legacy Member
Is al een paar keer besproken geweest. Heb het ook persoonlijk al getest.
(Je kunt het gratis downloaden en games spelen voor 10 min)

In theorie klinkt het zeer goed, maar in praktijk is het wa minder.

Ge krijgt een stream van u spel voor u, dus das lijk ge een gameplay filmpke van een spel kijkt op youtube in 720p. Het is gewoon te wazig om u te kunnen inleven. Dan speel ik nog liever mijn spel op low graphics op hoge resolutie met een scherp beeld.

De delay is duidelijk voelbaar. Aangezien al u input naar ginder moet verzonden worden, moet verwerkt worden en teruggestuurd worden is het echt niet fijn om bijvoorbeeld shooters te spelen, wat dan weer juist mijn favo genre is.:p

Ook dat als ge games koopt, staan deze zelf niet op u pc. Wat dan weer wel een pluspunt is da ge geen hdd space verbuikt. Maar dat betekend, geen internet/smallband, no gaming. En aangezien ge veeeel bandbreedte verbruikt met het streamen van u spel, gaat ge rap op smallband zitten hier.

freekydude

Legacy Member
Je kan op de site gratis de client downloaden. Ik speel hier met een mac. Net de demo van Saints Row 3 geprobeerd. Speelt echt nog goed vind ik!

freekydude

Legacy Member
Namko zei:
Onlive nu ook beschikbaar op Android en IOS:
OnLive: Mobile Platforms

Ik kijk er toch naar uit wanneer Onlive volgend jaar in België uitkomt (wordt voor 't moment getest door Belgacom).

Nog een interessant interviewtje met Steve Perlman (OnLive founder, president & CEO) ivm Cloud Gaming/Desktop etc. Imo is die man een genie. :)
Steve Perlman at Columbia Entrepreneurship Night: Silicon Valley on 11/14/11 - YouTube

Hoezo je kijkt er naar uit? Ja kan het toch gewoon gebruiken? Ik heb net een game gespeeld :p

Namko zei:

Skip tot 13:30 voor OnLive. Mooie presentatie!

Namko

Legacy Member
freekydude zei:
Hoezo je kijkt er naar uit? Ja kan het toch gewoon gebruiken? Ik heb net een game gespeeld :p
Tuurlijk, heb ook al wat demo's gespeeld. Maar spellen zelf kopen wacht ik tot Onlive hier in België(www.onlive.be) uit is. :)

Fr33z

Legacy Member
enkel spijtig da ge dan zo veel moe downloade, maarja wie heeft in deze tijd nu geen ongelimiteerd internet :)

R3L4X

Legacy Member
OnLive is een goeie manier voor games te testen, anders moet je direct een volledige pirated versie gaan afhalen.

Nickjeuh

Legacy Member
Ik heb een veel positievere ervaring gehad met Gaikai. Hun businessmodel spreekt me ook meer aan dan Onlive.

Fr33z

Legacy Member
Nickjeuh zei:
Ik heb een veel positievere ervaring gehad met Gaikai. Hun businessmodel spreekt me ook meer aan dan Onlive.

Maar op die manier dat gaikai werkt zal niet verder kunnen gaan denk ik, da is gwn te zwaar voor die website en servers...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan