Archief - Vrijwilligers werk buitenland ~Peacecorps

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Snoggy

Legacy Member
Hey,

Ik zit momenteel in Amerika en had volgend jaar graag vrijwillegerswerk gedaan in het buitenland. Aangezien ik belg ben kan ik niet aan het peacecorps meedoen omdat je daarvoor een US citizen moet zijn. Nu vroeg ik mij af of mensen hier gelijkaardige europese instanties kennen. Ik kom in juni reeds terug naar huis.

Graag zou ik naar afrika of latijns amerika gaan. Iemand enige tips? Ik heb gezocht op google maar onder vrijwilligerswerk vind je alleen maar dingen voor belgië zelf.

Thnx in advance...

me.

AnthonyBoone

Legacy Member
zelf ken ik er niet véél vanaf maar vrijwillegers werk in Afrika of latijns Amerika is er dacht ik wel genoeg. In die landen kan je organisaties steunen waarvoor je geen kwalificatie of diploma voor nodig hebt, vb: drugverslaafden helpen in afkickcentra, mensen met een handicap mentaal of fysich helpen & leuke dingen samen doen, meestal zijn dat dat kleine uitstapjes waar je zelf geen geld voro moet neerleggen. ook mensne helpen met ziektes (vb: artsen zonder grenzen) maar denk dat je daar wel iets als diploma voor nodig hebt. maar in elk geval er is wel altijd iets te doen.
zoals ik vandaag in het nieuws zag dat véél vrijwilligers mee hielpen zoeken achter dat meisjes die vermist was dee dme toch wel iets :) dus ben blij dat er nog zo een mensen bestaan nu willen helpen in deze corrupte maatschapij :)

véél succes, grtz

tb-303

Legacy Member
Snoggy zei:
Hey,

Ik zit momenteel in Amerika en had volgend jaar graag vrijwillegerswerk gedaan in het buitenland. Aangezien ik belg ben kan ik niet aan het peacecorps meedoen omdat je daarvoor een US citizen moet zijn. Nu vroeg ik mij af of mensen hier gelijkaardige europese instanties kennen. Ik kom in juni reeds terug naar huis.

Graag zou ik naar afrika of latijns amerika gaan. Iemand enige tips? Ik heb gezocht op google maar onder vrijwilligerswerk vind je alleen maar dingen voor belgië zelf.

Thnx in advance...

me.


Dat is meestal zo maar bij de meeste kan je WEL als europeaan terecht voor KORTE opdrachten 1-12 weken, voor langere opdrachten is het inderdaad meestal us en canada only

Zoals hier bij unitedplanet, hier kan je naar latijns amerika als je wil (zie short term quests voor EU):
http://unitedplanet.org/

EternalSilence

Legacy Member
AnthonyBoone zei:
zelf ken ik er niet véél vanaf maar vrijwillegers werk in Afrika of latijns Amerika is er dacht ik wel genoeg. In die landen kan je organisaties steunen waarvoor je geen kwalificatie of diploma voor nodig hebt, vb: drugverslaafden helpen in afkickcentra, mensen met een handicap mentaal of fysich helpen & leuke dingen samen doen, meestal zijn dat dat kleine uitstapjes waar je zelf geen geld voro moet neerleggen. ook mensne helpen met ziektes (vb: artsen zonder grenzen) maar denk dat je daar wel iets als diploma voor nodig hebt. maar in elk geval er is wel altijd iets te doen.
zoals ik vandaag in het nieuws zag dat véél vrijwilligers mee hielpen zoeken achter dat meisjes die vermist was dee dme toch wel iets :) dus ben blij dat er nog zo een mensen bestaan nu willen helpen in deze corrupte maatschapij :)

véél succes, grtz


idd.. ik denk ook eerder dat je een diploma zal nodig moeten hebben, zoals ene van dokter of arts, of ge in den bouw werkt
en ge in contact kunt komen met organisatie's die gebouwen bouwen in het buitenland enzo.

hoe oud is de threadstarter trouwens?


vind ik wel belachelijk, bijna voor alles in de US moet je een US burger zijn, of je kan er niet in :sop:

Disa

Legacy Member
Doom Dragon zei:
vind ik wel belachelijk, bijna voor alles in de US moet je een US burger zijn, of je kan er niet in :sop:

Vind ik op zich niet zó belachelijk.


En het is wel degelijk mogelijk om zo een dingen te doen hoor. In men laatste jaar in het middelbaar zijn er een paar van onze school naar Centraal-Afrika geweest om daar mee te helpen aan de bouw van een schooltje. Enfin, of ze daar veel bakstenen vast gepakt hebben, betwijfel ik; maar ze hielpen dan met een soort van speelpleinwerking I guess..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan