Archief - Vliegjes

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ExDeath

Legacy Member
Zijn er hier nog mensen die deze zomer last hebben van al die kleine rotvliegjes in hun huis? Heb er al zeker 20 doodgemept vandaag maar voor elke kill lijken er 3 nieuwe bij te komen, zucht...
Zijn er misschien goede anti-insecten middelen die niet heel m'n huis doen stinken of andere tips om ze kwijt te raken?

JeanPerrier

Legacy Member
kheb op mijn kot massaal last van. nu zitten er een 20 tal, maar kheb er al honderden gehad. zo een dikke zwarte zwerm en kunt ze luid horen zoemen. kot=/= hygiene.

tips. alles perfect proper maken. en lange tijd zo houden. eerst gaan ze op meest domme dingen gaan zitten gelijk een kruimeltje ofzo en dan zijn ze weg. ze komen wel vlug terug

bludgeoned

Legacy Member
Heb ze hier ook gehad, waarschijnlijk door de zachte lente en eens te lang mijn vuilbak laten staan :D
Oplossing: Alles goed schoonmaken (inclusief je vuilbakken eens uitspoelen) en eens alles goed verluchten. Ze komen af op zoetigheid, dus ook yoghurtpotjes en eventueel je afwas niet te lang laten staan. Na een weekje properder leven zijn de meeste weg.
De vliegen zelf ben ik met deodorant en aansteker te lijf gegaan.

pietje frietje

Legacy Member
ExDeath zei:
Zijn er hier nog mensen die deze zomer last hebben van al die kleine rotvliegjes in hun huis? Heb er al zeker 20 doodgemept vandaag maar voor elke kill lijken er 3 nieuwe bij te komen, zucht...
Zijn er misschien goede anti-insecten middelen die niet heel m'n huis doen stinken of andere tips om ze kwijt te raken?

Als iedere keer als je er 1 doodt, er 3 bijkomen, moet je eens proberen om er 1 te laten leven, dan ga er misschien 3 dood.:cool:

Burrid

Legacy Member
Die kleine vliegskes komen naar fruit da wa aant rotten is.
Vooral veel te rijpe bananen trekken de beestjes aan.
Ze leggen daar dan eitjes in en na een dagje of 2-3 is het al een volwassen vlieg dat weer eitjes legt.

Geen fruit = geen fruitvliegen :p

ashraa

Legacy Member
als het een troost mag wezen, in de buurt van assenede-zelzate-wachtebeke-moerbeke-stekene (noordkant gent, grens met NL)
hebben een paar landbouwers op nederlands grondgebied eens goed gemest en blijkbaar lagen er nog kadavers tussen ook, gevolg hier in zelzate is de stank niet te harden, wij hebben redelijk veel extra vliegen en zelfs in hulst hebben er café's en restaurants de deuren gesloten door de vliegenplaag

dus gij zit uw beklag te doen van ieniemini fruitvliegjes, kom anders ne keer naar hier :p
(stank is ietwat gemindert, maar vliegen blijven komen in grote aantallen)

jeroenvde

Legacy Member
zo van die diklijvige drioehoekgevleugelde kleine bruine/zwarte dingetjes? :p

SilentSpring

Legacy Member
jeroenvde zei:
zo van die diklijvige drioehoekgevleugelde kleine bruine/zwarte dingetjes? :p

da hebben wij hier ook veel, bij m'n opa aan overkant van't straat ook.
Dunno van waar die blijven komen.

Die fruitvliegjes zijn normaal dat er af en toe es ene binnen zit, maar deze:eek:

Darks

Legacy Member
Vliegen valt nogal mee dit jaar vinnek. Ze zijn precies wel ambetanter geworden. Ik begin echt te geloven dat die u met opzet ambeteren. Altijd voor mijn gezicht gaan vliegen en proberen op mijn neus te landen. Als ik dan de mepper pak zie ik ze niet meer. Maar zodra ik die weer wegsteek is ze weer daar.

Ik wou eens rustig op mijn bed gaan liggen. Ben uiteindelijk uit frustratie onder de dekens gekropen door zo'n rotvlieg, toen die op mijn deken ging zitten. Omdat ik al redelijk pissed was direct een goei lap op gegeven. Ze zat echter op een euh, slechte plaats. :oink:

Gevolg: ik nog lastiger, vlieg weer gaan vliegen en verklaring van de totale oorlog. Die ik uiteindelijk toch gewonnen heb. :tongue:

ClayDavis

Legacy Member
hmm, ik heb last van "grote" vliegen

we kloppen er hier elken dag gemiddeld 20 dood + we spuiten 2*dagelijks iets om ze te doden maar die beesten keren gewoon elken dag terug

als ge ze dan niet doodklopt ist soms wel ni meer proper, dan zitten er 6 zo vliegen op uwen arm terwijl ge aan eten zijt buurr

Burrid

Legacy Member
hitman47 zei:
hmm, ik heb last van "grote" vliegen

we kloppen er hier elken dag gemiddeld 20 dood + we spuiten 2*dagelijks iets om ze te doden maar die beesten keren gewoon elken dag terug

als ge ze dan niet doodklopt ist soms wel ni meer proper, dan zitten er 6 zo vliegen op uwen arm terwijl ge aan eten zijt buurr

Een douche nemen doet wonderen. :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan