Archief - Waar lege media kopen?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WimLuyckx

Legacy Member
Hallo,

Vroeg me af waar jullie jullie lege cd's en dvd's kocht.
(Online Winkels)

Grtz
wimme

mythe

Legacy Member
Mjah, mits er overal taxen opstaan is het moeilijk op ergens in België goedkoop lege CD's-DVD's te kopen.

k'Zou zeggen, zoek is paar Duitse shops ;).

Oldskooler

Legacy Member
Mik niet op dat goedkope, er is een reden waarom platinum zo goedkoop is.

Ik koop enkel nog dvd's waar ik wat zekerheid heb over de kwaliteit, ook al kosten die wat meer.

DéWé

Legacy Member
Oldskooler zei:
Mik niet op dat goedkope, er is een reden waarom platinum zo goedkoop is.

Ik koop enkel nog dvd's waar ik wat zekerheid heb over de kwaliteit, ook al kosten die wat meer.

Idd, heb zo ooit voor 20 euro 100 dvd's kunnen kopen.. Achteraf beseft waarom ze zo goedkoop zijn, dvd's die gewoon na een tijdje niet meer leesbaar zijn terwijl ze gewoon een tijdje in de kast hebben gestaan en daarvoor nog werkten.

migelle

Legacy Member
ik heb nochtans ook platinum en dinge die ik 7 jaar geleden ofzo op cd/dvd heb gebrand zijn nog altijd perfect leesbaar hoor

Oldskooler

Legacy Member
migelle zei:
ik heb nochtans ook platinum en dinge die ik 7 jaar geleden ofzo op cd/dvd heb gebrand zijn nog altijd perfect leesbaar hoor


Dat hebde geluk gehad. Platinum is voornamelijk low budget gericht.

Als je nu platinum koopt, is de kans reeël groot dat je met de mediacode CMC MAG te maken hebt, welke bekend staat als 'garbage'.

Hier zie je dat men een onderscheid maakt tss 4 classes mediacodes. http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
CMC MAG, hoort bij de 2 laatste classes.

Ik probeer altijd op 1st class mediacodes te mikken, die zijn meestal wat duurder, maar je hebt wel kwaliteit.

nTFs

Legacy Member
Oldskooler zei:
Dat hebde geluk gehad. Platinum is voornamelijk low budget gericht.

Als je nu platinum koopt, is de kans reeël groot dat je met de mediacode CMC MAG te maken hebt, welke bekend staat als 'garbage'.

Hier zie je dat men een onderscheid maakt tss 4 classes mediacodes. http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
CMC MAG, hoort bij de 2 laatste classes.

Ik probeer altijd op 1st class mediacodes te mikken, die zijn meestal wat duurder, maar je hebt wel kwaliteit.

Dieje "garbage" gaat hier nochtans al jaren mee en ik ben niet van plan een ander merk te kopen.

Frado2005

Legacy Member
nTFs zei:
Dieje "garbage" gaat hier nochtans al jaren mee en ik ben niet van plan een ander merk te kopen.

² heb zo'n 50 platinum dvd's gebrand, en dat ging altijd goed ,en die lezen nogaltijd. Nu ben ik bezig met Verbatim. Dunno of dat negoeie is, ma bon :)

Oldskooler

Legacy Member
nTFs zei:
Dieje "garbage" gaat hier nochtans al jaren mee en ik ben niet van plan een ander merk te kopen.

Enkele jaren zal dat spul wel overleven, maar ik zou er zeker geen familiefoto's of al wat waardevol kan zijn er op branden.

nog wat info:
http://www.best-dvd-burning-software-reviews.com/best-blank-dvd-media.asp#breakdown

Be careful for CMC and PRINCO discs, as those are becoming more common in those "special sales" seen almost every week since early 2004. Some companies prefer dollars over quality, so be careful.

j .

Legacy Member
Hier zie je dat men een onderscheid maakt tss 4 classes mediacodes. http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm
CMC MAG, hoort bij de 2 laatste classes.

Die lijst is onvolledig en onbetrouwbaar: zo staat Ritek G05 bij de tweede klasse, terwijl het de meest onbetrouwbare merk-dvd van de laatste jaren is, en de nieuwere TDK is zeker geen 1ste klasse meer (jammer genoeg :cry: ).

CMC maakt ook top-DVD's voor verbatim: zowat alle verbatims super azo+ e.d. made in Taiwan zijn cmc.

Wil je zekere kwaliteit: verbatim (made in Japan/made in Taiwan), plextor, panasonic (made in Japan), HP (Taiwan), maxell(made in Japan), tayo yuden.

Er zijn ook goedkopere DVD's die goed zijn, zoals je hier kunt lezen. Het grote probleem is dat sommige van de goedkopere merken inkopen wat ze goedkoop kunnen krijgen: soms goede kwaliteit, soms slechte.

Als je veel tijd over hebt: Op cdfreaks http://club.cdfreaks.com/f33/ vind je de mediafreaks die ellenlang discussiëren over de kwaliteit van dvd's :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan