Archief - iMessage / Factime activering mislukt

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

CoBalT

Legacy Member
Woensdag vertrekken we op reis, dus was het tijd om onze iPad nog eens uit de kast te halen. (aangezien we die anders nooit meer gebruiken)

Ik was begonnen met de iOS update te installeren, en dan alle apps up te daten.

Maar toen wou ik zien voor iMessage/Facetime, en dit lukt langs geen kanten om hier op ingelogd te geraken.
Als ik naar instellingen ga bij Berichten of Facetime zie ik direct het scherm waar ik mijn email en paswoord moet ingeven.
Als ik zoek via internet zou er daar normaal ook een aan/uit knop moeten staan?

Ik heb zojuist mijn paswoord van mijn account vernieuwd, en ingelogd op de ipad, maar als ik dit probeer voor iMessage/Factime (snap niet waarom ik daar nog eens apart voor moet inloggen), krijg ik telkens foutmelding: "fout tijdens activeren. Probeer het opnieuw".

Als ik een verkeerd paswoord ingeef, geeft hij de foutmelding dat het paswoord verkeerd is.

Ik ben dus al op internet gaan zoeken, en merk op dat ik gelukkig niet de enigste was die dit probleem al voor gehad heeft. Jammer genoeg werkt geen enkele voorgestelde oplossing bij mij.

Wat ik al geprobeerd heb:

  • Proberen in te loggen via wifi router boven
  • Proberen in te loggen via rechtstreekse connectie op modem
  • Proberen in te loggen via hotspot mobiel internet van gsm
  • Onder algemeen datum & tijd "stel automatisch in" af en aan gezet.
  • Onder privacy, locatievoorzieningen aangezet
  • Onder contacten "mezelf" ingestoken en dan onder instellingen contacten mezelf ook aangeduid
  • onder instellingen: Herstel alle instellingen
  • onder instellingen: Herstel locatie en privacy
  • onder instellingen: Wis alle inhoud en instellingen (dus een volledige reset)

Ik ben ten einde raad..
Onze iPad is een iPad Air 2, 64GB en iOS is geupdate naar de allerlaatste versie.

Ik hoop dat iemand hier nog een idee heeft?

CoBalT

Legacy Member
TheCeet zei:
Apple account deleten en opnieuw toevoegen?

Dat doe je in principe als je uw ipad volledig reset. Had ook eens geprobeerd om apart uit te loggen op de ipad met het account en opnieuw terug in te loggen.
Maar geen succes :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan