Archief - dfi mobo & 4000+ X2 Brisbane & artic cooler

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vulkaantje

Legacy Member
Ik verkoop mijn mobo-cpu combo.

cpu: X2 4000+ brisbane
mobo:dfi infinity ultraII - m2
koeler: arctic freezer 64

Deze setup heeft hier altijd aan 2850Mhz gebolt. Hij kan nog een 100Mhz hoger, maar dat was niet 100% stabiel.

Minimumprijs 80 euro
Meeneemprijs 100 euro.

Af te halen in Kuurne of Gent na afspraak. Verzending kan ook.

Wordt verkocht omdat ik mij een conroe-setup heb gekocht.

successor

Legacy Member
waarom kon je niet hoger ? slechte koeling of processor wou niet meer ?

ik ga alvast een bodje doen van €60 excl, zonder de freezer.

Vulkaantje

Legacy Member
Ram hielt mij tegen denk ik aangezien ik net op dezelfde fsb strand met die intel.

successor

Legacy Member
waarom dan geen divider gebruikt op dat bord , zoveel prestatieverlies heb je er niet mee met een AMD hoor. een intel daarentegen heeft die bandbreedte nodig...

Vulkaantje

Legacy Member
Inderdaad, juist omgekeerd.

Stock koeler is er niet bij. Die dfi is compleet normaalgezien (doos ligt hierboven op zolder).

jastas

Legacy Member
piotke zei:
Juist omgekeerd :)

Bandbreedte bij geheugen verhogen geeft slechts een kleine performancewinst, zie ook winst bij dualchannel (die ook slechts enkele procenten is). Dit omdat de geheugencontroller in de cpu zit, en reeds snel genoeg is.

Lees dit eens:

When Athlon 64 was released to the public many tried their tested tactics on this new platform, getting the HTT (A64’s equivalent to the FSB) as high as possible to gain extra performance. But A64 has an on-die memory controller,unlike the Athlon XP or P4, this controller allows you to run memory asynchronous to the HTT. Running memory async to the system bus is of course nothing new, but what is new, is the fact that performance between a system running memory async versus one running memory synchronous is virtually non-existent.

zie voor meer
http://www.madshrimps.be/?action=getarticle&articID=325

Het heeft meer zin om de fsb om te trekken, waardoor de algemene winst wel stijgt omdat de kloksnelheid stijgt. Mijn x2 3800@2000 draai ik stabiel op 2500Mhz met de divider op 333Mhz (iv. 400Mhz), met 1:1 divider lukt het maar tot 2300. En de benchmarks liggen lager dan met 333Mhz.

Correct me if I'm wrong!

piotke

Legacy Member
Dat klopt, maar als je kijkt welke van de twee het meeste profijt heeft bij hoger geheugen is het de AM2 ipv de conroe. Nu bij beiden maakt het idd niet veel uit.

Vulkaantje

Legacy Member
Verzending zou een kleine euro of vijf zijn.

Kiala liever niet.

Vulkaantje

Legacy Member
Laatste keer up!

Als er tegen vrijdagavond niemand over het bod Bizkit gaat is het verkocht.

CyberOps

Legacy Member
doe je de freezer ook apart weg en is die socket am2 compatibel?

successor

Legacy Member
ik verander mijn bod : €80 excl zonder de freezer. ik heb er hier namelijk nog 2 zo liggen.

een arctic freezer pro socket 939 is sowieso compatibel met AM2.

Vulkaantje

Legacy Member
Successor, bod genoteerd.

Geen interesse in een p5b deluxe aangezien ik er zo één zitten heb. :)

Als er tegen morgenavond niemand over gaat is'm verkocht!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan