Archief - 5.1 boxe aansluite :s

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

vaXem

Legacy Member
Kheb dus van paar daagskes gelede 5.1 boxe. Ze normaal aansluiten, dus op de dvd speler, lukt perfect. Mah hoe moet ge die nu aansluiten op de Ps2? Kheb geen versterker ofzo. De boxen worden aangesloten met een klik systeem (geen rode ef witte kopkes dus) .

Mah ge kunt ook die boxe aansluiten zodat ge altyd geluid hebt via de boxe,ook als ge dus gewoon tv kijkt. Eigelijk gewoon fake 5.1 geluid. Daar ben ik ook al tevreden mee. Mah kheb dus geen idee hoe da allemaal moet.
kan iemand mij helpe?
En kunt ge ook alles met elkaar verbinden? dvd-speler->Ps2->tv

-thx- :)

[NeO]-mtr

Legacy Member
Hoe sluit jij die boxen aan? Ik weet niet echt wa ge bedoelt met een "kliksysteem", bedoelde ne gewone coax kabel? Aansluiten aan de TV gaat het gemakkelijkste via nen versterker. (stereo rood & wit via scart => versterker => boxen) Zeg es welke set je hebt en wat voor aansluiting(en) em heeft. :)

vaXem zei:
En kunt ge ook alles met elkaar verbinden? dvd-speler->Ps2->tv

Heeft je DVD-speler 2 scart aansluitingen? (1 in en 1 out)
Dan steek je de scart kabel van je ps2 in de ingang van je DVD-speler, scart kabel van je DVD-speler (uitgang) naar je TV. Makkelijkste is gewoon allebei rechtstreek aan de TV aansluiten als je 2 of meer scart ingangen hebben.

fixer187

Legacy Member
ik denk dat m bedoelt kopere draadjes aansluiten zoals ne stereo, maar op ne DVD :wtf:
Normaal gezien moet je de witte en de rooie van de scartkabel naar den input van uwe stereo of DVD speler gaan.

Ik vindt het toch maar een raar systeem dat je hebt. Een goedkope surround kost 100 euro en een heel goedkoop surround (geen digital ) voor 40 euro int kruidvat...
Maar er zijn toch weinig tot geen ps2 games die dolby digital ondersteunen...maar wel pro logic ( dus fake )

J!nX

Legacy Member
as ge met kliksysteem zo'n klein vierkant pinneke bedoelt, das digitale aansluiting. kunt ge achter op uw ps2 aansluiten, zit naast aansluiting waar die tv kabel vertrekt zit een klein afdekkapke op.

sluysen

Legacy Member
ah, daarvoor is da afdekkapje dus...

da wist ik nie

wat kan je daarop aansluiten?

[NeO]-mtr

Legacy Member
sluysen zei:
ah, daarvoor is da afdekkapje dus...

da wist ik nie

wat kan je daarop aansluiten?

Optische kabel van je setje in je ps2 steken.
Das de digitale uitgang van je ps2. ;)

vaXem

Legacy Member
Met zo een gek klik systeem bedoel ik dat in plaats van dat de boxen zo een rood of wit kopke hebbe, een vierkantig kopke hebbe, die ik in mijn dvd speler moet inklikke. Tis ook de eerste keer dat ik et zie. Achteraan mn dvd speler zijn dus 6 vierkantige holtes, waar ik mn boxe op kan aansluite.

en mn tv heeft 2 scart ingange, mah als ik gewoon mijn ps2 en dvd speler zo aansluit op mn tv, Dan heb ik geen geluid langs de boxen als 'k ps2 speelt.

aja mn type dvd-speler + home cinema is "philips lx3600d", misschien dat da kan helpe.Toch al bedankt voor de replies iedereen ;)

fixer187

Legacy Member
euhm en elke box heeft zo'n kabeltje? :wtf: :confused:


edit alg het aansluit op den dvd en er komt een rood lichtje langs de andere kant, is het ne optische he, maar ik betwijfel toch serieus ofdat het allemaal optische zijn

J!nX

Legacy Member
ge zegt da ge geen versterker hebt, ma uw in die dvd speler zit wel degelijk ne versterker, in die versterker hebde 2 audio ingangen, daar kunt ge uw ps normaal op aansluiten. da die boxen een ander aansluiting hebben speelt geen rol die blijven gewoon op da systeem aangeloten, as ge ps opzet moet ge gewoon ander input signaal kiezen op uw dvd speler. makkelijkst is gewoon ne splitter zetten op uw audio uitgangen van uw ps2 en dan gewoon naar tv laten gaan en 2 ander naar dvd, zoda ge ook geluid hebt as ge speelt zonder die dvd.

vaXem

Legacy Member
aaaaahja, der is een aux in left en right, nie gezien :). Kga da zo doen met die splitter dinges. THX manne!

-- problem solved! --:applause: :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan