Archief - Te ruil: AMD XP2600+ mobile socket A voor een 'gewone' AMD XP CPU

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plato

Legacy Member
Beste dames en heren, ik doe graag afstand van een AMD XP2600+ mobile, socket A. En niet zomaar: uitsluitend ruilen voor een vergelijkbare 'gewone' AMD XP. Eventueel met opleg.

Deze draait normaal op 1,45 V en gebruikt dan 45W.
Bij mij draait ie op 1,6 V zonder OC. Kan tot 1,85 V hebben.
Bij OC gaat het wattage wel omhoog, maar blijft relatief laag - dus ook de warmteontwikkeling. Juist daarom is deze zo fijn om te oc-en. Der zijn er die zo'n cpu laten draaien op 2650 MHz
Stepping: Y916042B40152, IQYHA0406TPMW 1999 AMD

Waarom wil ik er vanaf? Er is absoluut niets mis mee. Echter, het moederbord waar ie op zit kan geen 1,45 V aansturen, die gaat maar vanaf 1,6 V. En ik ben toch geen overklokker dus ... liever een gewone XP CPU.

Dit is dus iets voor iemand dat graag wat overklokt, en een ruil kan enkel plaatsvinden bij mij thuis. Geen opsturen met post.

twine

Legacy Member
Tbred b
xp1800 heeft zijn werkt gedaan op 8.5x255 op infinity B mobo.

Voor een desktop heeft deze een lage vcore.
Als ik lagere FSB draaide geraakte hij tot 2300mhz maar dan wordt hij zeer warm.

Plato

Legacy Member
@ alucard & twine: bedankt voor het aanbod maar liever zie ik een iets snellere cpu, iets tussen xp2400+ tot xp3000+

Sharpside

Legacy Member
Ik heb een 2600 Tbred b, die ik eventueel wel wil ruilen.
Ik weet wel niet of ik tot bij uw thuis geraak.

deleenheir

Legacy Member
ik heb een athlon xp 2800+ ook mobile maar een DTR (desktop replacement) Het is dus een gewone 2800+ maar zonder multiplier lock erop.

uiteraard een barton core

twine

Legacy Member
had geen multilock btw.

Die infinity zijn bios mankeerd iets en wilt niet opstarten.

Zir0h

Legacy Member
mijnen 2500 mobile doet 2600 (24/7) en 2810 (onstabiel)

goeie cpu-ke's, zeker een aanrader

Plato

Legacy Member
@ Massman & Twine, please gebruik PM om onderling dingen te bespreken eh.

Ok het probleem dat ik heb is dat m'n A7N8X-E deze CPU niet goed herkent. De multiplier werkt niet boven de 12,5x op dat bord/of bios versie. En dan moet ik em op een hogere FSB draaien om de 2000 MHz deruit te krijgen. Hij wordt dan te warm op luchtkoeling (tot 50°). Nu draait ie op 12,5x133=1662,5 MHz - dat is wel lekker rustig maar die speed doet de cpu wel wreed onrecht, aangezien ie gerust draait op 2600 MHz.

deleenheir

Legacy Member
medionsux zei:
volgens de volgende thread kan de CPU 2800 MHz draaien op 1,95V
http://www.forumdeluxx.de/forum/archive/index.php/t-59396

Dat is meer dan 4000+ ! (208x12,5=2600MHz wordt al aanzien als 4000+)

@ deleenheir : zo te zien heb je al een OC CPU, wat wil je dan met deze 2600+ ?

Ik heb een DTR een desktop replacement. Dat is eigenlijk gewoon een desktop Athlon XP 2800+ die unlocked is. Nadeel: hij loopt op het standaard voltage van 1.65 waardoor hij meer stroom verbruikt dan een echte mobile. Vandaardat ik zeker interesse heb...

Box

Legacy Member
Zijt ge er al vanaf? Anders ben ik wel geïnteresseerd, al heb ik juist een beetje schrik omdat ik ook met een asus A7N8X zit (wel de gewone deluxe versie, niet de -E). Heb trouwens een Barton 2600+ om te ruilen...

Plato

Legacy Member
Dankzij de vriendelijke hulp van deleenheir weet ik nu al een stuk meer, en het is niet langer nodig om te ruilen. Met enkele tweaks, de juiste bios settings, een extra fan op de cooler en wellicht zelfs een undervolt-mod, zal het nog prima lukken. Deze thread mag gesloten worden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan