Archief - Wat te doen met mijn raam

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

whatever9

Legacy Member
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig met verbouwen aan mijn kamer en nu heb ik dus een probleempje. Ik zit met deels schuine en deels rechte ramen en ik ben geen fan van gordijnen.
dit is het raam in kwestie:
http://users.pandora.be/TrAiL/allerlei/DSC00001.JPG

Ik zou zeer graag lamellen hangen maar nu is de vraag: is dit wel mogelijk? heeft iemand dit al gedaan? ik heb dus 2 keer zo'n raam, ze zijn elkaars spiegelbeeld. Voorlopig hangen er lappen stof voor met een schoen er op om het raam "open" te houden :p dit is dus niet echt ideaal :lol:

heeft er iemand ideekes hoe ik dit kan aanpakken? of misschien iets anders dan lamellen?


help me :)

Gavin

Legacy Member
als ge der aan de achterkant een dik touw aanhangt lijkt het een strijkijzer :D



lamellen zal ni gaan want uw plafond loopt al vroeg af
ik ging voor een mooi gordijntje dat ik dan naar recht zou kunnen schuiven in plaats van een schoen erop te gooien

Darkness

Legacy Member
vertikale lamellen die horizontaal rond hun as draaien moet wel kunnen denk ik.

Garmir

Legacy Member
Lamellen kan je enkel hangen bij recht ramen bij zo'n schuin raam zal dat niet echt ideaal zijn. Dit is omdat die dingen loodrecht moeten opgetrokken worden enzo.

Ja kan altijd het anders op lossen, en voor het rechte opendraaiende raam lamellen hangen, en voor het schuine stuk een doek verduisterend doek laten maken in het zelfde kleur van de lamellen op de vorm van het raam zelf. en deze met bevestegingspunten op hangen.

whatever9

Legacy Member
ik bedoel inderdaad dit type lamellen:
||||||
||||||
||||||

en niet zo iets:
------------
------------
------------
------------


Ik weet dat ik die niet maar zal kunnen open trekken (daarmee bedoel ik naar rechts helemaal zodat ze van voor het raam zijn) maar zouden die nog kunnen draaien?

^MystiQ

Legacy Member
whatever9 zei:
ik bedoel inderdaad dit type lamellen:
||||||
||||||
||||||

en niet zo iets:
------------
------------
------------
------------


Ik weet dat ik die niet maar zal kunnen open trekken (daarmee bedoel ik naar rechts helemaal zodat ze van voor het raam zijn) maar zouden die nog kunnen draaien?

Waarom ga je dit niet eens in een doe het zelf zaak gaan vragen ? + Je kan altijd je lamellen lang genoeg kopen en ze dan schuin afsnijden :)

whatever9

Legacy Member
Math'ke zei:
Waarom ga je dit niet eens in een doe het zelf zaak gaan vragen ? + Je kan altijd je lamellen lang genoeg kopen en ze dan schuin afsnijden :)

omdat het zondag is en omdat ik graag altijd informatie in win voor ik naar de winkel stap, dan heb ik zo al een beetje een idee wat kan/niet kan en wat ik zou willen :)

schuin afsnijden is nog geen slecht idee... valt allesinds te proberen met een goedkoop modelletje ofzo eerst. Denk dat ik binnenkort maar weer eens ga de klusjesman uithangen :crazy: :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan