Archief - vraagje verzekeringen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DeViL-M4N

Legacy Member
hallo,

wederom met een vraagje :)

we hebben net een huis gekocht (en een auto)
we doen alle verzekeringen; auto, brand(huis & inboedel), familiale, schuld-saldo bij de bank waar onze lening is

volgens een vriend kunnen we alle verzekeringen samengooien en dan een bepaald bedrag per maand betalen daarvoor, zonder dat er een meerprijs aan te pas komt

hij betaalT ongeveer 200€ per maand voor al zijn verzekeringen

klopt dit en is er geen meerprijs? is dat wettelijk vastgelegd of kan de bank dit zelf beslissen, of geldt dit enkel voor bepaalde verzekeringen en niet alle? :)

alvast bedankt :)

punk

Legacy Member
Ni verplicht, maar er zijn maatschappijen die u voordeliger tarieven gaan aanbieden naarmate ge meer polissen afsluit bij hen.

Spikey Bunny

Legacy Member
Inderdaad, meestal als je u polissen bij dezelfde maatschappij verzekerd zal je wel korting krijgen. Maar dit is niet verplicht.
En 200 eur, is toch wel heel weinig hoor, toch zeker als er een auto en een brand voor een huis bij zit !!!!! Zeg maar dat hij zwaar onder verzekerd is.
Geen twijfel mogelijk.

Ps gewoon durfen vragen aan u bank hoor, want als je te braaf zijt dan proberen ze veel te veel. ;)

Ik werk op een bank/verzekeringen, I know !!!

TippedTerox

Legacy Member
Idd, 200 euro is heel weinig en voor alles wat jij opsomt zelfs onmogelijk. Als je weet dat een familiale al kan variëren tussen 50 -80 euro en dat dit één van de goedkoopste verzekeringen is zijn we snel uitgepraat. Een auto-verzekering met een premie lager dan 200 euro ben ik tijdens mijn stages niet echt tegengekomen :s

DeViL-M4N

Legacy Member
200€ per maand = 2400€ per jaar voor al zijn verzekeringen, klinkt imo niet zo laag

Zibro

Legacy Member
200€ per maand vind ik wel overdreven veel eigenlijk.

Mijn kosten bij benaderin:
familiale: 65
brand: 400
auto: 400
schuldsaldo: 200


das dan een 1100 per jaar. 1100/12= een goei 90 euro.

lapino

Legacy Member
Ik werk als account manager bij een verzekeringsmaatschappij. Er zijn inderdaad maatschappijen waar je al je contracten kan bundelen in een pakket zodat je maandelijks kan betalen. Doorgaans krijg je dan ook extra kortingen of vallen vrijstellingen (deels) weg.

ING Insurance (comfortdeal), Fortis (familis), Mercator (gezinsplan) enz.. Veel succes!

DeViL-M4N

Legacy Member
Zibro zei:
200€ per maand vind ik wel overdreven veel eigenlijk.

Mijn kosten bij benaderin:
familiale: 65
brand: 400
auto: 400
schuldsaldo: 200


das dan een 1100 per jaar. 1100/12= een goei 90 euro.


zij hebben 2 auto's en nen kleine
dus auto en familiale zal wel duurder zijn dan bij u

schuldsaldo ook, want hij is 34, zij 28

Zibro

Legacy Member
wij hebben ook 2 auto's, khad er wel maar ene geteld.
Dan komt het op 600 euro voor de autoverzekeringen.
We zijn van ongeveer dezelfde leeftijd, dat zal niet veel verschil maken.
En een kleine hebben we niet, maar het kindergeld zal die familiale wel meer dan overdekken.

Preske

Legacy Member
DeViL-M4N zei:
hallo,

wederom met een vraagje :)

we hebben net een huis gekocht (en een auto)
we doen alle verzekeringen; auto, brand(huis & inboedel), familiale, schuld-saldo bij de bank waar onze lening is

volgens een vriend kunnen we alle verzekeringen samengooien en dan een bepaald bedrag per maand betalen daarvoor, zonder dat er een meerprijs aan te pas komt

hij betaalT ongeveer 200€ per maand voor al zijn verzekeringen

klopt dit en is er geen meerprijs? is dat wettelijk vastgelegd of kan de bank dit zelf beslissen, of geldt dit enkel voor bepaalde verzekeringen en niet alle? :)

alvast bedankt :)

hef uw gat op en ga naar uw verzekeringsmakelaar in de bank en vraag het daar :sop:

en ik zou persoonlijk wegblijven van bepaalde banken als het op verzekeringen aankomt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan