Archief - 8x 2TB Diverse HDD's

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Zer0CooL

Legacy Member
Bij deze in de aanbieding : 8x 2TB HDD
Uiteraard allen ge-deep-scanned met HDtune en 100% goed bevonden (geen slechte sectoren)
Af te halen in 2018 Antwerpen (vlak aan afrit Borgerhout), vanwege het fragiele karakter liever geen verzending, tenzij op risico van de koper.

Ik zet ze ook nog op tweakers en kapaza te koop (en in de vriendenkring)

2x Samsung ST2000DL004
3x Samsung HD204UI
3x Hitachi HGST

Minimum = Meeneem = 55€/stuk
9% korting als je het volledige pakket neemt : 400€

saKWSck.jpg

bMGn1pO.jpg

Zer0CooL

Legacy Member
upke 1/3 - 5% korting als je hett volledige pakket neemt

[Mh]UnderGod

Legacy Member
"power on hours" van die Samsungs? Zit er nog garantie op?

Zer0CooL

Legacy Member
Power on erg veel uren. Ze heblben een aantal jaar in een home made NAS gezeten. Dus veel draai uren, weinig effectief gebruikt, en geen garantie meer (al krijg je van mij wel 2 weken niet goed, geld terug garantie).

SMART info kan ik maandag pas bezorgen. Ben dan pas terug thuis

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Zer0CooL

Legacy Member
Vega, dat vind ik toch echt net te weinig. 55/stuk lijkt me een eerlijke prijs

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Vega

Legacy Member
Geen probleem, laat maar weten moest je van gedachten veranderen, ik kom er zo om.

bart73

Legacy Member
55€ voor HD die 3 jaar heeft aangestaan en 2 HD's met slechtte sectoren :s

Zer0CooL

Legacy Member
bart73 zei:
55€ voor HD die 3 jaar heeft aangestaan en 2 HD's met slechtte sectoren :s
Beste Bart73,
Allereerst, als je niets constructief hebt toe te voegen, waarom de moeite doen om te reageren?

Ten tweede: ik vertrouw een schijf die 3 jaar vrijwel continu gedraaid heeft (zie het aantal opstart cycli) veel liever dan 1 die 3 jaar stil gelegen heeft.

Ten derde, zoals gezegd zijn alle schijven getest op slechte sectoren, allemaal 100%goed bevonden door HDtune. De waarschuwing in CrystalDiskInfo gaat over reallocated sectors. Die zijn inderdaad op het randje, maar de schijven zijn nog perfect bruikbaar.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Vega

Legacy Member
Zer0CooL zei:
Beste Bart73,
Allereerst, als je niets constructief hebt toe te voegen, waarom de moeite doen om te reageren?

Ten tweede: ik vertrouw een schijf die 3 jaar vrijwel continu gedraaid heeft (zie het aantal opstart cycli) veel liever dan 1 die 3 jaar stil gelegen heeft.

Ten derde, zoals gezegd zijn alle schijven getest op slechte sectoren, allemaal 100%goed bevonden door HDtune. De waarschuwing in CrystalDiskInfo gaat over reallocated sectors. Die zijn inderdaad op het randje, maar de schijven zijn nog perfect bruikbaar.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Bodje niet meer geldig, ik weet niet wat je bedoelt met reallocated sectors dat het geen probleem is, daar ken ik niet voldoende voor. Maar ik neem aan dat als het programma zegt "waarschuwing" dat er wel degelijk iets zal zijn om me zorgen over te maken. Trouwens voor de Hitachi's zijn er op ca. 5 jaar tijd 541, 407 en 2721 opstartingen... Dit is ca. 1x om de 3 dagen, 4 dagen en zelfs elke dag anderhalf x gemiddeld restart respectievelijk... Dat noem ik niet bepaald 'vrijwel continu'.

bart73

Legacy Member
1 informatief
2 ik niet
3 reallocated wil zeggen opnieuw toegewezen, slechtte sector vervangen door reserve.

Succes met de verkoop

MinM

Legacy Member
nieuwe 2TB schijf WD green kost 80€. Denk dat gelet de status van deze schijven je min van 30€ kan zetten of je kan ze beter houden.
15€ voor die met allocated sectoren.

free UP

Vega

Legacy Member
MinM zei:
nieuwe 2TB schijf WD green kost 80€. Denk dat gelet de status van deze schijven je min van 30€ kan zetten of je kan ze beter houden.
15€ voor die met allocated sectoren.

free UP

Ben je zeker van je prijs? Ik zie hem nl. nergens voor minder dan € 100...

[Mh]UnderGod

Legacy Member
Zijn deze verkocht of ben je bereid uw prijs wat naar beneden te doen?

Zer0CooL

Legacy Member
Ze zijn nog niet verkocht, maar ik heb ze momenteel terug zelf in gebruik genomen aangezien ik ervan uitging dat er geen interesse was. Ik wil de prijs eventueel nog wel wat laten zakken naar 50 euro, misschien nog wat verder als je ze allemaal neemt.

Ik ben wel pas terug beschikbaar na dinsdag 1 december (dreamhack)

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan