Archief - Beste racegame 2011

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vince23

Legacy Member
Hey,

vond het wel leuk om eens jullie persoonlijke mening te vragen, welk spel dat in 2011 is uitgekomen, vinden jullie het beste?
Als er een moderator is die hier een enquête van wilt maken, doe maar, dat was mijn plan, maar snap niet zo goed hoe het moet.
Het moet een racegame of free roaming game zijn...

MVG

PS: dit staat in heel het gameforum, maar dan bvb bij shooters de games van 2011 van shooters.

amdr

Legacy Member
Kwas ook al komen zien en kdacht nee, dat wordt teveel nadenken ;p

xDama

Legacy Member
Scifo zei:
Het slechtste zou makkelijker zijn. :unsure:

+100

Enja, beste racegame... Gewoon al het verschil tussen arcade en sim is een dooddoener voor zo'n poll.

vince23

Legacy Member
Doe dan het slechste en het beste. En apart sim en apart arcade...
Heb dit zelf ook nodig. Ik heb de voorbije maanden een stuk of 8 games gekocht, zoals bf3. Mw3. Black ops. F1 2011. Skyrim... Maar geen van al die games kunnen mij voor meer dan een maand bezig houden, en ik zoek eigenlijk een race sim... Daarom deze vraag dus... Graag de beste sim :)

JorisL

Legacy Member
Ligt het nu aan mij of is het qua racegames de laatste jaren echt povertjes?

Op consoles heb je Forza en Gran Turismo, maar mijns inziens bieden ze niets spectaculairs tegenover andere games.

Op pc heb je... niks? Ah ja, iRacing en Rfactor of hoe noemen die?

Wat ik persoonlijk mis in de huidige racinggames is de combinatie van fun. Er is altijd wel iets mis met die huidige games. Bvb: waarom rukken ze NFS zo helemaal uit zijn context in the run?

Eerlijk gezegd vind ik Driver San Fransisco nog de beste racer van 2011. Waarom? Omdat ik me er toch wel een week heb mee geamuseerd, dat is 6 dagen langer dan al die andere racegames van 2011.

Scifo

Legacy Member
Race games die ik afgelopen jaar gespeeld heb (persoonlijke mening)

- TDU2
Damn nog nooit zo snel een spel van mijn pc gegooid. Handling trok echt op niets, zelfs niet voor arcade. Kan ook aan beginwagens gelegen hebben :p

- F1 2011
Niet slecht te noemen, de meerwaarde tov 2010 vond ik niet zo groot

- Dirt 3
= Dirt 2,5 Meer van hetzelfde, been there done that en gymkhana zuigt :p

- Shift 2
Eigelijk nog het meest mee geamuseerd. Sound was :drool: Helmet cam was te awesome. Had daar eigelijk weinig problemen mee, stond altijd op bij mij. En snelheidsgevoel was serieus aanwezig. Een intense beleving dat ik nog niet veel ervaren heb. Jammer dat de handling niet echt geweldig was, anders had ik het spel langer dan 2 weken gespeeld :p

=> dus Shift 2 voor mij
Shift 2 - Zolder - Maserati GT1 - YouTube :love:

SXe

Legacy Member
Het is idd maar mager de laatste jaren qua race games. Maarja, het is moeilijk om vernieuwend te zijn.


Als ik ga kijken naar het aantal uur ik in een spel gestoken heb zal het toch Test Drive Unlimited 2 zijn tbh.

F1 2011, Dirt 3, Shift 2 en Driver SF waren leuk, maar konden me niet bezig houden.

Mee

Legacy Member
Hééél mager jaar, maar als ik voor 1 titel moet gaan zal het Dirt 3 zijn, daar heb ik mij best mee geamuseerd. Grootste verwachting was F1 2011 maar verder dan Canada ben ik niet geraakt, het boeide mij voor een of andere reden niet...

beemer_m3

Legacy Member
Zal voor mij ook Dirt 3 zijn, voor de rest was het niet veel soeps, wat ik spijtig vind, aangezien mijn favoriete genre racing is (was).

JorisL

Legacy Member
Mee zei:
Hééél mager jaar, maar als ik voor 1 titel moet gaan zal het Dirt 3 zijn, daar heb ik mij best mee geamuseerd. Grootste verwachting was F1 2011 maar verder dan Canada ben ik niet geraakt, het boeide mij voor een of andere reden niet...

Ik heb dat met bijna alle sim racing games. Door de één of andere reden word ik dat zo snel beu...

Mikail

Legacy Member
Ik hou van simulaties, maar 2011 was inderdaad heel pover. Ik hoop dat dit jaar (rFactor 2, pC.A.R.S., misschien een nieuwe update van LFS) zal komen.

Als ik dan een game zou moeten noemen, vond ik DiRT 3 wel aangenaam om te spelen.

JorisL

Legacy Member
Mee zei:
Noem F1 2011 aub geen sim :).
Nee, waarom niet? Het lijkt me toch zo... Ik heb het spel nooit gespeeld maar wat ik eigenlijk bedoel is dat ik circuit racers minder interessant vind dan meer arcade.

Ik heb destijds Forza 3 gespeeld en na een half uur was ik dat zo beu als iets gewoon omdat het altijd hetzelfde is. Wat toertjes rijden op een circuit, dat zegt me echt minder. Maar dat ligt ook wel aan mij maar ieder zijn ding he ;)

spoon

Legacy Member
Forza is nooit meer het zelfde geweest na Forza 2
heb forza 3 en 4 nooit veel gespeeld

JorisL

Legacy Member
Geef mij maar een spel zoals Burnout of (een goede) Need for Speed... Daar beleef je tenminste nog plezier aan dan heel de tijd geconcentreerd met een auto over een circuit te rijden :D

Silent Thunder

Legacy Member
Mee zei:
Hééél mager jaar, maar als ik voor 1 titel moet gaan zal het Dirt 3 zijn, daar heb ik mij best mee geamuseerd. Grootste verwachting was F1 2011 maar verder dan Canada ben ik niet geraakt, het boeide mij voor een of andere reden niet...

Zelfde probleem bij mij met F1 2011.

Zelf heb ik het meest genoten van Forza 4 en Dirt 3 (behalve de gymkhana dan). Aan Driver: SF moet ik nog beginnen.

amdr

Legacy Member
JorisL zei:
Geef mij maar een spel zoals Burnout of (een goede) Need for Speed... Daar beleef je tenminste nog plezier aan dan heel de tijd geconcentreerd met een auto over een circuit te rijden :D
Voila juist hetzelfde als dat sommige mensen COD leuk vinden terwijl andere ARMA leuk vinden. ARMA heeft opzich ni de hersenloze fun die cod aanbied maar de fun zit hem in het feit dat zo'n spellen (net als racesims) zo dicht bij de realiteit komen dat dat juist leuk wordt :P

Dit gaat wrs raar klinken maar denk dat de meeste wel wete wa ik bedoel
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan