Archief - Allerlei (OC, koeling, ...)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
CoolerMaster Aerogate II
- zwarte (onbeschadigde) front
- Blauwe LCD backlight
- 4x temp. sensor. (HDD, VGA, CASE, CPU)
- 7 -cooler rolations dial setting or just set in one single coler.
- kabels en verpakking aanwezig


ThermalRight HR-05 [link]
- optioneel met een Delta 60mm


DDR Maximizer [link]
- zwarte front
- DDR2-PCB
- met extra stukje om het toestel rechtstreeks op je moederbord te kunnen aansluiten, handig voor wanneer alle slots bezet zijn, of wanneer je de Maximizer wilt gebruiken voor DDR of DDR3 zonder hiervoor een PCB te hebben


Waterkoeling voor ram
- foto 1
- foto 2
- foto 3
- ramsinks zijn van Alphacool
- 1200l/h pomp
- 120mm rad
- extra onderdelen om alles te kunnen aansluiten
- darmen zijn ondertussen al wat groen
- stukken kunnen ook apart verkocht worden
- betere koeling dan de alternatieven van bvb OCZ


Waterchiller
- frost
- compressor
- achterkant
- voorkant
- voorkant - open
- gaat tot ongeveer -20°C
- made in Belgium, by Jort-
- cpu-block is een swiftech MCW6002 (socekt 775)
- zo goed als gebruiksklaar
- afhaling geniet de voorkeur (Roeselare of Gent), ik heb het nog niet gewogen maar het zou me niet verbazen dat het +30kg is
- ik kan het eventueel komen brengen (West-Vlaanderen, Oost-Vlaanderen)
- behuizing is een Silverstone TJ-05



Er staan geen minimum- of meeneemprijzen bij, ik denk dat geïntresseerden zelf wel zullen weten hoeveel alles waard is :)
Plaats gewoon een bod, en dan zien we wel.

Reden van verkoop voor alles:
Ik heb mijn intresse in oc'ing verloren en gebruik die dingen dus nooit meer.

Mr San Diego

Legacy Member
kan je mij toch een richtprijs geven voor die ram koeling?? welke rad is dat juist. Hoe groot zijn de grote slangpilaren op de verdeelblokjes.

the_viper66

Legacy Member
Ook een richtprijs voor de HR-01? Mounting voor s775 erbij?

Mvg.

Vochtig

Legacy Member
Hoeveel zou je gewild hebben voor die Wtaerchiller geleverd in Lochristi ?

Grtz

SMa

Legacy Member
Mr San Diego zei:
kan je mij toch een richtprijs geven voor die ram koeling?? welke rad is dat juist. Hoe groot zijn de grote slangpilaren op de verdeelblokjes.
Tussen ramsinks en splitter: 3/5mm
Tussen pomp en splitter: 8/10mm
Rad is een black ice, maar heeft al wat gebruikersporen. 1 van de aansluiting lekte en ik heb die moeten dichtgesolderen, vanavond zal ik hiervan foto's uploaden. Qua werking is alles in orde.

Op de site van Alphacool vind ik geen prijzen terug over die koeling, maar dit is een (belgische) winkel waar ze het ook verkopen.
(Ik heb er nog €60/stuk voor betaald denk ik :p in totaal kwam het ongveer op €300)

Ik had er graag nog €150 voor gekregen :)
(ieder bod zal overwogen worden)

the_viper66 zei:
Ook een richtprijs voor de HR-01? Mounting voor s775 erbij?
Er staat een fout in mijn beginpost, dit had HR-05 moeten zijn. Sorry ;)
Ik denk aan een €10 voor de HR-05, alle mounting-materiaal is aanwezig.

successor

Legacy Member
€10 excl voor die HR-05

€15 excl voor de DDR maximiser.

successor

Legacy Member
ow ,sorry :) , mja dan zal ik maar old fashioned gaan Vdimm modden.

BMF|Johan

Legacy Member
15 euro voor die HR-05 en de 60mm-fan. Kan dat met die videokaart worden meegestuurd?

SMa

Legacy Member
successor zei:
zoveel heb ik niet over voor 5MHz meer :)
Het gaat ook over de gezondheid van je ram. De voedingsspanning zal zowiezo véél stabieler zijn dan wat het moederbord kan leveren, wat wel goed kan zijn voor de levensduur.
Een moederbord kan trouwens ook maar een 70W leveren voor de ram, terwijl de maximizer tot 160W peak kan.
Met dit ding is de kans is praktisch onbestaande dat de spanning ineenstuikt bij lange benchmarksessies.

En stel dat je je ram 24/7 op +2.8V laat, is de kans héél groot dat je ram binnen de paar maand een 'sudden death' heeft. Grootste oorzaak hiervan is dat het moederbord bij momenten zware stroompieken levert. Het kan zelfs al vanaf 2.4V gebeuren.
Lang geleden stond er hierover een thread op XS :)

Het is misschien vrij veel geld, maar houdt er wel rekening mee dat het ook nog met DDR3 bruikbaar zal zijn.

BMF|Johan

Legacy Member
Heb je een fotootje van jou DDR Maximizer, en dat stuk om het ook met ddr3 te kunnen gebruiken?
Wat is je richtprijs voor die waterchiller?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan