Archief - [TK] Antec OF Chieftec voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

« ei »

Legacy Member
Hallo,

Ik zou dus graag van één van de volgende voedingen af geraken:

Antec 430 watt OF Chieftec 360 watt (ze zijn dus niet allebei te koop, ik zal zien welke ik verkoop op basis van jullie interesse :))

Deze Antec heb ik onlangs nog gekocht hier op het forum ( Thread ) voor een (a64) systeem dak nieuw gekocht heb, maar het bleek dat deze voeding maar 20-pins was, en ik wou het niet riskeren om 20-pins op een 24-pins mobo te gebruiken :)
Daarom ben ik een nieuwe Antec (met 24-pins dus) gaan kopen bij Tones en mag deze OF de Chieftec voeding die ik al had liggen verkocht worden.

Minimumprijzen:
- Antec: 40 excl. (heeft mij 43 euro incl. gekost)
- Chieftec: 25 excl.

Verzenden is mogelijk, maar op risico en kosten van de koper.
Die voedingen zijn niet erg licht, dus goedkoop zal het niet zijn. Daarom zou ik een afhaling verkiezen in Mechelen.
Ik behoud me het recht .....

Groeten :)

BMF|Johan

Legacy Member
Kan je eventueel leveren, juist ten zuiden van Antwerpen (hoeft niet onmiddellijk, pakweg deze maand is genoeg)
ifso: alvast een bod van 25 op die chieftec

« ei »

Legacy Member
BMF|Johan zei:
Kan je eventueel leveren, juist ten zuiden van Antwerpen (hoeft niet onmiddellijk, pakweg deze maand is genoeg)
ifso: alvast een bod van 25 op die chieftec

Normaal gezien ga ik deze maand nog naar Antwerpen (centrum).
Ik heb geen eigen vervoer, dus meestal pak ik gewoon de bus/trein. Afspreken in Antwerpen Centraal Station / Rooseveltplein / ergens anders waar ik makkelijk te voet zou geraken zou dus geen probleem mogen zijn :)

Vigitto

Legacy Member
Antec; bod van €40excl, zal moeten verstuurd worden naar deinze

Ow_jeih

Legacy Member
<< ei >>, hou die Chieftec 360W maar, ik verzeker u dat die 24-pins moederborden ook 20-pins voedingen aankunnen ;)

ff bewijzen, mijn Chieftec 360W trekt hier:
Prescott 3.0GHz
Asus mobo
1GB CH-5 RAM
X800GTO2
3*250GB

voltlijnen zijn prima in orde, en voeding is ook maar 20-pins... ;)
die 4 extra zijn maar 2 (12V) en 2 GND pinnekes...alleen maar voor extra stabiliteit denk ik, maar zonder werkt dus ook perfect :)

« ei »

Legacy Member
Ow_jeih zei:
<< ei >>, hou die Chieftec 360W maar, ik verzeker u dat die 24-pins moederborden ook 20-pins voedingen aankunnen ;)

ff bewijzen, mijn Chieftec 360W trekt hier:
Prescott 3.0GHz
Asus mobo
1GB CH-5 RAM
X800GTO2
3*250GB

voltlijnen zijn prima in orde, en voeding is ook maar 20-pins... ;)
die 4 extra zijn maar 2 (12V) en 2 GND pinnekes...alleen maar voor extra stabiliteit denk ik, maar zonder werkt dus ook perfect :)

Ja, idd, de Chieftec gebruik ik momenteel (al een tijdje) voor een AMD 2400+ / Asus mobo / gf fx 5600 xt / ... + véél fans, en die trekt alles perfect :)
We hebben de Chieftec eigenlijk al aangesloten op een 24-pins mobo, en hij deed het idd goed. Maarja, de 24-pins Antec is al aangekocht voor het A64-systeem, daarom dat de 20-pins Antec wegmag (of de Chieftec natuurlijk) :)

Nu om ff terzake te komen:
Er is dus zo te zien interesse in beide psu's, nu heb ik nog altijd niet kunnen beslissen welke ik wil verkopen :)

Vigitto: Ik wil u ff erop wijzen dat de verzending van de Antec 6.50 euro zal kosten. (Dit is wat de vorige verkoper heeft betaald om het op te sturen naar mij, staat op de doos)

BMF|Johan

Legacy Member
Ik denk dat Vigitto die PSU harder nodig heeft dan ik. Je mag die PSU dus aan hem verkopen voor mijn part ;)

« ei »

Legacy Member
BMF|Johan zei:
Ik denk dat Vigitto die PSU harder nodig heeft dan ik. Je mag die PSU dus aan hem verkopen voor mijn part ;)

Nja, de beslissing is nog niet gevallen :)
Vigitto: wil je even bevestigen dat je bereid bent 46.50 euro (incl. verzending dan) te betalen voor de Antec?

Nuja, tis dus nog niet beslist, het kan evengoed zijn dat ik de Chieftec ga verkopen ipv de Antec.

Vigitto

Legacy Member
kheb nu nog eens alles overlezen, en die antec, kan ik die gebruiken op mijn asus A8V Deluxe moederbord ? Want met die pins weet ik het nu niet zo goed meer...

Ow_jeih

Legacy Member
Vigitto zei:
kheb nu nog eens alles overlezen, en die antec, kan ik die gebruiken op mijn asus A8V Deluxe moederbord ? Want met die pins weet ik het nu niet zo goed meer...
natuurlijk :)

en bij de post is het 3,10 (<2KG) en 6,20 (>2KG en <5KG)

Vigitto

Legacy Member
Ow_jeih zei:
natuurlijk :)

en bij de post is het 3,10 (<2KG) en 6,20 (>2KG en <5KG)
mijn moederbord is dan maar 20 pins ofzo?

en die voeding is 2.3kg dus kost het 6.20€, ik weet het, als <<ei>> zich vergist heeft in de eerste post en ook 46.20€ incl betaalde voor die voeding is het goed voor mij

Ow_jeih

Legacy Member
Vigitto zei:
mijn moederbord is dan maar 20 pins ofzo?

en die voeding is 2.3kg dus kost het 6.20€, ik weet het, als <<ei>> zich vergist heeft in de eerste post en ook 46.20€ incl betaalde voor die voeding is het goed voor mij
het aantal pins van uw moederbord maakt nix uit...20 of 24, die Antec zal werken erop ;)

alleen echte serverborden gaan echte 24-pins voedingen nodig hebben...dus gene stress die voeding gaat werken ;)

wwdj

Legacy Member
en moest ge daarmee nog ni gerust gestel zijn, er zijn ook adapters van 20 nr 24 en omgekeerd ;)

« ei »

Legacy Member
Yup, zoals ze hierboven al gezegd hebben, werkt zo'n Antec met 20 pins perfect op een mobo dat 24 pins heeft. Desnoods kan je nog een 20-pins -> 24-pins adapter gebruiken.

Ik heb me idd vergist, op de doos staat 6.20 euro, wat de vorige verkoper dus betaald heeft om de Antec op te sturen, dus niet 6.50 euro zoals ik dacht :)

Vigitto: als 46.20 euro incl. goed voor jou is, mag je me een PM sturen met je adresgegevens, en zal ik je PM'en met mijn gegevens.
Want ik denk niet dat er nog biedingen zullen volgen... :)

Ik ga dus de Chieftec zelf blijven gebruiken, totdat we de 2de pc gaan upgraden naar een A64 :)
Sorry BMF|Johan, veel succes met de verdere zoektocht naar een andere voeding!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan