Archief - Cloud Gaming

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Muhtar

Legacy Member
hye,

Als ik de zoekfunctie van 9lives mag geloven is het toch wel even geleden dat er over cloudgaming (buiten Onlive) werd gesproken. Bij deze..

Onlive, is bij de meesten wel bekend denk ik, is een cloudgaming service die binnenkort zou moeten uitkomen hier in BE.

Nu kwam ik ook nog een paar andere Cloudgaming Services tegen, namelijk:

Gaikai Open Cloud Gaming Platform | Cloud Video Games And Software Applications hier kan je paar demo's spelen zonder te hoeven registeren. All you need is a browser and flash / java
Gaikai - Wikipedia, the free encyclopedia

OTOY Hier heb ik nog niets getest.

Ik heb Mass Effect 2 demo geprobeerd op de laptop (gaikai). Ik vond hem wel goed draaien. Had geen lag. Vanavond nog eens proberen op 40" tv.

Een paar verschillen t.o.v. Onlive. Onlive kan via pc en laptop gespeeld worden EN met box/"console" op tv. Zoals we nu onze PS3 en 360 hebben. Gaikai en Otoy zijn, verbeter mij als ik verkeerd ben, enkel voor pc en laptop. En zij zullen ook andere zaken aanbieden zoals programma's waar je ook een high-end systeem voor nodig hebt.

Voila,

Het heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind het een leuk idéé. Mij zal het wat goedkoper uitvallen dan wat nu het geval is.. Denk ik / hoop ik. Ben namelijk geen grote gamer, maar ik game wel eens graag...

grts,

tha_rippa1be

Legacy Member
wim_gunner zei:
Hmm, der gebeurd niks bij mij als ik op gie games klik.:s

Andere browser proberen, werkte hier in Chrome.
En ge moet Java hebben geinstalleerd staan.


Leuk idee, maar de reactietijd is zo sloom dat het onbruikbaar wordt.

u4ea

Legacy Member
Opera en Chrome werken ook niet.
En ja ik heb java staan:p

Heb hier nog ergens onLive staan,reactietijd en slechte resolutie van stream verpest het eigenlijk helemaal. Maar op papier vond ik het anders een heel goed idee.

greg89

Legacy Member
Ben meer te vinden voor het idee van cloud saving, dat ze dat in ieder spel implementeren :) Zeker op de PC

GammaGamer

Legacy Member
Ik ben eigelijk meer voor een soort van Local Cloud idee

Zijnde serverken in huis waar alles op staat en waar je games/films/muziek/programma's van streamed :unsure:

Tr1ploid

Legacy Member
Het concept had ik 5 jaar geleden al es bedacht toen ik dacht aan co-op met verschillende controllers op één console. Twee mensen die het spel kunnen spelen voor half de rekenkracht feitelijk. Nu, ik denk niet dat de technologie al zover staat om heel efficient om te springen met verschillende mensen die hetzelfde spel spelen, want dan moet je je games al met dat in het oog gaan programmeren, denk ik.

Sowieso vind ik het een geweldige technologie. Als dit de markt voor een groot deel verovert is het gedaan met piraterij en zal pc gamen eindelijk niet meer als een tweede prioriteit, na consolegaming, beschouwd worden.

Het zal zelfs mogelijk zijn om de allerzwaarste games op je Ipad te spelen.
Net crysis 2 demo uitgeprobeerd op Gaikai, zalig. M'n pc zou dat zomaar nooit aankunnen.

maxdevis

Legacy Member
Tr1ploid zei:
Sowieso vind ik het een geweldige technologie. Als dit de markt voor een groot deel verovert is het gedaan met piraterij en zal pc gamen eindelijk niet meer als een tweede prioriteit, na consolegaming, beschouwd worden.

als dat echt doorbreekt, dan wordt er geen onderscheidt meer gemaakt tussen pc-gaming of consoles...

Tr1ploid

Legacy Member
maxdevis zei:
als dat echt doorbreekt, dan wordt er geen onderscheidt meer gemaakt tussen pc-gaming of consoles...

Er zouden aparte markten ontstaan voor games voor controllers, en games voor muis+toetsenbord. Dat is het voornaamste. Door minder piraterij zal die laatste ook ernstiger genomen worden. +het voordeel dat laptops enorm mobiel zijn en wifi steeds meer weidverspreid, wat de markt voor pc games enkel groter maakt.

kaneda

Legacy Member
wim_gunner zei:
Opera en Chrome werken ook niet.
En ja ik heb java staan:p

Heb hier nog ergens onLive staan,reactietijd en slechte resolutie van stream verpest het eigenlijk helemaal. Maar op papier vond ik het anders een heel goed idee.


bij mij op chrome werkt het prima, net deadspace 2 demo gespeeld geen ondervond zelf bijna geen lag

Fr33z

Legacy Member
ik heb tejuist ook dead space 2 demo gespeelt.. loopt heel vlotjes.. best wel nice zo.. maar hoeveel download hij dan wel nie...

sainsaw

Legacy Member
Kheb gisteren onlive geprobeerd op kot en tging voor mij perfect. Heb DIRT3 uitgeprobeerd en da ging toch goed. Buiten dat mijn controller ni werd aanvaard. Van lag had ik geen problemen en da merkte toch wel bij een rally game.

Nickjeuh

Legacy Member
Onlive was voor my laggy + slechte streamkwaliteit. Heb net ff Gaikai geprobeerd en het kon mij wel bekoren tot ik op "buy now" klikte en doorverwezen werd naar Origin site...

Shrimpy

Legacy Member
Ik wou altijd eens sims medieval proberen voor ik het zou kopen, dit is eig een perfect middel om zoiets te doen zonder zich te keren naar piraterij. I like it a lot.

Ampie

Legacy Member
Is inderdaad wel een leuk concept. Hopelijk groeit het uit tot iets moois. Maar met dat gelimiteerd internet hier in Belgie..

The Monopoly Guy

Legacy Member
Ampie zei:
Is inderdaad wel een leuk concept. Hopelijk groeit het uit tot iets moois. Maar met dat gelimiteerd internet hier in Belgie..

Idd
Daar zal eerst iets aan moeten veranderen
Maar indien Onlive of een ander bedrijf uitgroeit tot een grote multinational kunnen ze wel wat druk uitoefenen op onze providers

Ook juist die gaikai eens uitgeprobeerd en het is zeker geen lag ofzo
Sommige games kan ik wel niet launchen omdat m'n latency zogezegd te hoog is
Enkel slechte graphics maar das mss omdat het maar demo's zijn en ze geen full power willen geven?

PureFun

Legacy Member
Onlive zal nooit doorbreken. Maandelijks betalen voor een library die je verliest zodra je stopt met betalen om games op 'highest video settings' te spelen in een te sterk gecompresseerde video stream welke je maandelijks volume gebruikt, met input lag. Vermoedelijk zal je door onlive gebruikte volume wel niet geteld worden door bgc en eventueel telenet. Console port met mouse smoothing, slechts uit te schakelen via een .ini aan te passen? Pech, de .ini bestaat ergens in een server cluster. Enkel de interface was interessant, tiles waar je live streams van andere spelers kan bekijken en redelijk vlot te browsen.

Gaikai, enkel bedoeld voor demos, lijkt wel succesvol. Alleszins meer kans dat iemand een demo uitprobeert via gaikai dan een gewone demo van 2GB te downloaden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan