Archief - Vraagje over leefloon voor student

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

coap

Legacy Member
Door een stukgelopen gezins situatie moet ik een nieuwe woonst zoeken. Nu mijn ouders kunnen niet betalen voor een kot. Nu ben ik samen met de psychiater tot de beslissing gekomen dat het best is dat ik alleen op kot ga wonen. Nu ik studeer nog en zit in mijn 2de jaar opvoeder a2 opleiding. Nu weet iemand wat ik van opties heb om een kot en mijn leven te financieren. Wat zijn de voorwaarden om zoon leefloon te krijgen en hoeveel zou ik krijgen? En ik zou in leuven willen gaan , maar woon ergens anders moet ik dan naar het ocmw van leuven? ik ga anyway volgendeweek is zelf zien maar had graag op voorhand wat geinformeert geweest.

mvg coap

l4mp

Legacy Member
mn vriendin had ongeveer hetzelfde voor en is dat allemaal gaan navragen

ge kunt iets van een minimumloon krijgen, wat eigelijk gewoon uw kot + noodzakelijkheden is. Als ge bijklust (legaal) dan krijgde al veel minder...
extraatjes gade niet hebben.


damn coap, spijtig om te horen

_Wicked_

Legacy Member
Erg jammer om te horen.
Toevallig geen goede vrienden die een kamer vrij hebben?

DogFacedGod

Legacy Member
Als je op kot gaat, is de goedkoopste oplossing in principe in een gesubsidieerde residentie te zitten. Ik betaal +-90 euro de maand. De huur is afhankelijk van je inkomen of die van de ouders. Ik zit in de laagste schaal (Er zijn 3 schalen denk ik 90 - 120 -150 niet zeker)
Nu het is natuurlijk wat laat op het jaar om in zo'n residentie geraken maar meestal zijn er wel nog enkele plaatsjes vrij op de 2 grote. (Camilo Torres en Arenberg)
En het is niet dat je moet inboeten op comfort. Je moet natuurlijk niet een eigen douche verwachten maar je hebt een lavabo, internet en verwarming op je kamer. Alles inbegrepen in de prijs. Ideaal voor mensen in financiële moeilijkheden.

EDIT: wel een probleem. Jij doet opvoeder. Dat is hogeschool hoogstwaarschijnlijk. de residenties zijn normaal voor de KUL-student.

Genious

Legacy Member
kijk eens of je niet op een peda raakt dan, die zijn tenminste goedkoop.
(in Gent is er prolly nog plaats, gezien ik de kans aangeboden kreeg van peda te veranderen, dus die kamer was bvb nog vrij ;))

maar ja, kijk ook eens in Leuven he.
er stond een tijdje terug een lijst met allerlei beurzen die ge kon krijgen voor hogere studies in de Standaard, misschien zoek je dat best eens op?

DogFacedGod

Legacy Member
Genious zei:
kijk eens of je niet op een peda raakt dan, die zijn tenminste goedkoop.
(in Gent is er prolly nog plaats, gezien ik de kans aangeboden kreeg van peda te veranderen, dus die kamer was bvb nog vrij ;))

maar ja, kijk ook eens in Leuven he.
er stond een tijdje terug een lijst met allerlei beurzen die ge kon krijgen voor hogere studies in de Standaard, misschien zoek je dat best eens op?

In Gent is er ,denk ik wel, zo'n residentie die open is voor de hogeschoolstudent.

Psychodweep

Legacy Member
Best leefloon vragen waar je woont eh...
Weet ook dat je speciale tarieven krijgt voor telefoonabo, electriciteit, trein en bus eh (als je van een leefloon geniet).
Voor elektriciteit is dat niet altijd het goedkoopste, enkel bij lage verbruiken is het voordeliger dan het normaal tarief.

dr.luv

Legacy Member
mijn broer zijn oud kot staat nog leeg in leuven,

ben je mss ook van plan om te gaan werken samen met je studies..
ik zou de huur van een kot kunnen betalen met 2avondjes te werken..

ik vind het spijtig voor je :x maar zo ga je snel op je eigen poten staan ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan