Archief - vrijwilligersprojecten Latijns-Amerika

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

casualties

Legacy Member
Hoi,

ik denk erover om deel te nemen aan een vrijwilligersproject in Latijns-Amerika. De reden waarom ik hieraan wil deelnemen zijn zeer uitlopend maar een van de hoofdreden is het verbeteren van mijn Spaanse kennis. Nu heb ik al enkele sites gevonden via de europese jeugdsite, maar ik zou graag of iemand met zulke projecten ervaring heeft.

Hebben jullie dit ooit al eens gedaan? Wat zijn de voor- en nadelen?

Alvast bedankt voor nuttige bijdragen in dit topic.:)

Blackend

Legacy Member
Aha! Ik heb een vriendin die momenteel in Peru zit en daar vrijwilligers werk doet. Ze heeft vorig jaar haar middelbare school afgemaakt, begin dit schooljaar heeft ze dan taalcursussen gevolgd (spaans) en begin december is ze dan vertrokken naar Peru.

Ze helpt daar straatkindjes. Momenteel werkt ze in een tehuis waar de kindjes opgevangen worden. Ze hoopt over een paar maanden 'buiten' te mogen werken en "reclame" te mogen maken voor het huis op straat, maw. de straatkindjes opzoeken en zorgen dat ze een beter leven krijgen/hun leven beteren.

Als ge wilt PM ik u haar msn-adres, ze komt af en toe nog wel eens online (ma dan moet ge wel lang opblijven natuurlijk :p )

chosen1

Legacy Member
mijn opa wilt mij voor zo'n dingen inschrijven!

deze zaterdag had hij er 1 van de Damiaanactie! prachtig project hoor :ironic:

ge moet zelf 600€ betalen om mee te mogen gaan! dan betaalt ge zelf uw reis nog en uw hotel en alle rest moet ge zelf ook nog betalen!

dus wooptiedoo ge kunt efkes +-1000€ gaan neertellen zodat GIJ die mensen KUNT gaan helpen!

el shorty

Legacy Member
chosen1 zei:
mijn opa wilt mij voor zo'n dingen inschrijven!

deze zaterdag had hij er 1 van de Damiaanactie! prachtig project hoor :ironic:

ge moet zelf 600€ betalen om mee te mogen gaan! dan betaalt ge zelf uw reis nog en uw hotel en alle rest moet ge zelf ook nog betalen!

dus wooptiedoo ge kunt efkes +-1000€ gaan neertellen zodat GIJ die mensen KUNT gaan helpen!

en dan? het is een ervaring rijker. En het geld dat ze niet in jouw TE kort durend verblijf moeten besteden kunnen ze besteden aan echte hulp. Daarbij staat het mooi op je CV en doen velen het als vakantie, want het is niet enkel helpen en werken dat je in dergelijke formule doet (toch die die ik ken, ik ken zen atuurlijk niet alle).

HighWire

Legacy Member
chosen1 zei:
mijn opa wilt mij voor zo'n dingen inschrijven!

deze zaterdag had hij er 1 van de Damiaanactie! prachtig project hoor :ironic:

ge moet zelf 600€ betalen om mee te mogen gaan! dan betaalt ge zelf uw reis nog en uw hotel en alle rest moet ge zelf ook nog betalen!

dus wooptiedoo ge kunt efkes +-1000€ gaan neertellen zodat GIJ die mensen KUNT gaan helpen!

Het is een vrijwilligers project he! Je doet het op vrijwillige basis waarbij ik het normaal zou vinden om zelf voor je kosten op te draaien... Wil je er niks voor betalen? ga dan vast bij zo een organisatie werken...

EverlastingHate

Legacy Member
chosen1 zei:
mijn opa wilt mij voor zo'n dingen inschrijven!

deze zaterdag had hij er 1 van de Damiaanactie! prachtig project hoor :ironic:

ge moet zelf 600€ betalen om mee te mogen gaan! dan betaalt ge zelf uw reis nog en uw hotel en alle rest moet ge zelf ook nog betalen!

dus wooptiedoo ge kunt efkes +-1000€ gaan neertellen zodat GIJ die mensen KUNT gaan helpen!

lol, opa wat minder vaak zien he ;)

Firestyler

Legacy Member
doet de CM ook zoiets niet? bouwkamp ofzo meen ik, ook in een of ander land zoals die

Firestyler

Legacy Member
da kan hoor, maar was allesins in samenwerking met de cm al dak wel niemer terug vind

NoizeSuppressor

Legacy Member
chosen1 zei:
mijn opa wilt mij voor zo'n dingen inschrijven!

deze zaterdag had hij er 1 van de Damiaanactie! prachtig project hoor :ironic:

ge moet zelf 600€ betalen om mee te mogen gaan! dan betaalt ge zelf uw reis nog en uw hotel en alle rest moet ge zelf ook nog betalen!

dus wooptiedoo ge kunt efkes +-1000€ gaan neertellen zodat GIJ die mensen KUNT gaan helpen!

euh, daarom noemt het vrijwilligerswerk he :wtf:

zipke

Legacy Member
al die organisaties die zo een reizen organiseren om in een ander land één van uw humaniora-jaren (opnieuw) te doen, organiseren meestal ook zo een vrijwilligersdingen dacht ik.
Vrijwilligerswerk in de hele wereld met Wep.
Vrijwilligerswerk buiten Europa met AFS.
In de links (links :)) kan je ook nog andere soorten vrijwilligerswerk vinden.

Succes,

Z.

Edit: Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet blijkbaar wel 18 zijn. (of misschien 18 in het jaar van vertrek, ik weet het niet. Zal wel op de site staan.)

Blackend

Legacy Member
zipke zei:
al die organisaties die zo een reizen organiseren om in een ander land één van uw humaniora-jaren (opnieuw) te doen, organiseren meestal ook zo een vrijwilligersdingen dacht ik.
Vrijwilligerswerk in de hele wereld met Wep.
Vrijwilligerswerk buiten Europa met AFS.
In de links (links :)) kan je ook nog andere soorten vrijwilligerswerk vinden.

Succes,

Z.

Edit: Ik weet niet hoe oud je bent, maar je moet blijkbaar wel 18 zijn. (of misschien 18 in het jaar van vertrek, ik weet het niet. Zal wel op de site staan.)

'T 2e middelbaar opnieuw zie'k wel nog 'ns zitten :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan