Archief - Bpost klacht naar aanleiding van kapotte inhoud

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

pijlman

Legacy Member
Wat een stupiditeit bij Bpost zeg.
Mijn moeder koopt een lens voor haar kodak op 2ehands.
contact via e-mail, betrouwbare verkoper en was geen gmail of ander e-mailadres.

ze komen overeen om pakket verzekerd op te sturen en het komt toe bij haar thuis.
zat volledig in noppenfolie omringd (verschillende keren, echt een dik pak), geen doos aanwezig.

Ze sluit de lens aan en de autofocus werkt niet.

Verkoper beweert bij hoog en laag dat alles werkte bij verzenden en via telefoon vertelt de verkoper dat hij via zijn zaak vaak dingen opstuurt die kapot arriveren.
Hij dient klacht in en gaat geld terugstorten op geblokkeerde rekening. (is ondertussen zelf al gebeurd)

nu vandaag een paar minuten na indienen klacht krijgt de verkoper een mail dat ze de klacht verwerpen want:
Uit de informatie die wij verzamelden, bleek dat er bij het vervoer van uw zending niets misgelopen is. Wij herinneren u er bovendien aan dat de bestemmeling kan weigeren de zending in ontvangst te nemen indien hij een onregelmatigheid vaststelt. De postman-uitreiker moet dit melden aan zijn verantwoordelijke, die de nodige vaststellingen doet.


hoe kunnen zij in 30 minuten zien dat er niets foutgelopen is met de zending...
net alsof er een camera staat gericht op alle pakjes...
En hoe kan mijn moeder pakje weigeren als ze het pakje nog nooit van dichtbij gezien heeft...

Als de autofocus kapot is, wijst het vaak op valschade.
Dus vermoedelijk is ze gewoon gevallen in transport of in sorteercentrum.
Ik kan perfect geloven dat de postbode zorg draagt ervoor, maar er zijn zeker nog 10 handen aan geweest.

Man Man, Bpost...

Elegance

Legacy Member
Betrouwbare verkoper ? heb jij en glazen bol ?

Welke idioot verzendt en DSLR lens in noppenfolie ? In en doosje steken en vol proppen met papier was moeilijk zeker?

Eerst worden zendingen gesorteerd ,en deze belanden in 1 karretje waar ook aantal dozen op elkaar zitten ,en als jou lens daar onder zat heb je gewoon dikke pech gehad had de verkoper maar en doos moeten gebruiken.


Man Man ,klanten...

Yones

Legacy Member
Zou ook eerder opteren voor de combo folie + doos i.p.v. enkel en alleen die folie.

Rare manier van verzenden.

Tonerider

Legacy Member
sowieso zou ik een 2dehands lens altijd eerst willen testen en enkel ophalen. Nu moet je maar geloven dat die ok was.
En ik snap het wel van de post. Als je lens toekomt en de doos ziet er ok uit -> niet hun fout dat het niet werkt. Indien de lens toekomt en de doos is beschadigd -> de doos weigeren. Anders zou Bpost een gemakkelijke prooi worden als geldkoe voor kapotte onderdelen.

In dit geval: spijtig, maar pech gehad. Laat het een les zijn voor later.
Nieuwe lenzen heb ik al wel bij Amazon besteld, want je hebt toch garantie.

pijlman

Legacy Member
wel even vermelden dat de noppenfolie tot 20 cm dik rond de lens zat.
een doos gaat het verschil niet maken om schokken op te vangen.
Plus, het geld is al terug bij mijn moeder.

Daarnaast is het verzekerd verzonden:
bpack Secur is ideaal om waardevolle pakjes tot 10 kg te versturen. Je pakje is extra verzekerd tegen verlies of schade én je bestemmeling moet ondertekenen voor ontvangst.

Het gaat mij hier niet om het feit dat het al dan niet slecht ingepakt is of een betrouwbare verkoper is/was.

Het gaat mij hier dat Bpack absoluut niet klantvriendelijk is terwijl hun website dit wel laat uitschijnen.
Je betaalt extra voor verzekering maar ze laten het wel na om op te treden.

Dat is zoals betalen voor een annulatieverzekering en dan annuleren maar het wordt niet toegestaan omdat je volgens de verzekeraar geen geldige reden hebt om te annuleren.

Goeanaco*

Legacy Member
Welke lens en welke body? Is bij bvb. Nikon al zeker van belang. De autofocus gaat niet zomaar stuk.


pijlman zei:
wel even vermelden dat de noppenfolie tot 20 cm dik rond de lens zat.
een doos gaat het verschil niet maken om schokken op te vangen.
Plus, het geld is al terug bij mijn moeder.

Daarnaast is het verzekerd verzonden:


Het gaat mij hier niet om het feit dat het al dan niet slecht ingepakt is of een betrouwbare verkoper is/was.

Het gaat mij hier dat Bpack absoluut niet klantvriendelijk is terwijl hun website dit wel laat uitschijnen.
Je betaalt extra voor verzekering maar ze laten het wel na om op te treden.

Dat is zoals betalen voor een annulatieverzekering en dan annuleren maar het wordt niet toegestaan omdat je volgens de verzekeraar geen geldige reden hebt om te annuleren.

pijlman

Legacy Member
Thenry zei:
Wie heeft het pakje dan aangenomen?

mijn moeder :)

Ik bedoelde dat ze onmogelijk kan oordelen aan de hand van een verpakking die ze niet bij verzending heeft gezien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan