Archief - auto buy script

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

BaNaaN2k4

Legacy Member
oi oi
tijdje terug ( halfjaar? ) was er zo'n klein textje in kladblok dat ergens op het inet stond met een deftige uitleg hoe je eigen buyscript te schrijven
nu vind ik dat nietmeer terug en vraag ik of iemand dat kent :sad:

indien niet, kan me iemand een link geven met goede info over je eigen buyscript schrijven?

thx

broertje

Legacy Member
bind "F4" "m4a1;ak47;primammo"
of
bind "F4" "buy ak47"

ik ben niet zeker of die command werkt maar het lijkt er goed op

BaNaaN2k4

Legacy Member
kheb het terug gevonden via via :D

voor de mensen
looook :D

Ok, menuselect buying is a thing of the past now. Valve has added built in aliases for buying to make a buyscript easy for anyone. Experienced or not. This information I received from hlds_linux mailing list from Deacon.

Ok, here are the names for buying.
pistols
=======
glock
usp
p228
deagle
elites
fn57

shotguns
========
m3
xm1014

smg
===
mac10
tmp
mp5
ump45
p90

rifles
======
galil
ak47
scout
sg552
awp
g3sg1
famas
m4a1
aug
sg550

machine gun
===========
m249

ammo
====
primammo
secammo

equipment
=========
vest
vesthelm
flash
hegren
sgren
nvgs
defuser
shield
============================
Now, making a buyscript is as simple as the following.

bind "F3" "mp5"

That would buy you an mp5 simply by hitting F3. You will also notice the buymenu no longer gets stuck open...ever.

Now that is just to buy the mp5, but you know you need ammo and other equipment. You can do it the long way like this.

bind "F3" "mp5; primammo; vesthelm; hegren; secammo"

That would buy the mp5 with full ammo, helm and vest, grenade and secondary ammo for your pistol.

Even that being the "long" way to do it. It is still much easier and much shorter way of doing it than 1.5 or prior.

Now, you can really simplify your buy script buy setting up a couple aliases. With this new menu, you dont need half a page of aliases..but with the new buy aliases, you can do ALL your aliases in 2 lines. To save me some typing, here are 2 basic aliases from Deacon.

alias "equip" "primammo; vesthelm; hegren; flash; flash; defuser"
alias "restock" "primammo; secammo; hegren; flash; flash; defuser"

The first is all the basic stuff you buy besides your primary weapon. By making an alias line similiar to this, you save yourself typing it over and over as you bind various keys.

The second line is for "restocking" yourself if you survive the last round.

So now for your mp5 line. Instead of this.

bind "F3" "mp5; primammo; vesthelm; hegren; secammo"

you use your alias now.

bind "F3" "mp5; equip"
bind "F4" "m4a1; equip"
bind "F5" "restock"

As you can see, doing that one line, saves typing later.
Also with this new system, it leaves you able to bind the minimum number of keys. Even though ak47 and m4a1 are different menu #s, they can be bought with the same single line.

bind "F6" "m4a1; ak47; equip"

If your a T an execute this..obviously you cant buy m4a1, but it will buy you the ak47 and all the stuff to go with it...if CT..you get the colt..and the equipment. So instead of 2 lines.
bind "F6" "m4a1; equip"
bind "F7" "ak47; equip"

You can reduce it to just the one line as shown above.

I hope this helps the others using buyscripts with 1.6. You should be able to do much more with this than previously. Less written and easier to manage.

BaNaaN2k4

Legacy Member
btw, die 123456789 rechts op je toetsenbord, weet iemand de exacte benamingen als kp_plus ofzo??

Yakamoz

Legacy Member
BaNaaN2k4 zei:
btw, die 123456789 rechts op je toetsenbord, weet iemand de exacte benamingen als kp_plus ofzo??
1= KP_END
2= KP_DOWNARROW
3= KP_PGDN
4= KP_LEFTARROW
5= KP_5
6= KP_RIGHTARROW
7= KP_HOME
8= KP_UPARROW
9= KP_PGUP
:)

KIA_Killer

Legacy Member
die file had ge ook in uwe cstrike folder van steam/counter-strike kunnen vinden...
ik denk dat iedereen dit al wel wist

dimpy

Legacy Member
*chterlijken ..
google , steam folder , ...

als ge in een topic een antwoord geeft op uw eigen vraag dan zijde te lui geweest om 2 sec verder te kijken dan uw neus lang is ..

Fraggie

Legacy Member
dimpy zei:
achter*ijken ..
google , steam folder , ...

als ge in een topic een antwoord geeft op uw eigen vraag dan zijde te lui geweest om 2 sec verder te kijken dan uw neus lang is ..
true, ma houd het schelden voor je zelf

BaNaaN2k4

Legacy Member
google, vond ik eerst niet
steam folder ik zit daar mss 3x per maand in om een file ofzo

ge moogt nog altijd vriendelijk blijven ze :ironic: sommigen in de jeugd

Toeriest

Legacy Member
mja idd, hij is dan nog vriendelijk genoeg om het antwoord te posten, hij zou evengoed niet meer kunnen replien. Nu zijn anderen ook nog geholpen die dat zich ook afvroegen en gij schijt die kerel uit. :| strange world we living in

BuffaloKampioen

Legacy Member
Ohja nog ene vraagje? Wat is de preciese command voor als je bevoorbeeld op reloaden drukt er een teammessage komt met "Cover me ofzo! Heb ik vroeger gehad maar vergeten!

bind "r "+reload" .........

Bedankt

LiMeY

Legacy Member
iets vaneuh
bind "r" "+reload;coverme;say_team Cover me I'm reloading"
denkik :unsure:

FeroN

Legacy Member
LiMeY zei:
iets vaneuh
bind "r" "+reload;coverme;say_team Cover me I'm reloading"
denkik :unsure:
jep zo iet

er is ook erges ne site me al die radio commands voor die te zegge
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan