Archief - QNAP 253A 4G ( nas / server )

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DahBrain

Legacy Member
De NAS ondersteunt het open-source Linux besturingssysteem als brug voor Internet of Things-oplossingen.
De NAS is krachtig genoeg om 4K films te streamen en/of te transcoderen.
Met 4 GB werkgeheugen kun je met meer dan 10 gebruikers tegelijkertijd op de NAS werken.
De NAS ondersteunt Virtuele Pc's en Containers
De NAS ondersteunt Plex, Kodi, DLNA en AirPlay om moeiteloos video te streamen.
Dankzij de HDMI poorten (2) sluit je de NAS direct op een tv of monitor aan.
Met 2 netwerkpoorten zet je tot 2 keer sneller bestanden over dan met 1 netwerkpoort.


De NAS wordt verkocht wegens aankoop groter model van hetzelfde merk, is nog met volle garantie ( aankoopbewijs eind januari ), afstandsbediening en originele doos ( nieuwprijs €419 )
Zonder harde schijven.

Specs & info -> https://www.qnap.com/i/nl/product/model.php?II=211

Meeneem: €390
Minimum: €370

Wordt ook elders aangeboden.

Geedee

Legacy Member
Vrees dat vraagprijs beetje te hoog is. Doe er 100€ van af en dan zal er meer animo zijn :)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

DahBrain

Legacy Member
Geedee zei:
Vrees dat vraagprijs beetje te hoog is. Doe er 100€ van af en dan zal er meer animo zijn :)


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Voor een nieuw toestel een paar maand oud meer dan €100 op verliezen zou wat pijnlijk zijn :/

Geedee

Legacy Member
Op Coolblue kosten ze nieuw minder dan jou meeneem. (En Coolblue is nog niet eens de goedkoopste webshop). Momenteel staat er eentje voor 347€ met 2 jaar garantie bij hen te koop... Is natuurlijk jou goed recht om meer te vragen. IT materiaal schrijft snel af en dergelijke NAS zit al in het hogere segment, niet iedereen koopt dergelijk toestel. alsnog succes met de verkoop.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

DahBrain

Legacy Member
Geedee zei:
Op Coolblue kosten ze nieuw minder dan jou meeneem. (En Coolblue is nog niet eens de goedkoopste webshop). Momenteel staat er eentje voor 347€ met 2 jaar garantie bij hen te koop... Is natuurlijk jou goed recht om meer te vragen. IT materiaal schrijft snel af en dergelijke NAS zit al in het hogere segment, niet iedereen koopt dergelijk toestel. alsnog succes met de verkoop.


Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Op coolblue staan ze momenteel 389 ( begin deze week was het 399 )
De mijne heeft ook nog 2 jaar garantie ...

Edit: ik zie nu ook voor een tweede kansje voor die prijs :s

Magoed, het is niet dat hij perse weg moet maar als de kans er is kan ik een grotere kopen :)

Geedee

Legacy Member
389<390 (jou meeneem). Maar je haalt dan ook iets anders in huis dan de doorsnee NAS.
emoji6.png



Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

DahBrain

Legacy Member
Deze serie was meer een impulsaankoop, naast mijn 459 pro+ en 453 mini met een ux500P is het wel een sterk baazeke :)
Maar zoals ik dus al zei, had de prijs begin deze week genoteerd op 399 en ze zijn immers iets gezakt nu :(

86514

Legacy Member
Heb je er zelf mee moeten transcoden? Plex raadt 2000 passmark aan voor één 1080p stream, en dat haalt deze niet. Laat staan 4k.

DahBrain

Legacy Member
86514 zei:
Heb je er zelf mee moeten transcoden? Plex raadt 2000 passmark aan voor één 1080p stream, en dat haalt deze niet. Laat staan 4k.

Plex gebruik ik niet, wel Kodi. 4K kan ik niets over zeggen dit moment :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan