Archief - Tk/tr 4x512 SD RAM

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

RpR

Legacy Member
4x512 SDRAM ECC 133mhz.

Ik zelf ben nog op zoek naar 1 Gb DDR
1x DDR II 400/533 DIMM up to 1 GB

Boden mogen ook. Voor richtprijzen verwijs ik u door naar de tones website.
Alles werkt en kan ter plaatse getest worden of verzonden worden maar op eigen risico!

fred_legolas

Legacy Member
10 euro voor 1 lat sdram 512 mb en ik kom ze zelf ophalen?

Vulkaantje

Legacy Member
Deze ECC latjess, werken deze ook in een gewone pc die met sd-ram werkt?

Zoja: bod van 45 euro voor alle 4.

Wover

Legacy Member
Ik denk niet dat jullie het beseffen, maar zo'n ECC latjes zijn absoluut het beste dat er is en kosten normaalgezien rond de €90 als je ze nu nog nieuw koopt.

Dus boden van €10 vind ik zeer laag, zeker als je ziet dat 256MB SD RAM (niet ECC) hier soms vlot verhandeld wordt tegen €15-€20.
Maar dat is de keuze van de verkoper natuurlijk ;).

En ECC latjes werken zonder problemen in gewone pc, het zijn gewoon latjes die gemaakt zijn om een zeer hoge performantie te leveren in bv serversystemen.

overlordEx

Legacy Member
Woverke zei:
Ik denk niet dat jullie het beseffen, maar zo'n ECC latjes zijn absoluut het beste dat er is en kosten normaalgezien rond de €90 als je ze nu nog nieuw koopt.

Dus boden van €10 vind ik zeer laag, zeker als je ziet dat 256MB SD RAM (niet ECC) hier soms vlot verhandeld wordt tegen €15-€20.
Maar dat is de keuze van de verkoper natuurlijk ;).

En ECC latjes werken zonder problemen in gewone pc, het zijn gewoon latjes die gemaakt zijn om een zeer hoge performantie te leveren in bv serversystemen.

ECC (error correction code) ram is inderdaad een speciaal type geheugen bedoeld voor servers: het heeft echter niet noodzakelijk zeer hoge performantie, maar het is wel in staat van geheugenfouten te detecteren en te corrigeren, wat belangrijk is om de stabiliteit van een server te garanderen.

Als ik mij goed herriner moet je moederbord wel ECC geheugen ondersteunen, anders zal het niet werken.

(excuses voor de lichte offtopic post)

fred_legolas

Legacy Member
hmm idd, daar had ik niet aan gedacht, in dat geval trek ik mijn bod in.

Bodini

Legacy Member
ruil tegen laptop geheugen ook mogelijk?
Heb ddr 1 ,2 en sdr
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan