Archief - Voetballen na kwetsuur!

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

molog

Legacy Member
Een 8 tal weken geleden heb ik men voet omgeslagen (naar de binnenkant toe) bij het voetballen. Na 2 dagen afwachten had ik een lange blauwe streep onder mijn enkelkapsel en hij was goed opgezwollen wat dus kan duiden op een scheur in men ligamenten :)
Nu na wat goede rust (8a9 weken) zou ik graag terug willen beginnen voetballen Het doet wel nog wat pijn als ik loop en in de morgen als ik juist uit men bed kom
:)
Dus zou het verstandig zijn om al beginnen te voetballen of mss beter nog even wachten? Ik heb vernomen dat je daar wrs van gaat blijven last hebben.
Want ik heb niet echt zin omdat nog eens mee te maken.

Al vast bedankt.

Xevven

Legacy Member
ik heb dat ook meegemaakt, na 8 weken ging ik ook terug voetballen.
Maar die enkels, ja da blijft een gevoellig punt bij mij :(

Ik zou er eens met je dokter over spreken, maar de kans dat je er blijft last van hebben bestaat wel.
3 jaar na datum voel ik het ook nog (niet altijd tho)

SIO

Legacy Member
voorzichtig spelen, met enkelband ofzo

heb onlangs hetzelfde voorhad maar heb wel spuit met cortisonen gekregen, nog paar weken rusten (ondertussen fiets ik wat ook al suckt dat :p) en bij begin nieuwe seizoen hoop ik toch er geen last meer van te ondervinden.

Terrorist_Hell

Legacy Member
De mods gaan deze toch sluiten, dus ga naar 'n dokter zou 'k zeggen :unsure: Helaas mogen andere members geen advies geven, ze zijn nl. niet bekwaam :doc:

MarG

Legacy Member
Mijn beide enkelgewrichtsbanden zijn al meermaals gescheurd geweest. Ik ben telkens naar de dokter geweest en heb slechts enkele malen naar zijn advies geluisterd (te snel terug willen voetballen), met alle gevolgen vandien. Eind februari werd ik aan men enkel geopereerd (chrisman snook operatie) waardoor ik momenteel buiten strijd ben voor 4 maanden. Gescheurde gewrichtsbanden moeten verstevigd worden. Ik raad je ten zeerste aan naar de kinesist te stappen om niet in hetzelfde schuitje als mij te belanden.

boogje

Legacy Member
scheur in ligamenten hebk ook voorgehad : op een verjaardagfeest wou ik op doel trappen maar kmis om één of andere reden de bal (oO), ik vloog neer..Die avond gewoonweg zeer gehad--> na 2 maand terug voetballen met zo'n band ;)

geen last meer van...

molog

Legacy Member
Nee ik ga niet echt snel naar een dokter ben ook zo iemand die eerst wat afwacht.Het deed na 4 dagen al veel minder pijn ook. Maar ben zo goed als zeker dat het een scheurtje was door die lange blauwe streep onder men enkelkapsel.(men moeder heeft ook voorgehad). Had niet echt zin om met een plaaster rond te lopen :p

Netrem

Legacy Member
ff men ongezouten mening:

ge zijt maar e kalf als ge met zo een zware blessure niet eens dokter/kinesist raadpleegt. De kans zit er in dat het slecht is toegegroeid, of dat ge nu met littekenweefsel zit waardoor ge altijd last gaat blijven hebben.

Leviathan

Legacy Member
volledig mee akkoord,al had ik het op een iets beleefdere manier verwoord.

je bent verzekerd,dus wat doe je? naar de dokter gaan.

molog

Legacy Member
Ehm dokters zetten u maar juist in het gips en ik heb alleen maar wat last als ik loop.

Signux

Legacy Member
Ach, liever een paar maanden in het gips dan een gescheurde ligament die slecht is toegegroeid of dat er zich littekenweefsel ontwikkelt.

Je moet niet direct na de eerste beste pijnscheut naar een dokter hollen maar als je er dagenlang last van hebt en zekker wanneer je een lange blauwe streep hebt onder je enkel zou je toch best een specialist raadplegen.

Anders kan je er levenslang last van hebben.

molog

Legacy Member
Heb men enkel wel goed gerust hoor ik heb er echt weinig last van. Juist een beetje als ik opsta of als ik loop en dat is niet echt een pijnlijke last.
Toch bedankt voor de info

SIO

Legacy Member
typisch aan ligamentkwetsure is dat de pijn enkel optreed als je je inspant, dan gaan de pezen namelijk opzwellen en schuren ze tegen ... (dak t nimeer weet, dat heeft hij me 3weken geleden ofzo verteld).

Ik zou toch ook naar de dokter gaan ze, kheb er zelf tijdje mee gewacht maar ge merkt dat direct als er iets is dat niet wil overgaan, dan moet ge niet twijfelen maar gaan.

joriske18

Legacy Member
wij zijn hier geen dokters hé
soms kijk ik toch wel op naar wat voor vragen hier worden gesteld...

chosen1

Legacy Member
molog zei:
Ehm dokters zetten u maar juist in het gips en ik heb alleen maar wat last als ik loop.

danku voor de raad! als ik ooit mijn darmen hoor scheuren dan ga ik ook niet naar de dokter want dan stuurt hij mij mss naar het ziekenhuis en god no da wil ik nie want dan ben is mss wel 2 weken buiten spel! dan riskeer ik het nog liever om voor de rest van mijn leven last te hebben! :niceone:

kdenk wel da ne dokter weet wat hij doet! die gaan u nie zonder reden in het gips leggen e!


en nog eens: het hier géén doktersforum en de tijd da we consultaties via internet kunnen doen is nog LANG niet hier!

Time

Legacy Member
Terrorist_Hell zei:
De mods gaan deze toch sluiten, dus ga naar 'n dokter zou 'k zeggen :unsure: Helaas mogen andere members geen advies geven, ze zijn nl. niet bekwaam :doc:
Niks meer aan toe te voegen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan