Archief - Raspberry PI 3 met 32 GB SD en 2.5A voeding

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

floep

Legacy Member
Bestaat uit:
- Raspberry Pi 3 Model B
- SanDisk Ultra microSDHC UHS - I 32GB High Speed Class 10 SD Memory Card.
- 2.5A voeding micro-USB

1cAXv6G.jpg


De SD kaart bevat Raspbian laatste versie. De firmware is ook net geupdate. Je kan deze dus direct beginnen gebruiken.

Aangekocht op 1 maart. Ik wou er een media player van maken. Hij is zeer geschikt om bvb Kodi mee af te spelen. Door gebrek aan support voor flash verkoop ik hem.

Nauwelijks gebruikt dus en in perfecte staat.

Bieden vanaf 40 EUR excl.

Verkoop wordt afgesloten op maandag 18 april 20u. 1 uur reserve voor sniper biedingen.

eS

Legacy Member
Wat is het merk/type van de microSD kaart (zit soms veel verschil op qua kwaliteit)? Ik ga er vanuit dat hier geen case bij zit?

floep

Legacy Member
eS zei:
Wat is het merk/type van de microSD kaart (zit soms veel verschil op qua kwaliteit)? Ik ga er vanuit dat hier geen case bij zit?

Er zit idd geen case bij. Merk/ model van SD kaart is SanDisk Ultra microSDHC UHS - I 32GB High Speed Class 10 SD Memory Card.

eS

Legacy Member
floep zei:
Er zit idd geen case bij. Merk/ model van SD kaart is SanDisk Ultra microSDHC UHS - I 32GB High Speed Class 10 SD Memory Card.

Thx, maakt direct al een redelijk verschil. Suntrsi is heel goedkoop, maar kwaliteit is ook navenant (echte read/write speeds liggen eerder in de buurt van een Class 6 kaartje, wat echt wel voor een bottleneck zorgt als je heel je OS er op zet, zeker als je het als mediaplayer/streamer wil gebruiken).

Komt voeding ook van Ali-express-achtige shop? (want dan riskeer je hetzelfde voor te hebben en minder Ampere te trekken dan aangeduid -> weer bottleneck).

Edit: is blijkbaar Sandisk = betrouwbaar(der), vergeet dus maar wat ik gezegd heb.

floep

Legacy Member
eS zei:
Thx, maakt direct al een redelijk verschil. Suntrsi is heel goedkoop, maar kwaliteit is ook navenant (echte read/write speeds liggen eerder in de buurt van een Class 6 kaartje, wat echt wel voor een bottleneck zorgt als je heel je OS er op zet, zeker als je het als mediaplayer/streamer wil gebruiken).

Komt voeding ook van Ali-express-achtige shop? (want dan riskeer je hetzelfde voor te hebben en minder Ampere te trekken dan aangeduid -> weer bottleneck).

Sorry, kaart was niet Suntrsi, had verkeerde kaartje vast. Had mijn bericht reeds gecorrigeerd, maar je hebt nog het vorige bericht gezien. Is dus Sandisk.
Ik heb verschillende voedingen geprobeerd. Bij sommigen kwam rechtsboven een vakje dat er mogelijk onvoldoende ampere geleverd werd. Niet bij deze. Kan idd wel van ali-express afkomstig zijn gezien ik daar regelmatig bestel, maar niet altijd goedkoopste.

eS

Legacy Member
floep zei:
Sorry, kaart was niet Suntrsi, had verkeerde kaartje vast. Had mijn bericht reeds gecorrigeerd, maar je hebt nog het vorige bericht gezien. Is dus Sandisk.
Ik heb verschillende voedingen geprobeerd. Bij sommigen kwam rechtsboven een vakje dat er mogelijk onvoldoende ampere geleverd werd. Niet bij deze. Kan idd wel van ali-express afkomstig zijn gezien ik daar regelmatig bestel, maar niet altijd goedkoopste.

Indien genuine Sandisk vervalt m'n vorige opmerking over kaartje dus.

Melding ivm Ampere kan false positive zijn door te traag kaartje (ik vermoed dat die voeding een wit product is dus de kwaliteit moeilijker te controleren valt?)

floep

Legacy Member
eS zei:
Indien genuine Sandisk vervalt m'n vorige opmerking over kaartje dus.

Melding ivm Ampere kan false positive zijn door te traag kaartje (ik vermoed dat die voeding een wit product is dus de kwaliteit moeilijker te controleren valt?)

Het is idd een wit product. Ik kan alleen zeggen dat ik het getest heb en dat er geen tekort aan ampere te melden was voor deze adapter. Hierbij was er een externe usb ssd aangesloten + keyboard dongle en de load was een tijdje 100% (cpu video decoding).

Ghosty.be

Legacy Member
bon wordt er hier afgesloten ...?
ondertussen bijna 48h na laatste bod ...
Stuur mij PM met adres en gsm nr en eventueel momenten wanneer ik die zou kunnen komen ophalen
Woon in kortenberg dus tis maar een steenworp afstand,
als ik ze vandaag bvb nog zou kunnen komen afhalen zou ideaal zijn ... tijdens de werkweek anders eerder savonds ...

floep

Legacy Member
Zal afsluiten maandagavond 20u om mensen nog de kans te laten te bieden. Daarna contacteer ik u.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan