Archief - [TK] Acer Aspire Easystore H340 Windows Home Server + 2 Cases

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Roeben

Legacy Member
Te koop:

Acer Easystore H340
Komt meegeleverd met 2 harde schijven van 750 GB.
In totaal 4 Bays
Met Windows Home Server voorgeinstalleerd
1.5 jaar oud ofzo, doos, boekskes, kabels allemaal bijgeleverd
Heel gebruikersvriendelijke interface en eenvoudig in installatie
Vraagprijs: 250 euro of elk ander aanvaardbaar bod.

Foto1
Foto2

Twee ATX kasten
1/ Antec Lanboy (zwart)
1 scharnier aan deurtje is kapot
Voeding zit in de kast
verder in redelijke staat
2/ Antec Server Case (wit-grijs)

Foto Foto2


Alles moet afgehaald worden.
Geen domme biedingen
Als ik niet genoeg reactie krijg dan zet ik ze op andere sites.

Roeben

Legacy Member
schopje

niemand die een gebruiksvriendelijke nas/homeserver zoekt?

Mista Molla

Legacy Member
Heb je een foto van die Antec Server Case?
Hoe stil is deze?

Vraagprijs?

Greetz

Roeben

Legacy Member
@Mista Molla: Sorry foutje in opening post, foto2 is van de antec server case.
Hoe stil deze is, da hangt van de voeding af :). Is niet bijgeleverd.

Niemand interesse in NAS/WHS?

Roeben

Legacy Member
@MinM: dat is toch echt te weinig voor een compleet NAS systeem in mooie, compacte behuizing en complete x86/x64 ondersteuning (geschikt voor Windows/Linux/...)

MinM

Legacy Member
ding is dat de hardware in uw homeserver verouderd is. dermee dat bod


free up

Roeben

Legacy Member
@Moonshine, vind ik nog te weinig maar komt in de buurt.
200 € afgehaald en hij is van u.

MinM

Legacy Member
gryptic zei:
slikken die 2TB HDD's ? anders 160€

Normaal slikt die dat hou er wel rekening mee dat als je deze aan de horende 1.5 toevoegt deze zal gezien worden als een 3.5 In WHS is geen partitie mogelijkheid. Alles wordt samen gevoegd. GEEN RAID ONDERSTE3ULING OP WHS

free up

Roeben

Legacy Member
Slikt inderdaad 2 TB HDD's zonder problemen. Had er zelf insteken.
Wat MinM zegt klopt, er is geen RAID support in WHS maar dat is ook niet nodig.

WHS maakt één grote harddisk van alle schijven en zo kan je dus 1 gedeelde video map maken die groter is dan 2TB en waarvan de content door WHS automatisch gespreid zal worden over twee schijven.

Je kan ook shares aanmaken die gedupliceerd worden (bvb prive fotos ofzo), waarbij WHS automatisch een kopie zet op minimum 2 verschillende schijven. Als er dus een disk uitvalt heb je nog steeds een kopie op een andere schijf.

Hierdoor heb je een beetje pseudo-RAID, met het voordeel dat je enkel RAID moet opzetten voor de data die je wilt ontdubbelen en dus geen disk space verliest door onnodig te mirroren.

@Moonshine: succes, maar dan is deze NAS niet voor u. Is een kant en klaar, compact systeempje.

@gryptic: 180 is mijn laagste aanbod. Voor minder hou ik hem zelf wel bij.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan