annemieke6780
Legacy Member
Even een vraagje: ik heb een hele tijd geleden, eind februari, een gsm besteld op Ebay. Die moest vanuit Hong Kong komen. Na een maand was hij er nog steeds niet en kreeg ik het geld terug gestort van de verkoper. Ik heb mij dan maar gewoon in de winkel een nieuwe gsm gehaald. Case closed. Dacht ik... Vandaag zat er een brief in de bus van de douane. Blijkt dat daar ne gsm voor mij is aangekomen en dat ze dat pakske hebben opengemaakt. Ik zou er invoerrechten op moeten betalen alsook douanekosten en een boete omdat de inhoud van het pakske niet overeen komt met wat de verkoper op de douaneformulieren heeft ingevuld. Ik moet hen nu mijn aankoopfactuur sturen. Die heb ik niet meer omdat ik dacht dat alles gerelgd was na die terugbetaling.
Mijn vragen:
1. kunnen ze mij verantwoordelijk stellen voor wat die verkoper op die papieren heeft ingevuld?
2. kan ik hen gewoon zeggen 'ik betaal niet, hou de gsm maar'? (er staat in de brief dat de gsm pas vrijgegeven wordt als ik alle kosten heb betaald) Ik hoef het toestel echt niet meer aangezien is én mijn geld terug heb, én ondertussen al een gsm heb.
Mijn vragen:
1. kunnen ze mij verantwoordelijk stellen voor wat die verkoper op die papieren heeft ingevuld?
2. kan ik hen gewoon zeggen 'ik betaal niet, hou de gsm maar'? (er staat in de brief dat de gsm pas vrijgegeven wordt als ik alle kosten heb betaald) Ik hoef het toestel echt niet meer aangezien is én mijn geld terug heb, én ondertussen al een gsm heb.




