Archief - High end dual CPU setup

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

thorgal0319

Legacy Member
Bij deze stel ik mijn dual socket workstation te koop - 2e poging. Alles werkt uiteraard perfect.

Moederbord : Supermicro X8DAi, dual socket 1366. 1,5 jaar oud, factuur Tones aanwezig. Zeer deftig moederbord voor 5500 en 5600 series Intel CPU's, gewone cpu's passen hier voor alle duidelijkheid dus niet op, gewoon unbuffered DDR3 geheugen gelukkig wel. Voorzien van laatste bios. Doos en alle accessoires aanwezig. Niet van nieuw te onderscheiden.

Super Micro Computer, Inc. - Products | Motherboards | Xeon Boards | X8DAi

CPU's : 2x Intel X5560. 2.8Ghz quad cores + hyperthreading. Turbo tot 3.2Ghz. TDP 95W. Geen factuur (gekocht op ebay). CPU's werken trouwens ook op de meeste gewone 1366 moederborden, maar daar zijn ze een beetje duur voor.

Intel Xeon X5560 - AT80602000768AA (BX80602X5560)

Koelers : altijd met (gewone) Scythe Mugen 2's gewerkt. Deze passen perfect, zijn stil en niet te duur ;) Deze moeten niet weg maar mogen weg indien er vraag naar zou zijn. Factuur Tones aanwezig.

Prijzen (verlaagd tegen vorige verkoop) :
- Moederbord : nieuw ca. €350, mag weg €250
- CPU's : nieuw ca. € 1050/st, mogen weg voor €350/st
- Koelers : nieuw € 35, mogen weg vanaf €25 /st.

Ganse pakket incl. koelers : €950.

Dit zijn meeneemprijzen, minimum ligt daar hoogstens enkele "tientjes" onder.

Afhalen (Leuven of Haacht) is voor dit materiaal de enige optie, dit stuur ik niet op.

Warwickbass

Legacy Member
Verkoop je apart?
Ik zou 200€ willen bieden voor het moederbord.
Denk er eens over na , heb momenteel niet genoeg geld maar binnen 2 weken wel. Hoger ga ik niet , ik kan een nieuw Tyan bord hebben rond 200€

thorgal0319

Legacy Member
Ik denk er even over na. Vind het aan de lage kant voor mobo alleen. Als ik cpu's wegkrijg aan redelijke prijs is het misschien mogelijk.

Warwickbass

Legacy Member
thorgal ,

225€ voor het moederbord , morgen afgehaald (in Leuven).

thorgal0319

Legacy Member
Hey warwick,

Zal niet lukken, zeker zo snel niet.
- mobo is momenteel in gebruik
- ik handel liever niet af zonder uitzicht op een deal voor de cpu's ook (hier kan van afgeweken worden mits een zeer goed bod en de mogelijkheid om eerst alles over te zetten, zie punt 1).
- ik ben enkel in Leuven tijdens de kantooruren.

Ik moet het bod dus voorlopig afslaan, maar kan ermee leven indien ik een koper heb voor de cpu's (deze staan intussen ook elders te koop).

Deltalima

Legacy Member
Interesse in 1 scythe mugen II koeler:) welke revisie, en past deze op socket 1156?
Indien ja, bod van 25€;)

thorgal0319

Legacy Member
Ook deze zijn in gebruik (met mobo en cpu's). De verkoop van de koelers is eerlijk gezegd bijkomstig, eerst de rest, daarna de koelers, en liefst in 1 pakket (no offense I hope).

Deltalima

Legacy Member
Dat is oké voor mij, misschien dat er nog iem interesse krijgt in de andere mugenII:)
Ik heb tijd, dus kan geen kwaad

thorgal0319

Legacy Member
Thombose zei:
ik heb interesse in nog zo'n koeler ;) is het de rev. B?

Zoals ik al zei: Coolers gaan pas weg als cpu's en mobo weg zijn.

shevchenko zei:
Die 2 procs passen op een EVGA Classified SR-2 neem ik aan?

Jep, heb ze er zelfs even op getest (geen oc gedaan, was om te zien of alles met bord ok was na aankoop).

thorgal0319

Legacy Member
Prijswijziging voor gans pakket wegens de grote interesse :
- € 850 moederbord + 2 cpu's
- € 890 bovenstaande incl. de koelers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan