Archief - 60 jaar bevrijding Genk: Operation Black Earth

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SniperSonic

Legacy Member
Omdat der toch redelijk wat Limburgse :applause: BF-spelers hier actief zijn, misschien interessant om te weten...

Aanstaande zaterdag (04-09-04 tussen 10u00 - 17u00) wordt er ter gelegenheid van 60 jaar bevrijding op het mijnterrein van Waterschei een echte veldslag nagespeeld (naar 't schijnt zelfs met tanks).

Op zondag (05-09-04) komt de ‘Hell on Wheels Liberation Convoy’ langs. Van aan de Franse Grens vertrekt een konvooi en neemt dezelfde route die onze bevrijders destijds gemaakt hebben. Dit konvooi eindigt te Genk met een indrukwekkende colonne van ruim 190 voertuigen.

Voorafgegaan wordt de colonne overvlogen door enkele ‘Pipercubs’ (verkenningsvliegtuigjes). Om de parade nog feestelijker te maken zal een B25 bommenwerper de colonne overvliegen en zullen vreugdeschoten gelost worden.


Meer info vind je hier

Samohtt

Legacy Member
De laatste tijd zijn er meer zo van die dingen wel eens wijs om te zien.
Ik ben een tijdje geleden naar Wings & Wheels geweest was ook wel plezant om dat te zien zeker die spitfires, mustangs,...

rory.b.bellows

Legacy Member
ik ga derook naartoe met een paar kameraden,thx voor de link :)

[MJ]

Legacy Member
Het weekend van 11-12 september wordt ook in Brussel de herdenking van 60 jaar bevrijding gevierd.

Ter gelegenheid van de zestigste verjaardag van de Bevrijding van de Hoofdstad, zal de Stad haar helden vieren en hun dapperheid herdenken.
U zal de sfeer van toen kunnen opsnuiven in het centrum van Brussel op zaterdag 11 en zondag 12 september, dankzij de organisatie van een muzikale Taptoe, verschillende belangrijke historische tentoonstellingen in het Stadhuis, de Bortiergalerij en op de Grote Markt. Dat weekend zal er een herdenkingsstoet uitgaan, zullen er authentieke voertuigen van de Bevrijding worden tentoongesteld, gevolgd door een speciaal thé-dansant met "wijsjes van de Bevrijding", waar u zal kunnen dansen op de tonen van Glenn Miller, melodieën van Vera Lynn en nog vele anderen.


Lijkt mij een beetje zoals vorige week in Parijs, daar ga ik zeker s naartoe.

rory.b.bellows

Legacy Member
amai da was de moeite!!! :niceone:

verschillende kampen (engelsen,canadezen,amerikanen,duitsers,...) heel veel wapens en verschillende tanks en ik moet zeggen dat nen M10 groter is als ik dacht,eh pak ruiger als de sherman (wat een vette tank blijft)

het leukste was de battlesimulatie tussen duitsers en allies,nen echte veldslag maar dan met losse flodders,kreeg echt kiekevel van al die guns.was echt de moeite!

En morgen om 15.00 komt er een groep voertuigen uit frankrijk aan,da zijn der maar liefst 190 :love: ( als ze geen panne hebbe gehad )

foto's heb ik nie maar voor de limburgers ,check tvl.

kaminikaze

Legacy Member
kunde zelf geen foto's maken en die uploaden op uw webspace ?

rory.b.bellows

Legacy Member
..nu nog ne camera,morgen kameraad der een deel laten nemen

brammes

Legacy Member
ik zit natuurlijk met herexamens maandag, verdomme toch :)
merci voor de info, is leuk om te weten!

HaDoMo

Legacy Member
Ik ben er de zondag geweest en moet zeggen het was de moeite,
Alleen was ik mijn camera vergeten ( DOH )

>P>Rushbunny

Legacy Member
Zonde, kon der ni geraken en twas trouwens te ver voor mij Genk.

Khem wel nen Sherman (Firefly editie) gezien de zondag op lokale dorpsdag, was wel fak mor khad hem toch wel iets groter verwacht :p

rory.b.bellows

Legacy Member
hebde die jeep gezien met vrouwelijke officieren ..of whatever

kinky! :love:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan