Archief - Blizzard exposed - Diablo 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Rage

Legacy Member
Ik had al een tijdje geleden al eens gepost over de onkunde van Blizzard. Maar nu zijn er interessante blogpost gemaakt, lees die gewoon.

Diablo2 is verziekt door itemshops die in het begin van het ladderseizoen al zeldzame items verkopen. Nu blijkt dat Blizzard daar de oorzaak van is.

Lees dit:
[EXPOSED] Certain Blizzard employees have been helping third party Diablo 2 item selling websites : gaming

Lees daarna ook deze post, de CEO van zo een item shop: Blizzard Insider Profiting from Diablo 2 Exploits? - Jesse Powell's Blog

Ik wil er even op wijzen dat als iemand een private WOW server opstart die werkte met donaties, dat Blizzard er werk van maakt om die server te sluiten dmv een rechtszaak. Blizzard verliest door zo een private servers omdat ze potentiële klanten verliezen.
Blizzard awarded $88M from WoW private server lawsuit | Massively

Blizzard doet niets tegen de itemshops. Dit is geen bewijs dat de itemshops beheert worden door Blizzard, maar het is wel opmerkelijk dat ze er niets aan doen.

In het verleden zijn er andere problemen geweest die het spel volledig onspeelbaar maakte online. Het heeft bijna 3 jaar geduurd eer ze het probleem hebben opgelost. Daarvoor verwijs ik naar mijn oude post

Het komt erop neer dat Blizzard enkel problemen oplost als ze geld verliezen, of als het slecht is voor hun PR. Ze geven geen fuck om hun games/community. Ik post deze thread in de hoop dat Blizzard PR schade leidt waardoor ze hopelijk eindelijk Diablo 2, een spel van 12 jaar oud, gaan fixen.

Essit

Legacy Member
Het is in Wow nog steeds zo, farmers en exploiters worden zelfs gesteund zolang op hun servers spelen. Wat ga je eraan doen :( .

Het is big bussiness, en Blizzard heeft geld genoeg. En het is idd een feit dat ze zelf medewerkers hebben die de cash shops promoten .

Hopelijk zien we die shit niet in Diablo 3 ... Want dat is wel een spel dat ik wil spelen zonder al die zever :s

Rage

Legacy Member
Aj, ik wist niet dat het ook al zo erg was in wow :(

Who needs Diablo3? :)
Er komen 3 zeer goede Diablo Clones uit: Path of Exile,Torchlight 2 & Grim Dawn

Path of Exile - A Free Online Action RPG
Grim Dawn - Crate Entertainment
Torchlight II - Torchlight II by Runic Games

Volgens mij hebben al deze games potentieel om een echte Diablo 2 killer te worden. Er zitten bij beide de dev-teams van Torchlight 2 en Path of Exile mensen die bij Blizzard North hebben gezeten, en die aan Diablo 2 hebben gewerkt.

Een ander interessant spel is Grim Dawn van de makers van Titan Quest. Het ziet er al goed uit, maar het is geen echte diablo clone. Geen random dungeons geloof ik.

Persoonlijk vind ik Path Of Exile het beste uitzien. Ik hou niet zo van de grafische stijl van Torchlight 2. Maar ik ga ze allemaal een kans geven.

aneki

Legacy Member
Essit zei:
Het is in Wow nog steeds zo, farmers en exploiters worden zelfs gesteund zolang op hun servers spelen. Wat ga je eraan doen :( .

Het is big bussiness, en Blizzard heeft geld genoeg. En het is idd een feit dat ze zelf medewerkers hebben die de cash shops promoten .

Hopelijk zien we die shit niet in Diablo 3 ... Want dat is wel een spel dat ik wil spelen zonder al die zever :s

Er word gefluisterd dat er al chinezen zijn die al manieren gevonden hebben om de beta te hacken (godmode enz) dus daar zou ik niet echt op hopen.

Rage

Legacy Member
aneki zei:
Er word gefluisterd dat er al chinezen zijn die al manieren gevonden hebben om de beta te hacken (godmode enz) dus daar zou ik niet echt op hopen.

Er zijn meerdere IRC kanalen waar vele mensen samenwerken om het spel te hacken. Het feit dat Diablo3 werd uitgesteld naar 2012 werd daar met euforie onthaald. Zo kunnen ze hun werk afmaken voor release :)

Quecera

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Er zijn meerdere IRC kanalen waar vele mensen samenwerken om het spel te hacken. Het feit dat Diablo3 werd uitgesteld naar 2012 werd daar met euforie onthaald. Zo kunnen ze hun werk afmaken voor release :)

Ahn, dus jij zit op zo'n kanaal ? :p

Rider

Legacy Member
Mor allez... d2 is fucking 10 jaar oud. Wat verwacht ge nu?
En insinueren dat blizzard zelf die itemshops openhoudt / steunt is al even belachelijk als elke conspiracy theory

Ikaruga

Legacy Member
en waarom is dat onzin?

Zoals al gezegd hier, het is big business. Ze doen alles voor geld. En nu met hun RMAH in Diablo III is er absoluut geen enkele manier om als particulier al dan niet te weten of Blizzard het markt aanbod stimuleert aangezien alles 100% anoniem verloopt.

Het gebeurt daadwerkelijk genoeg in MMORPG's dat ze schijnbaar alles doen tegen hackers, terwijl iedereen goed genoeg weet dat botters voor hen een persistent inkomen vormen ...

Blizzard, en zeker Activision zijn absoluut geen weldoeners, en ge moogt gerust in zijn dat ze zeker alles doen om aan uw geld te geraken. Corporate secrecy is dan ook the whole point waarom alles voor de consument zo baanbrekend positief lijkt, terwijl er veel meer achter zit.

Overigens, dat D2 10 jaar oud is, spreekt het feit dat werknemers van Blizzard zelf illegale praktijken stimuleerden absoluut niet goed. Wat nu niet goed is, was toen ook niet goed

Rage

Legacy Member
spliffrider zei:
Mor allez... d2 is fucking 10 jaar oud. Wat verwacht ge nu?
En insinueren dat blizzard zelf die itemshops openhoudt / steunt is al even belachelijk als elke conspiracy theory

Uw argumenten zijn heel overtuigend.

En ge mist duidelijk de point. Het is niet alsof Blizzard dat allemaal zelf organiseert, het is wss één persoon uit het legacy team van blizzard die een procentje krijgt van de item shops. Het legacy team staat in voor de patches van Warcraft 3, Starcraft 1, Diablo 2 enz...

Waarom hebben ze anders een nieuwe dupe method geïntroduceerd toen de vorige method uitgelekt was?

Zo lang er een dupe method bestaat die niet bekend is voor het publiek, valt er geld mee te verdienen. Method wordt public ? -> PATCH met fix voor oude method + er komt nieuwe method. Volgt ge nog?

Het probleem is dat Blizzard geen kut geeft om hun community. Kijk maar naar Valve of id Software, die weten hoe ze hun legacy (oud) games moeten behandelen.

Er wordt trouwens een hoop geld mee verdient. Lewt zijn jaarlijkse inkomsten zijn al meer dan een miljoen dollar. En er zijn nog hopen andere sites.

Dat Diablo 2 al 12 jaar oud is, is geen argument. Het 2de grootste forum op het internet is een diablo2 forum...

zarathustra

Legacy Member
Zie ik wil best wel geloven dat er corrupte mensen zijn, die zijn er immers overal.

Maar dit stukje vind ik toch maar vreemd.

Rethek and his fellow legacy coders ADDED an even faster dupe method to the game. The new faulty code is COMPLETELY illogical and entirely inexplicable. In fact, the new dupe method they added to the game doesn't even work on single player or open battle.net. It won't work on any of the private realms that players run either. That's because the new bogus code is only on their servers.

hoe kan die de code zien als die op de battle.net servers zelf runt en nergens bij een gewone user te vinden is? >.>

Daedie

Legacy Member
Voor Blizzard is Diablo 2 nu eenmaal dood. Geld blijven steken in een spel dat niet meer opbrengt is waanzinnig. Blizzard is geen liefdadigheidsinstelling. Community of niet, als de community niet meer dokt voor een spel waar ze 12 jaar geleden 40 euro voor hebben neergeteld is Blizzard daar vet mee. We hebben meer dan genoeg waar voor ons geld gehad.

Als de community dat zo'n groot probleem vindt, maak dan een eigen private server zoals iccup voor Starcraft: Brood War. Dan kunt ge oneindige support voorzien. Legaal is het mss niet, maar iccup bestaat iig de dag van vandaag nog met elke x maanden nieuwe maps etc.

En nee, WoW wordt niet geplaagd door exploits en slechts in beperkte mate door farmers (zoals iedere MMORPG). Exploits zijn zeer zeldzaam en worden zwaar bestraft als ze gamebreaking zijn. Farmers zijn onvermijdelijk maar worden in de mate van het mogelijke bestreden. WoW is een zeer comfortabel speelbaar spel, totaal niet vergelijkbaar met de toestand van D2.

Essit

Legacy Member
Daedie zei:
En nee, WoW wordt niet geplaagd door exploits en slechts in beperkte mate door farmers (zoals iedere MMORPG). Exploits zijn zeer zeldzaam en worden zwaar bestraft als ze gamebreaking zijn. Farmers zijn onvermijdelijk maar worden in de mate van het mogelijke bestreden. WoW is een zeer comfortabel speelbaar spel, totaal niet vergelijkbaar met de toestand van D2.

Toen firelands uitkwam waren er mensen die de trash daar solo deden (ik denk niet dat dat de bedoeling was ?). En die items dan verkochten voor 40K ofzo op de AH, dat noem ik toch exploiten hoor.

Ondertussen zal dat wel al opgelost zijn hoop ik, ik speel geen wow meer.

En farmers was onlangs nog in de krant, in Vietnam ofzo worden mensen betaald om de hele dag WoW te spelen en items/gold te farmen... Om nog maar te zwijgen over de sites waar je gold kan aankopen, dat werkt dus wel degelijk en is unfair tegenover de andere spelers in het spel.

Daedie

Legacy Member
Essit zei:
Toen firelands uitkwam waren er mensen die de trash daar solo deden (ik denk niet dat dat de bedoeling was ?). En die items dan verkochten voor 40K ofzo op de AH, dat noem ik toch exploiten hoor.

Ondertussen zal dat wel al opgelost zijn hoop ik, ik speel geen wow meer.

Dat is eruit en is per definitie geen exploit (anders was het bannable). Gewoon een oversight van Blizzard. Echt veel impact heeft het ook niet op het spel gezien de gigantische goldinflatie die er onvermijdelijk al heerst.

Essit zei:
En farmers was onlangs nog in de krant, in Vietnam ofzo worden mensen betaald om de hele dag WoW te spelen en items/gold te farmen... Om nog maar te zwijgen over de sites waar je gold kan aankopen, dat werkt dus wel degelijk en is unfair tegenover de andere spelers in het spel.

Ik heb niet gezegd dat het niet bestaat. Ik zeg dat het (jammer genoeg) standaard is voor een game zoals dit, dat er ergere gevallen bestaan en dat het geen significante impact heeft op u als speler. Het enige waar ge over kunt discussiëren is de reclame, maar die wordt, in de mate van het mogelijke, bestreden. Ge deed namelijk uitschijnen dat het in WoW er net zo erg aan toe gaat als in D2 en dat is in de verste verte niet het geval.

Skipze

Legacy Member
Essit zei:
Toen firelands uitkwam waren er mensen die de trash daar solo deden (ik denk niet dat dat de bedoeling was ?). En die items dan verkochten voor 40K ofzo op de AH, dat noem ik toch exploiten hoor.

Ondertussen zal dat wel al opgelost zijn hoop ik, ik speel geen wow meer.

Dat zijng ewoon mechanics waarop Blizzard niet genoeg had getest en paar van die slimme gamers hadden dat door, dat die pakweg 50man daar wet 40k gold aan verdient doet absoluut geen kwaad aan de economy van WoW, en potentieel gaan wijzen met de vinger naar Blizzard daarvoor is gewoonweg belachelijk.

Essit zei:
En farmers was onlangs nog in de krant, in Vietnam ofzo worden mensen betaald om de hele dag WoW te spelen en items/gold te farmen... Om nog maar te zwijgen over de sites waar je gold kan aankopen, dat werkt dus wel degelijk en is unfair tegenover de andere spelers in het spel.

En? Niet alsof Blizzard eraan kan doen dat ergens in Vietnam man daarvoor word betaald... Moeten ze er soms naartoe trekken en hen daar eens gaan zeggen dat het niet mag? Alsjeblieft, als het puntje bij paaltje komt zijn dat ook gewoon 'gamers' dat een account hebben en er gewoon heel erg veel op spelen.

Zoals Daedie zegt is er in WoW geen tot amper last van exploits/farmers. Farmers zijn er, kan ik met mijn 5jaar WoW ervaring wel over meespreken, maar om te zeggen dat het echt storend was en mijn game-ervaring naar de zak bracht? Absoluut niet.

Blizzard gaan beschuldigen met het feit dat 'ze geen zak om hun community geven' vind ik zo al schandalig. Zoals reeds gezegd is het in eerste instantie al geen liefdadigheidsinstelling. Het is een bedrijf en een bedrijf wilt winst, anders heeft het absoluut geen zin om er tijd en moeite in te steken.
De games dat Blizzard uitbrengt zijn stuk voor stuk toppers, nog nooit ben ik teleurgesteld door Blizzard, soms is het wennen maar uiteindelijk ben ik altijd tevreden.

Dat er mogelijke corruptie is in Blizzard met Diablo 2 kan zeker, corruptie is er overal in de wereld, van op den hoek vant straat tot in Afrika. Dat Blizzard zelf van hogerhand er niet veel aan doet valt hen niet te verwijten, Diablo 2 is 12jaar uit en brengt niets meer op voor Blizzard, het feit dar er zoiets als Blizzard Legacy bestaat alleen al is een godsgeschenk voor oldskool gamers. Zoiets hoeft er niet eens te zijn en toch is het er.

Als conclusie: Blizzard is een entertainment bedrijf en doet zijn werk héél goed. Soms vraag ik mij af of bepaalde mensen misschien beter 2 keer nadenken en eens dankbaar zijn in plaats van altijd het slechte in bepaalde zaken te zien, zo hen misschien eens goed kunnen doen.

Michster

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Aj, ik wist niet dat het ook al zo erg was in wow :(

Who needs Diablo3? :)
Er komen 3 zeer goede Diablo Clones uit: Path of Exile,Torchlight 2 & Grim Dawn

Path of Exile - A Free Online Action RPG
Grim Dawn - Crate Entertainment
Torchlight II - Torchlight II by Runic Games

Volgens mij hebben al deze games potentieel om een echte Diablo 2 killer te worden. Er zitten bij beide de dev-teams van Torchlight 2 en Path of Exile mensen die bij Blizzard North hebben gezeten, en die aan Diablo 2 hebben gewerkt.

Een ander interessant spel is Grim Dawn van de makers van Titan Quest. Het ziet er al goed uit, maar het is geen echte diablo clone. Geen random dungeons geloof ik.

Persoonlijk vind ik Path Of Exile het beste uitzien. Ik hou niet zo van de grafische stijl van Torchlight 2. Maar ik ga ze allemaal een kans geven.

Is er eigenlijk al iets van een releasedatum gekend voro Torchlight 2 of path of exile?

Zien er allebei zeer belovend uit!

Ikaruga

Legacy Member
PoE mikt momenteel op eind dit jaar. Ze zijn nog volop in beta.

Ik zit in de PoE beta en het is een spel met een behoorlijk potentieel.
Enkel spijtig dat er nog veel content ontbreekt. Dus het is momenteel nog wat moeilijk om een goed zicht op te hebben

Rage

Legacy Member
Er wordt ook beweerd dat Diablo 2 niets meer zou opbrengen voor Blizzard. Het spel wordt nog verkocht. Blizzard doen regelmatig banwaves waardoor veel mensen het spel opnieuw kopen. Toen de eerste classes van Diablo 3 bekend werden gemaakt (2009 of 2010?) kwam Diablo2 weer tijdelijk te voorschijn bij beste verkochte spellen enzo...

En idd, blizzard is geen liefdadigheidsinstelling, Blizzard heeft geen verplichtingen... maar moet ik het daarom goedkeuren? Als ge kijkt hoe id Software, Valve & Epic hun oldies behandelen, en dan als ge de vergelijking maakt met Blizzard?

VictorVonDoom

Legacy Member
meeste farmers komen uit china en korea. Ik heb een documentaire gezien op nederland een tijdje geleden. Het zijn meestal mensen uit laag landbouwgebieden die naar peking gaan en daar worden opgeleid door mensen die hen uitwringen. Ze wonen bijna opeengestapeld in een kot (beetje slaverij).maar hun ouders zijn blij dat ze iets verdienen ook al begrijpen ze geen jota van het internet. Voor hen is dat even chinees als chinees voor ons chinees is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan