Archief - Arcade kast met pistolen - waar kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilM

Legacy Member
Hallo,

Bestaan er winkels die dedicated arcadekasten verkopen zoals die in het lunapark staan? Bijvoorbeeld zo'n schietspel met pistolen dat je met twee kunt spelen.

Mijn ouders zijn aan het kijken voor een kamer met pool, flippers etc en zo'n kast zou ook nog leuk zijn, maar ik weet niet op wat ik moet zoeken.

Als ik op arcade kast zoek, kom ik vooral zoekertjes tegen voor een gewone kast waar er zeer veel spellen opgezet worden.

Iemand een idee?

KillingRaptor

Legacy Member
Je kan natuurlijk altijd een kast zoeken zonder game in en dan het jamma board daarvan apart gaan zoeken. Als je echt een authentieke kast wil hebben zal je het al wat moeilijker worden, maar jamma boards zijn wel makkelijker te vinden denk ik. Dan gewoon nog op zoek gaan naar de goeie kast natuurlijk.

Claudio VO

Legacy Member
zoek eens onder " time crisis arcade " of " house of the dead arcade ". dat zijn zo 2 van de belangrijkste kasten die er bestaan.

junglist_clint

Legacy Member
Belgian GameRoom Forum • Index page verkopen er ook wel dikwijls.

Maar kan wel een prijzig grapje worden en je moet zeker zijn dat hij 100% in orde is. Als je er niks van kent en de gun is niet goed afgesteld ofzo heb je problemen. Denk er nog maar eens goed over na voor je eentje koopt ;)

KillingRaptor

Legacy Member
Kan eigenlijk evengoed mijn vraag hier stellen... Hebben jullie aanraders voor arcadesticks voor MAME? Dacht eerst aan de X-Arcade stick maar die komt me toch echt wel te duur uit... Met de arcadesticks voor Xbox 360 heb ik nog geen ervaring maar ik weet wel dat die aan te sluiten zijn op Mac. Zouden die aan te raden zijn volgens jullie?

Het is overigens niet voor in een kast maar puur om aan de computer aan te sluiten.

Ringo

Legacy Member
@MilM: google eens op café spelen en videokasten. En zoals junglist_clint vermeldt check zeker de Belgian Gameroom.

kristofb

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Kan eigenlijk evengoed mijn vraag hier stellen... Hebben jullie aanraders voor arcadesticks voor MAME? Dacht eerst aan de X-Arcade stick maar die komt me toch echt wel te duur uit... Met de arcadesticks voor Xbox 360 heb ik nog geen ervaring maar ik weet wel dat die aan te sluiten zijn op Mac. Zouden die aan te raden zijn volgens jullie?

Het is overigens niet voor in een kast maar puur om aan de computer aan te sluiten.

Zoals je al wist heb ik X-Arcade, en ik moet zeggen dat die echt fijn speelt! Ik kan wel niet vergelijken met andere sticks..

space79

Legacy Member
KillingRaptor zei:
Kan eigenlijk evengoed mijn vraag hier stellen... Hebben jullie aanraders voor arcadesticks voor MAME? Dacht eerst aan de X-Arcade stick maar die komt me toch echt wel te duur uit... Met de arcadesticks voor Xbox 360 heb ik nog geen ervaring maar ik weet wel dat die aan te sluiten zijn op Mac. Zouden die aan te raden zijn volgens jullie?

Het is overigens niet voor in een kast maar puur om aan de computer aan te sluiten.

Als ge een arcadestick zoekt voor op pc, is X-arcade wel goed (uitpakken, aansluiten, klaar is kees). Wilt ge'm echter aansluiten aan een bestaande/zelfgemaakte arcade kast, zou ik aanraden de stukken apart te kopen en in elkaar te steken...heel simpel (geen kennis of handigheid vereist, buiten voor de box waar ge alles gaat insteken) en een stuk goedkoper. Bovendien heb je dan bijv niet alleen zwarte knoppen, maar bijv 2rood,2geel,2blauw

space79

Legacy Member
edit: Heb hier nog een lege x-arcade box liggen (X-Arcade Dual Joystick)

MilM

Legacy Member
Thx voor de vele feedback. Het is me duidelijk geworden dat ik het goed onderschat heb :p
Ik hoopte eerder om dergelijke zaken ergens in een gewone winkel te kunnen kopen, maar blijkt dus niet het geval.

Is dus vooral te koop via de tweedehandsmarkt (zoekertjes, veilingen, ...) en het lijkt mij gevaarlijk om dergelijke zaken op te kopen als je er 0,0 verstand van hebt aangezien je het niet zomaar even kunt terugbrengen of laten vermaken.

KillingRaptor

Legacy Member
Bedankt voor de info alvast! Ik denk dat ik toch eerst nog eens wat zal rondkijken want heb al gehoord dat Xbox 360 arcadesticks ook zeer goed werken ervoor. Tot dan zal het dus nog even met het keyboard te doen zijn, al werken fighters echt voor geen meter daarop. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan