Archief - REST inkoopactie: 3 Intel ITX bordjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

piotke

Legacy Member
edereen kent ze wel, de kleine Epia's. Ze zijn zeer zuinig, daar niet van, zeer klein, altijd handig, maar best wel duur en ook redelijk traag. Zelfs een pentium 3 500 is sneller dan zo'n VIA 1 Ghz.

Intel heeft nu ook ITX formaat bordjes. Ze zijn gebaseerd op de Mobile Conroe-L.1,33 GHz. Werkende op een bus van 533 Mhz en met 512 Kb cache. Verre van traag dus.Mobo's werken met DDR2 geheugen, wat nu amper nog iets kost, mooi meegenomen dan.

DE BORDJES: Celeron 1,33 GHZ met kleine koeler. Verdere specs op:
http://www.intel.com/products/motherboard/D201GLY/index.htm

Is zeker niet luid, je kan die koeler ook weglaten als je minimale airflow voorziet. Indien je'm niet 100% stressed dan kan hij 300% zeker ook passief werken. T'is nu niet dat die 133 Mhz meer er meteen een hitte monster van maken.

Prijzen:
76 euro per bordje

Enkele testresultaten:

OCZ 1000 watt voeding (sorry, niets lichter liggen)
1 GIG DDR2 OCZ
ITX 1,2 GHZ

Verbruik:
-- Verbruikt zo'n 14 watt.
-- Met een 80 gig sata erbij en win XP ladende; 25 watt.
-- Stressed in windows met hoge resolutie kom ik aan een stressed verbruik van rond de 56 watt.

Performance, nog niet veel getest, behalve Superpi 1M. wat hij op 1 minuut en 19 seconden. Om de vergelijking te maken; zelfde performance:

AMD XP op 1550 Mhz http://www.hwbot.org/compare.do?resultId=571586
Intel p4 op 2,6 GHz http://www.hwbot.org/compare.do?resultId=561459

En de via C3 doet er 760 seconden over, wat bijna 13 minuten is.
http://www.hwbot.org/compare.do?resultId=632057

Een C3 op 1,2 GHz, overclocked; maakt het op 470 seconden, wat nog steeds 8 minuten is.
http://www.hwbot.org/compare.do?resultId=659714


Bordjes zijn meteen beschikbaar.

Voor 10 euro meer lever ik er een lat van 512 DDR2 bij.

piotke

Legacy Member
Afhalen kan in Edegem, waar ik woon, in Antwerpen centrum, waar ik normaal werk, en Brussel Noord (BGC twin) waar ik soms werk.

Big.loco.poco

Legacy Member
Kom je niet toevallig langs in limburg? Want tis een beetje verrijden...

piotke

Legacy Member
Limburg niet, opsturen is 4,30 euro, daar heb je je benzine of treinkaartje niet voor. En heb er al wel enkele opgestuurd.

seakertje

Legacy Member
De links geven geen info meer.

Past dit mobo in een shuttle of een ander gelijkaardig kastje?
Toevallig geen behuizing voor liggen?

Mss dat een kennis hiervoor interesse zou hebben.

piotke

Legacy Member
Jop even breed, iets minder lang natuurlijk.
Ik heb er geen kastjes voor momenteel.

Links kijk ik morgen na, op het werk ;) Schijnen terug in orde nu :)

Siskos

Legacy Member
Als ik daar een divx / dvd / tv - recorder mee zou willen maken zou dit moederbordje dat aankunnen?

doolby

Legacy Member
Voor mij mag je een bordje opzij houden.
Pm me voor afhandeling.

piotke

Legacy Member
en verkocht. Gert, ik kan eventueel morgen avond even langstuffen en ineens die VGA kaarten komen ophalen.

Gert1

Legacy Member
piotke zei:
en verkocht. Gert, ik kan eventueel morgen avond even langstuffen en ineens die VGA kaarten komen ophalen.

en die van mij meenemen :D

kweet niet ofdat ik morgen thuis ben, maar you'll see mee @ msn hé
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan