Archief - Amerikaans spel vs. Europese PS2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

david3gti

Legacy Member
Effe een kleine vraag naar aanleiding van die post op games.telenet.be over Nascar 2005 van EA sports. Dit spel ziet er goed uit maar blijkbaar niet verkrijgbaar in Europa?
Hebben er hier mensen ervaring met een spel voor ps2 te bestellen van uit Amerika? En werkt dit op een Europese ps2?

Echt spijtig dat EA het hier niet gewoon in de winkel brengt. Nascar is veel beter dan F1 in mijn ogen...

J!nX

Legacy Member
de kosten da ea moe maken voor da hier uit te brengen (reclame, omvormen naar pal,...) gaan ze er waarschijnlijk nie terug uit kunnen halen aangezien nascar hier int algemaan nie erg populair is.
en ge gaat die us versie (ntsc) ook nie op uwe europese (pal) kunnen spelen, misschien als ze da in australie uitbrengen da ge het van daar kunt invoeren (aus is ook pal)

bhytre

Legacy Member
Er bestaat wel degelijk een import disk om alleen import games op uw ps2 te kunnen spelen,dus geen illegale gezever met chips enzovoort.(don't ban mods :p geen reden voor :p)
Het is wel de moeite als je importeert uit de Vs,omdat
1)de games goedkoper zijn,zelfs als je ze laat toesturen,meeste websites bieden worldwide free delivery :woohoo:
2)ze vaak maanden voor hier uit zijn ,soms komen ze zelfs hier niet uit zoals nascar enz.
3)conversies naar pal gebeurt niet altijd zo goed waardoor sommige games aanzienlijker en duidelijker trager lopen dan de originele VS versie,major letdown als je dat achteraf eens kunt vaststellen,believe me :(
4)en soms hebben ze de neiging om wat uit te knippen voor de pal versies,kijk bv ninja gaiden op xbox .
Zeker de moeite waard dus,
Cheers!

guy666

Legacy Member
bhytre zei:
Er bestaat wel degelijk een import disk om alleen import games op uw ps2 te kunnen spelen,dus geen illegale gezever met chips enzovoort.(don't ban mods :p geen reden voor :p)
Het is wel de moeite als je importeert uit de Vs,omdat
1)de games goedkoper zijn,zelfs als je ze laat toesturen,meeste websites bieden worldwide free delivery :woohoo:
2)ze vaak maanden voor hier uit zijn ,soms komen ze zelfs hier niet uit zoals nascar enz.
3)conversies naar pal gebeurt niet altijd zo goed waardoor sommige games aanzienlijker en duidelijker trager lopen dan de originele VS versie,major letdown als je dat achteraf eens kunt vaststellen,believe me :(
4)en soms hebben ze de neiging om wat uit te knippen voor de pal versies,kijk bv ninja gaiden op xbox .
Zeker de moeite waard dus,
Cheers!

Je dan idd swap-disc gebruiken dat werkt met een memorycard maar heel grote games als Xenosaga gaan daar niet mee omdat de TOC te groot is. Voor nascar zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.
En nee hoor, bhytr, voor de PS2 is er zo geen importschijfke waarbij ge iedere import PS2 game kunt spelen, bij de GC is dat wel.
Andere oplossingen:
-USA PS2 importeren (niet zo duur meer) + convertor voor op europese TV
-modchip zoals ik

david3gti

Legacy Member
merci allemaal voor de reply's. nu weet ik toch al iets meer. ik speel op de ps2 nu en dan in mijne vrijen tijd dus ben ni echt ne kenner op da gebied.

toemme toch, spijtig van die nascar, zag er echt goe uit...

wat zijn eigenlijk die import disk (bhytre) en die modchip (guy666)??

en ja, in australie is het misschien ook pal, maar kdenk da ze daar ook ni echt zot zijn van nascar...

pieterm

Legacy Member
Een import disk is een speciaal cd'tje waardoor je import spellen kan spelen. (import -> hier hebben we PAL spellen, in Amerika NTSC) Als je deze CD-Rom dan koopt kan je makkelijk, NTSC spellen spelen.

Een chip is ja, hoe moet je dat uitleggen. Een klein technisch snufje dat in je PS2 wordt gepland waardoor je ook NTSC spellen kan spelen. Meestal wordt een chip gebruikt om gekopieerde spelletjes te spelen.

Ik zou, als ik in jouw plaats was, die CD-Rom bestellen. Ten eerste loop je minder risico moest er iets foutlopen met je PS2 bij het inzetten van een chip en tevens zal het wat goedkoper zijn.

bhytre

Legacy Member
david3gti dat slidecard is gewoon een cd die de ingestelde regio code van uw europese ps2 omzeilt,dus je steekt dat cd in uw ps2 en dat laadt de info erop en nadien moet je simpelweg uw geimporteerde spel insteken en dat start zoals een gewone europese spel hier zonder problemen(toch voor 99% van de games,kan altijd zijn dat het bij een paar niet optimaal gaat werken)
Het is ook wel belangrijk dat uw tv 60Hz ondersteunt,want daar in de vs en japan is dat allemaal zo.Standaard is het bij ons 50 hz maar de meeste recente tv's ondersteunen 60 Hz normaal gezien,moet ergens in de tv handboek staan :)
Als uw tv dan niet 60 Hz kan ondersteunen dan zijn er zo van die kleine omvormers die niet te duur zijn(10-20 euro) die 60Hz signalen naar 50Hz omvormen en dan heb je zeker geen problemen.
Wat betreft die modchips is het beter om niet over te praten omdat er garanti een ban op ons gat komt :p
Hoop dat dit u wat verder helpt,
Cheers!

david3gti

Legacy Member
amai amai, das hier snelle service. :bow:

als ik nascar eventueel importeer zal ik mij zo'n slidecard aanschaffen. nen chip in mijne ps2 laten steken, daar heb ik het ni zo voor, had het trouwens in mijne ps ook ni.

nu, die slide card, maakt dat iets uit van welke fabrikant die is? wat zijn zoal de goede merken en de minder goede? of is die van op de link die ik geplaatst heb een goeie?

bhytre

Legacy Member
ik zou eerlijk gezegd niet weten wat beter is,ze doen uiteindelijk alletwee hetzelfde, alleen is de "slide-card" model in het algemeen bekender maar kost wel 10 euro meer dan het andere model.
anyway als je het toch zou kopen zie dat je niet de verkeerde pakt want voor beide is er 1 voor Amerikaanse consoles :p

Kiara

Legacy Member
Koop u toch gewoon een amerikaanse ps2, da zal je max €200 kosten. Je games zijn veel goedkoper, je hebt ze sneller, ... En ik weet niet of zo een slidecard bij alle games zal werken.

Hurtebise

Legacy Member
dat heeft toch eigenlijk te maken met wat voor soort tv je hebt niet? wij hebben pal, en amerikanen dat van ntsc of zoiets. niet?

guy666

Legacy Member
capt_snow zei:
is die slidecard niet slecht voor je ps2?

Voor zover ik weet niet, anders was het al lang van de markt gehaald.

Btw. PS2 in Canada kost zo'n 95 euro
:)

joyrider

Legacy Member
Wat ik gedaan heb is simpelweg nen xploder VS 4 met Xlink op ebay gekocht (20 euro). Nadien een savegame gefabrikeerd met behulp van wa tutorials om er een memory card exploit op te zetten, en die late uploaden naar de memory card via xlink. Wat doet da ding as ge ne ps 1 (orignal game) erin steekt is gewoon dmv een bug in de ps2 soft / hardware ipv het spel te laden, het programma te laden dat op uw memory card zit en dan kun je zo ook imports spelen of hdloader rechtstreeks late runnen van je mem card ed. (slide card wel nodig, maar die kun je zelf maken met behulp van een oude kreditkaart of iets dergelijks.

Voordeel aan den xploder is ook dat er codes bestaan om NTSC om te zetten naar PAL en je dus imports kan spelen.
En er bestaan ook sites met patches waar ntsc -> pal convertors opstaan.

Moet maar is wat research doen op google :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan