Archief - Nederlandse webshop liegt over leveringstermijnen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Affinity

Legacy Member
Dag allen,

Een vraagje over een situatie waar ik (mede door mijn eigen schuld) nu in geraakt ben:

Ik was op zoek naar een nieuwe CPU voor mijn computer, door de populariteit zijn deze overal uitverkocht.
Plots zag ik op de nederlandse webshop MAXICT.NL 6 stuks op voorraad, met een levering van 1-3 dagen.

Ik heb meteen besteld. Omdat deze shop ook op Tweakers gekend stond, dacht ik er van uit te gaan hen te kunnen vertrouwen.

Nu blijken de reviews voor deze firma niet min te zijn, allemaal negatieve reacties over lange leveringstermijnen terwijl die anders geadverteerd werden...

Volgens mijn "Order info" op de site, is de levering gepland voor 27 januari, 6 dagen na bestelling (terwijl er eerst 1-3 dagen stond, maar ik kan begrijpen als het naar België moet dat het ietsje langer duurt).
Ik informeer dus bij MAXICT zelf, en die persoon zei dat ze "hoogstwaarschijnlijk" pas 27 januari toekomen in HUN magazijn, waarna ze "zo snel als mogelijk" naar mij geshipped zullen worden. Dit ruikt dus naar bullshit, en ik vrees dat ik vertrokken ben voor enkele lange weken.
Ik heb niet de laagste prijs betaald, ik heb gekocht omdat hij daar als meteen leverbaar stond... Wat dus om pure misleiding gaat.

Nu vroeg ik mij af of ik hier enige rechten heb? Kan ik de verkoop afbreken? Kan ik hen in gebreke stellen, kan ik een schadevergoeding eisen? Als het hier om een eenmalig incident ging zou ik het zo laten en gewoon proberen annuleren, maar aangezien ze systematisch mensen voorliegen zou ik toch willen kijken of hier echt niks aan gedaan kan worden...

Alvast bedankt!

Muscleduck

Legacy Member
Volgens de wet heb je een week de tijd om een artikel terug te sturen, zonder reden op te geven. Het lijkt me dat een bestelling annuleren ook geen probleem zal zijn. Het lijkt me ook dat het voor MaxICT ook geen probleem zal zijn om te annuleren. Die CPU van u die 'vrij' zou komen geraken ze op 123 toch wijt.

_ns_

Legacy Member
Muscleduck zei:
Volgens de wet heb je een week de tijd om een artikel terug te sturen, zonder reden op te geven. Het lijkt me dat een bestelling annuleren ook geen probleem zal zijn. Het lijkt me ook dat het voor MaxICT ook geen probleem zal zijn om te annuleren. Die CPU van u die 'vrij' zou komen geraken ze op 123 toch wijt.

Twee weken na de levering van het goed, om precies te zijn. Maar daar kan de OP nu niet veel mee, vermoed ik.

Je kan (o.a.) de koop inderdaad 'verbreken':

Indien de onderneming niet voldaan heeft aan zijn verplichting om de goederen op het met de consument overeengekomen tijdstip of binnen de in paragraaf 1 bedoelde termijnen te leveren, verzoekt de consument hem de levering te verrichten binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden passend is. Indien de onderneming de goederen niet binnen de aanvullende termijn levert, heeft de consument het recht de overeenkomst te beëindigen.

Affinity

Legacy Member
Bedankt, heb de koopovereenkomst verbroken en geld is al gecrediteerd.

Wreed eig, levering stond nog steeds op morgen, en als ik belde zeiden ze dat er totaal geen zicht is op levering.

Wegblijven van MaxICT :)

CCatalyst

Legacy Member
Affinity zei:
Wreed eig, levering stond nog steeds op morgen, en als ik belde zeiden ze dat er totaal geen zicht is op levering.

Wegblijven van MaxICT :)

Typisch trucje, zeker niet de enige die dit doet.

Onbekende webwinkel (of veel slechte reviews) + zowat alles in voorraad hebben, ook de meest exotische producten die andere webwinkels doorgaans pas op 2 weken kunnen leveren = red flag.

Affinity

Legacy Member
CCatalyst zei:
Typisch trucje, zeker niet de enige die dit doet.

Onbekende webwinkel (of veel slechte reviews) + zowat alles in voorraad hebben, ook de meest exotische producten die andere webwinkels doorgaans pas op 2 weken kunnen leveren = red flag.

Awel ze stonden wel out of stock voor een tijd, plots kwamen ze beschikbaar aan een hogere prijs dan ook nog. Vandaar dat ik dacht dat het ‘echt’ was en niet iedereen de meerprijs voor ongeduld willen betalen.

Xcessive-

Legacy Member
Hier ook problemen gehad. Toetsenbord besteld dat op voorraad stond. Volgende dag zogezegd verzonden maar meer dan een week later had dpd het pakketje nog altijd niet ontvangen. Via mail kreeg ik geen antwoord en dan via de chat geprobeerd. Daar mij wel verder geholpen direct en dan hebben ze het opnieuw verzonden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan