Archief - EVGA SR-2 dual Xeon 24GB RAM rig

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Barnacle

Legacy Member
24 CORE ONDERDELEN

EVGA Classified Super Record 2 SR-2 QUAD SLI BABY!
dual Xeons hexcores met Hyperthreading 2.53GHz (doen 4.1GHz op 1.25v HT-on! ik dacht rond de 150+Gflops)
dual Antec 620 met 4 stuks push/pull Scythe GT AP-14's
6x 4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 (tri-chan 24GB)
Silverstone Strider 1200W Gold (edit: vermoedelijk kapot, ze gaat in RMA)
Lian-Li PC-P80 Armorsuit

Doe een bod, maar wel een deftig graag. Het gerief is 2 maand oud en heeft sinds juli eigenlijk niet meer gedraaid. Voor extra informatie mag je een PM sturen.

The Barnacle

Legacy Member
Speciall zei:
weet je het stroomverbruik van die rig?

Ik heb daar geen meter voor, maar Google vertelt me: EVGA Classified SR-2 Power Consumption | bit-tech.net
Nuja, alles hangt af per situatie en per voltage dat je erdoor jaagt en de exacte specs van de CPU's (mijn draaien standaard op 1.0-1.1V ofzo)
In dat artikel zitten ze met Extreme Editions op "CPU to 1.4V, both VTTs to 1.45V, both banks of DIMMs to 1.66V and the IOH to 1.425V" dus dat gaat wat meer verstoken dan mijn (zelfde voltage-volgorde) 1.25V, 1.40V, 1.5V, 1.40V.
edit: Maar als iemand mij een meterke geeft, dan wil ik dat wel eens testen hoor :)


Mr.Hankey zei:
FF offtopic, wat vind ge van die Scythe GT's ?

Free up
Simply the best. Het feit dat ze nog lang spinnen nadat je PC afstaat, vertelt u hoe weinig weerstand ze hebben (alsook hoe weinig ze verbruiken). En geweldige static pressure.


Gamer zei:
Richtprijs is altijd leuk :)
Ik had graag rond de 80% van de aankoop gezeten, want alles weggeven is ook niet mijn ding. Voor één keer wil ik wel een part-exchange doen voor new-gen Intel processoren. K of E dus.

Nieuwprijzen: case (268) mobo (510) CPUs (700, Q3QS off the bay want nieuw zijn die onbetaalbaar) WC (100) fans (60) RAM (200) PSU (200) = (2038)

Als er iets is, doe het dan via PM om het hier proper te houden (info enzo). Bieden is voor hier :)

Ik wil hier echt nog minstens €1600+ voor zien. Echter, ik denk dat de PSU het heeft opgegeven (LOL typisch) en ik ga eerst een nieuwe steken om zeker te zijn (nieuwe PSU = +-225) Gezien zelfs de LEDs van het mobo niet oplichten denk ik dat de PSU het probleem is.
Alles gaat pas weg eens ik de schuldige in RMA doe, want ik verkoop niks dat kapot is.

edit: RMA aangevraagd voor die Silverstone. En een Coolermaster Silent Pro Gold 1200W zou hier dinsdag moeten zijn dus dan update ik. (Kapotten brol verkopen zou er maar over gaan :))

Kwertie

Legacy Member
Er zou een defect zijn met de hardware, thread gaat voorlopig op slot tot er meer duidelijkheid is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan