Archief - Algemene enquête eSports

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hebben jullie interesse in een apart eSports forumgedeelte


  • Totaal aantal stemmers
    41
  • Opiniepeiling gesloten.

BelgianTerror

Legacy Member
Lieve mensen,

Zouden jullie even bovenstaande poll willen invullen?
Dan kunnen we ons forum nog beter aanpassen voor jullie, thnx

BT

BelgianTerror

Legacy Member
Gelieve ook even te zeggen wat jullie ervan denken, Het zou dus zo zijn dat er een aprt forumgedeelte komt waarin iedere eSports-fa, ongeacht game, terecht kan :) Dus een centralere plek voor alle wedstrijden/toernooien/etc

CurrY

Legacy Member
Zou mooi zijn maar geen idee of er wel degelijk genoeg interesse voor zal zijn.

Vroeger hebben ik en een paar vrienden vaak genoeg geprobeerd om hier wat toernooien te organiseren voor Halo en dergelijke(vooral Xbox gericht) en daar is meestal niet zo een heel grote opkomst voor geweest.

Het kan natuurlijk enkel maar beter worden dus als die interesse hierdoor kan vergroot worden dan is het des te beter dat er een apart forumdeel komt.

nEvs

Legacy Member
Esports in belgië in te klein voor een apart forum gedeelte en andere Esports events in de wereld kunnen gewoon besproken worden in de desbetreffende game forum, zoals bijvoorbeeld MLG -> thread in de Starcraft gedeelte.

Op die manier hou je de verschillende games en genres gescheiden en is discussie ook makkelijker. Ik hou immers van SC2 maar hecht absoluut geen waarde aan Halo terwijl deze beide games aanwezig zijn @ MLG.

Edit - Ik kan me gewoon niet een MLG thread voorstellen waarin SC2 games en Halo gamers tegelijk praten. Het zou vreselijk onoverzichtelijk worden.

Matthew

Legacy Member
nEvs zei:
Esports in belgië in te klein voor een apart forum gedeelte en andere Esports events in de wereld kunnen gewoon besproken worden in de desbetreffende game forum, zoals bijvoorbeeld MLG -> thread in de Starcraft gedeelte.

Op die manier hou je de verschillende games en genres gescheiden en is discussie ook makkelijker. Ik hou immers van SC2 maar hecht absoluut geen waarde aan Halo terwijl deze beide games aanwezig zijn @ MLG.

Edit - Ik kan me gewoon niet een MLG thread voorstellen waarin SC2 games en Halo gamers tegelijk praten. Het zou vreselijk onoverzichtelijk worden.

Alright, seems fair. Maar het is wel zo dat enkel SC2 een eigen forum heeft over eSports-games. CSS en CS1.6 moeten sowieso al een forum delen. LoL, Halo, DOTA 2 hebben geen eigen forum en dus geen discussiestek.

nEvs

Legacy Member
En waarom hebben die games geen apart forum gedeelte? Sommige genoemde namen kan ik begrijpen maar games zoals LoL zijn toch bijna zoniet even populair als SC2, zeker bij de casual gamers.

Ik zeg, meer aparte game forums (fora?) i.p.v. Esports forum gedeelte. Waarom heeft Flight Sim Games een aparte forum gedeelte? Dat is zo'n niche spel en krijgt voorrang op LoL & Dota 2.

Matthew

Legacy Member
nEvs zei:
En waarom hebben die games geen apart forum gedeelte? Sommige genoemde namen kan ik begrijpen maar games zoals LoL zijn toch bijna zoniet even populair als SC2, zeker bij de casual gamers.

Ik zeg, meer aparte game forums (fora?) i.p.v. Esports forum gedeelte. Waarom heeft Flight Sim Games een aparte forum gedeelte? Dat is zo'n niche spel en krijgt voorrang op LoL & Dota 2.

Dat kan er komen, maar er moet vraag naar zijn vanuit de bezoekers. We hebben de vraag voor een eSports-community nu al vaak gekregen en we wilden eens polsen hoe dat zit. Vooral hier wordt veel over SC2 gesproken en we moeten realistisch zijn: als jullie dit hier blijven doen, lijkt het ook niet nuttig om zo'n forum op te zetten. Daarom polsen we even bij jullie.

Wat LoL en Dota2 betreft, verzamel je vrienden en laat ons massaal contacteren. Naar vragen wordt altijd geluisterd.

Cold3rk3

Legacy Member
LoL & Dota2 hebben praktisch een eigen forumgedeelte.

Ik denk dat het gemakkelijker is om het zo te laten, voor het overzicht te behouden. Meeste mensen houden het bij 1 spel.

+ SC2, LoL, CS zijn zowat de enigste games die geregeld tournementen hebben?

Wat ik wel eens zou willen zien hoe de belgen ervoor staan bij verschillende games op esports vlak.

Matthew

Legacy Member
Cold3rk3 zei:
LoL & Dota2 hebben praktisch een eigen forumgedeelte.

Ik denk dat het gemakkelijker is om het zo te laten, voor het overzicht te behouden. Meeste mensen houden het bij 1 spel.

+ SC2, LoL, CS zijn zowat de enigste games die geregeld tournementen hebben?

Wat ik wel eens zou willen zien hoe de belgen ervoor staan bij verschillende games op esports vlak.

Noted :)

the_master_M

Legacy Member
Meestal wordt er hier wel gepost als een groot toernooi is. Ik vind het dan ook handig dat ik daarvoor alleen maar in dit subforum moet kijken, het lijkt mij daarom niet echt een goed idee om een apart forum te maken voor esports :)

Xeo Pablo

Legacy Member
Best apart houden. Mensen zijn meestal niet geinteresseerd in "esports" maar in 1 specifieke game.

Nova533

Legacy Member
Aangezien we voorlopig alleen maar kunnen kunnen spreken van een vlaamse en waalse community.

In plaats van een esport gedeelde, zou het geen idee zijn voor 9lives on de 2 samen proberen te brengen en een frans en/of engels gedeelde te maken om de 2 samen te brengen.
Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan, maar met de juiste advertentie is het geen slecht idee.
Esports apart zou iets zijn als we kunnen spreken van een Belgische community.

Alleen voor Vlaanderen lijkt het me te klein om extra moeite in te steken.
Sinds alles hier al word gepost kwa tornooien.

Cold3rk3

Legacy Member
Nova533 zei:
Aangezien we voorlopig alleen maar kunnen kunnen spreken van een vlaamse en waalse community.

In plaats van een esport gedeelde, zou het geen idee zijn voor 9lives on de 2 samen proberen te brengen en een frans en/of engels gedeelde te maken om de 2 samen te brengen.
Uiteraard is dit makkelijker gezegd dan gedaan, maar met de juiste advertentie is het geen slecht idee.
Esports apart zou iets zijn als we kunnen spreken van een Belgische community.

Alleen voor Vlaanderen lijkt het me te klein om extra moeite in te steken.
Sinds alles hier al word gepost kwa tornooien.

Dit vind'k geen slecht gedacht, zou een enorme boost geven aan de belgische SC2 community.

Maar dan zie ik liever 1 forumgedeelte met 1 gemeenschappelijke taal (Engels). Anders zorgt het toch weer voor opsplitsing.

Matthew

Legacy Member
Nova533 zei:
Alleen voor Vlaanderen lijkt het me te klein om extra moeite in te steken.
Sinds alles hier al word gepost kwa tornooien.

Alles wordt hier gepost qua toernooien rond SC2. Je mist nog een 6-7 andere games. En slechts 2 van die andere games hebben een eigen forum. Mag je niet vergeten. :) Bvb LoL, en Dota2, die hebben niets.

Nova533

Legacy Member
Er zijn heus meer dan 7 e-sports maar omdat ik weinig interesse heb in de anderen betekend dit niet dat het geen slecht idee is voor een apart forum waar al de e-sports een aparte plek krijgen.

Als je dit echt wil gebruiken om e-sports in Belgie en om te beginnen Vlaanderen meer populair te maken dan zal er wel het een en ander gedaan moeten worden.
Want veel mensen zijn enorm kritisch.

Wat ik dan denk bij een e-sports gedeelde is het volgende:
Je wil het in Belgie poplulair maken dus...

- Streams van Belgische pros + tornooien
- Tornooien met prijzenpot, deze hebben ook goede admins, deftige structuur, goede mappool.

--> Heb je bijvoorbeeld geen structuur in je tornooi en je admins zijn nooit aanwezig plus de casting is maar zo en zo dan haken mensen af.
Het aanbod is zo groot op het moment dat je erboven uit steekt of wordt genegeerd.

Dus je moet met iets beginnen waar je bijna zeker bent dat er genoeg volg naar gaat kijken.

Bijvoorbeeld:

Best of 9 showmatch
oRLY of Feast VS TLO bijvoorbeeld

Je promoot een belgische speler, en je bent zeker dat de TLO fanboys gaan kijken.
Koppel dit uiteraard een prijzenpot en een goede Mappool die je bijna van goede games verzekerd.

Heb casters op wie je kan vertrouwen, 1 Play by Play die weet waarover het spel gaat en toch wat kan entertainen plus iemand die een goede analyse kan geven.
(Bekijk op het schema op TL van events die nog moeten gebeuren en plan wanneer je gaat streamen op het maximum aantal potentiële kijkers te lokken uiteraard)

Dan ga je waarschijnlijk succes hebben en een groot aantal mensen gaan terugkijken volgende keer.
(Het geld dat word verdiend van de stream word terug in e-sports gestoken en zo groei je uiteindelijk + uiteraard is het mooi als je sponsoring kan versieren maar die willen ook eerst resultaten zien)



Uiteraard is dit veel werk, maar dat is e-sports hetzelfde wereldje als normale sport alleen op een veel kleinere schaal.
Alles draait om kwaliteit leveren.
Als dit jullie doel is met e-sports, dan is het geen slecht gedacht.


Edit: over forums van andere games(zoals LoL, Dota) als je alle huidige esports erbij wil betrekken zit je toch zeker aan +-15, maar een enquête met multiple choice over welke games mensen graag willen bespreken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan