Archief - Ultra high-end Game PC (Watercooled)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SynTaXxX

Legacy Member
Als er een goed bod komt, wil ik overwegen mijn ultra high-end game PC te verkopen, bestaande uit:

Silverstone TJ07 Black case met inverted ATX mod.
Corsair AX1200W voeding full modular
Gigabyte P67A-UD5-B3
Intel core i7-2600k
2 x Asus 6950 2GB overclock edition
G.Skill RipjawsX 2 x 4GB 2133MHz
Chieftec 4 x HDD in 5,25" bay hotswap
1 x OCZ Vertex 3 SSD (550Mb/500Mb) 120GB
4 x Western Digital Green 2TB ecopower 64Mb cache
LG BluRay writer

Dit alles gekoeld door de beste waterkoeling componenten (2 loops).

Loop 1:
DCC1 pomp met plexi top voor betere doorvoer
Black Ice SR1 - 480mm radiator gekoeld door 3 x 140mm 19dba fans
EK Waterblocks Supreme HX CPU block
EK Waterblocks 6970 full cover waterblock (2 x)
EK Waterblocks multioption reservoir

Loop 2:
DCC1 pomp met plexi top voor betere doorvoer
Black Ice SR1 - 120m radiator gekoel door 1 x 140mm 19dba fan
EK Waterblocks full cover chipset block voor P67A-UD5
EK Waterblocks multioption reservoir

Dit alles nog eens aangestuurd door een scyte Kaze master pro fancontroller.

Alle fittingen zijn van Bitspower (zwart), de hoogste kwaliteit. Het interieur van de case is ook volledig zwart gespoten en alle bekabeling is zeer proper weggewerkt. Het kleurschema is zwart-wit, de eerste loop is wit, de 2e is zwart. Montage is zeer professioneel gedaan. Watertemperaturen na uren Crysis 2 komen zelden of nooit boven de 30° uit (dit is ook geen echte referentie omdat crossfire en crysis 2 niet samengaan). De pc is uiteraard Linx stable en draait ultrasnel.

Een snelle rekensom komt op een nieuwprijs van meer dan € 4.000 (facturen aanwezig om te bewijzen).

Richtprijs zal een € 2.500 zijn (= de nieuwprijs van de onderdelen zonder case en waterblocks t.w.v. € 1.600), directe meeneemprijs: € 3.000. Een nieuwe factuur is eventueel mogelijk aangezien ik als zelfstandige facturen kan maken op naam. Alle dozen / originele koelers van elk onderdeel zijn aanwezig. De onderdelen zijn aangekocht tussen februari en april 2011.

Domme vragen/biedingen, gelieve zich te onthouden. Mensen die weten wat deze onderdelen kosten, weten dat het absoluut het geld waard is.

Pedroo

Legacy Member
Staat niet echt vermeld; maar doe je SSD eventueel apart weg? Zo ja; richtprijs?

SynTaXxX

Legacy Member
Pedroo zei:
Staat niet echt vermeld; maar doe je SSD eventueel apart weg? Zo ja; richtprijs?

Er wordt niet in stukken verkocht, aangezien ik dan gegarandeerd met dingen ga overblijven die ik niet meer kan hergebruiken. De waterkoeling is ook op dit systeem afgesteld en ik ga echt niet zoeken om alles in stukjes en beetjes te verkopen.

Pedroo

Legacy Member
Ok, ik snap het. Maar SSD is ni echt veel werk om er uit te halen :p
Hebt ge eventueel een foto'tje van het systeem? (gwn interesse hoe hij eruit ziet eigenlijk)

SynTaXxX

Legacy Member
Pedroo zei:
Ok, ik snap het. Maar SSD is ni echt veel werk om er uit te halen :p
Hebt ge eventueel een foto'tje van het systeem? (gwn interesse hoe hij eruit ziet eigenlijk)

SSD eruit halen is niet veel werk, maar dan moet de volgende eigenaar de RAID sets afbreken en alles weer opbouwen, want de 2TB schijven staan nu in een RAID 5. Dan is er ook geen bootschijf meer. Ik zou ze kunnen vervangen door velociraptors, maar in de eerste fase wordt het in zijn geheel verkocht.

Foto's:

img6071b.jpg

img6057f.jpg

img6067w.jpg

Phaetor

Legacy Member
Ziet er goed uit. Moest je besluiten dingen los te verkopen (case en loop#1 stuff) mag je mij altijd contacteren.

SynTaXxX

Legacy Member
gillegun zei:
ook te koop zonder waterkoeling?

Eventueel wel, de originele koelers van moederbord, graka, chipset en processor zijn nog steeds aanwezig. Vraag is waarom je dat zou doen? Momenteel is de pc redelijk stil en blijft het stil zelfs onder de zwaarste belasting ;)

Phaetor zei:
Ziet er goed uit. Moest je besluiten dingen los te verkopen (case en loop#1 stuff) mag je mij altijd contacteren.

Wel, als gillegun dan de onderdelen koopt met de originele koelers, en phaetor de case en watercooling setup, dan kan er mss wel iets geregeld worden... Ik wil absoluut vermijden dat ik met veel (onbruikbare voor mij) dingen ga blijven zitten. Nu een chipset blokje, kleine rad en reservoir is nog te doen als dat overblijft.

thorgal0319

Legacy Member
Wel Syntaxxx, don't shoot me, maar heb interesse in uw voeding, indien deze apart zou weggaan ;) Heb momenteel een Corsair HX1000 maar zit zelf wat op de rand van het vermogen. Eventueel een ruil met opleg van mij indien je zou willen (die AX1200 lijkt me wat zwaar voor deze setup ?) ?

Indien geen interesse beschouw het als free up (deftige build by the way :niceone: )

Alienserver

Legacy Member
Bod van 2500 euro inclusief levering bij mij in Beringen ( is niet zo ver van Bilzen dus... )

SynTaXxX

Legacy Member
Alienserver zei:
Bod van 2500 euro inclusief levering bij mij in Beringen ( is niet zo ver van Bilzen dus... )

Bod genoteerd. Levering is absoluut geen probleem. Afsluiting op zondag 17u indien geen hoger bod? Hopelijk vind je het goed dat ik het toch nog een paar dagen laat openstaan voor de andere eventuele geïnteresseerden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan