Archief - voorverkoopkaart de Lijn

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

chosen1

Legacy Member
ik heb en voorverkoopkaart van de Lijn die ik zou willen gebruiken om van Mol naar Leuven te rijden (zonder overstappen).

nu vroeg ik mij af hoe die bus kan weten dat ik tot in Leuven rij (wat normaal 2,5€ is) en niet gewoon 1 halte verder (wat waarschijnlijk een pak minder is dan door verschillende zones te rijden)?

of mag zo'n kaart daar gewoon niet voor gebruikt worden?

nite

Legacy Member
Met de bus van mol naar leuven? Is da ni wa ver om me de bus te gaan ipv de trein? Je kan natuurlijk altijd zeggen dat je maar 1 halte verder moet en gewoon blijven zitten tot het eindstation. Maar dan rijd je wel zonder een geldig vervoersbewijs vanaf het punt dat je die halte voorbij bent. Op de bus heb ik nog nooit iemand gecontroleerd geweten of hij wel genoeg betaald heeft, maar mss merkt een oplettende buschauffeur wel op dat je veel langer blijft zitten dan waarvoor je betaald hebt.

chosen1

Legacy Member
dan toch maar eerst zeggen waar ik naartoe ga en zien wat hij/zij zegt.

met de trein zou ongeveer even lang duren aangezien ik ofwel eerst naar herentals moet en van daar met de bus verder ofwel moet ik naar hasselt en van daar de trein

Gavin

Legacy Member
Dat zit geïmplementeerd in de code die het gele ontwaardingsapparaat (wtf toch) op uw kaartje schrijft.

Ik weet nu niet of dat voor elke Provincie exact hetzelfde is, maar hier is het:

2408 1222 0101 0909 4606

Eerste getal = datum
Tweede getal = uiterst tijdstip om over te stappen zonder bij te betalen
Derde getal = weet ik niet (kan ook de zones zijn)
Vierde getal = aantal zones (kan iets anders zijn)
Vijfde getal = buslijn


>3 zones = 0.5 Euro
3< zones = 1.5 Euro


Als ze controleren op de bus checken ze echt wel al die getalletjes..

chosen1

Legacy Member
maar als ik niets zeg en ik steek die kaart in het ontwaardingsapparaat dan kan da toch niet weten hoe ver ik het traject ga volgen?

chosen1

Legacy Member
mekna5 zei:
hij stelt da in nog nooit op de bus geweest manjes

jawel maar kheb nog nooit iemand met een voorverkoopkaart zien betalen en zeggen hoe ver hij zou willen rijden.

mekna5

Legacy Member
dat is toch net hetzelfde als een gewone kaart die je koopt op de bus

Gavin

Legacy Member
chosen1 zei:
jawel maar kheb nog nooit iemand met een voorverkoopkaart zien betalen en zeggen hoe ver hij zou willen rijden.
Met voorverkoopkaart bedoelt ge toch een wit kartonnen kaartje met een bepaalde waarde op he?

Natuurlijk moet ge dat zeggen tegen de chauffeur, en die duwt dan het aantal zones in. Als chauffeur niet bevestigt, zal uw kaartje ook niet beschreven worden..

hybrid

Legacy Member
Ge zegt gewoon da ge tot xxx gaat en dan kijkt ge tot hoelang u 2de getal ga, ge moogt maar op de bus zitte tot u 2de getal verstreke is, als het langer blijkt te zijn verlengt ge da gewoon..
Bij voorverkoop ben ik ook ni zeker als ge da dan in het "ontwaardingsapparaat" steekt en ge drukt 1 zone in dan wete die controleurs toch ook ni hoelang gij al op de bus zit behalve als daar ook een max. tijdstip opzit

moehaa!

Legacy Member
Hoe zit het dan bv bij lange bussen en trams?
Die hebben achteraan ook soms zon geel ding.
Gewoon direct max aantal zone's?

Gavin

Legacy Member
Ik dacht dat die overstaptijd met een uur verhoogd werd als het boven een bepaald aantal (drie?) zones gaat.

Alola

Legacy Member
Op die gele dingen moet je het aantal zones intikken; als je nergens op duwt rekent hij automatisch 1 zone aan (maar jouw reisroute zal langer zijn). Die ene zone kost je dan 0,80 euro en je kunt binnen het uur nog zoveel reizen als je wilt.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan