Archief - vliegende schotel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

blauwe

Legacy Member
hey gasten

ik kwam nu een heel ongewoon artikel tegen, waarin beschreven wordt hoe
een vliegende schotel gemaakt kan worden, op welke fysische principen het gebaseerd is.

http://wiretap.area.com/Gopher/Library/Fringe/Ufo/build.ufo bookmark deze link alvast maar
(oorspronlijke website http://au.geocities.com/psyberplasm/)

voor de knutselaars onder ons...

edit: hier nog een berichtje van iemand die serieus de virus te pakken heeft gekregen
http://www.freep.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061227/NEWS04/612270379

Flipkikker

Legacy Member
es lezen, hopelijk is het gene zever :x

die Ion Drive lijkt me wel interessant

Flipkikker

Legacy Member
FEW zei:
wow, korte samenvatting?

vooral geschiedenis eigenlijk

wie er pogingen ondernomen heeft, op welke manier etc

in amerika hebben ze er al voor geëxperimenteerd (het leger dan)

onder andere met 'Ion Drives', atomen een elektrische lading geven en dan door elektromagnetische krachten wegstuwen (actie-reactie) => voortstuwing

dan een opsomming van voorwaarden en specificaties van een vliegende schotel, waardoor de mogelijkheid van een jetmotor uitgesloten wordt

er wordt in een andere richting gezocht:
centrifugale kracht als middel van voortstuwing

en daarop dan een aantal uitvindingen adhv centrifugale kracht om een vliegende schotel mogelijk te maken

sneax

Legacy Member
Ik denk dat er later in de toekomst wel vliegtuigen zullen gebouwd worden op basis van het frisbee principe, wat dat ook mag zijn. Kbedoel, een frisbee heeft echt een ongelooflijke zweefkracht puur en alleen omdat die zo snel ronddraait!

Moest ge daar u een capsule, cockpit whatever kunnen aanhangen dat niét meedraait terwijl de 'vleugels' in de vorm van een frisbee aangedreven worden om mega snel te draaien samen met kleine jets voor stuurhulp die op de 'vaste' capsule zitten dan hebt ge toch ne vliegende schotel?

Allé moest het zo simpel zijn het zou al bestaan :p

Spectre

Legacy Member
Hehe zal idd zeker wel nog gemaakt worden.

even iets totaal anders. Er stond hier enige tijd geleden een thread waarin de TS en vele anderen een rood licht in de hemel zagen en dat dan terug verdween. Stond enkele dagen terug in de krant dat het om een vuur van een fabriekstoren ging. Ik weet niet of ze dit al wisten, ik wou het toch even meedelen.

Ssup

Legacy Member
Ik weet nog in het 6de middelbaar dat er zo ne halve zot in industriële wetenschappen zat en diene ging ne vliegende schotel maken voor zijn eindwerk.

Veel heeft hem toch niet gevlogen.:D

Tiet

Legacy Member
Flipkikker zei:
vooral geschiedenis eigenlijk

wie er pogingen ondernomen heeft, op welke manier etc

in amerika hebben ze er al voor geëxperimenteerd (het leger dan)

onder andere met 'Ion Drives', atomen een elektrische lading geven en dan door elektromagnetische krachten wegstuwen (actie-reactie) => voortstuwing
...

Kheb het nie gelezen, maar zo'n ionenmoter wordt al gebruikt. Bij de ruimteverkenner DeepSpace1.
bron
Het heeft ook al in de krant gestaan. (DS denk ik)

Towlie

Legacy Member
Ik heb eens een filmpje gezien van één of ander leger die een soort vliegende schotel hadden gebouwd, en ze konden zo'n 5 meter boven de grond (waggelend) zweven, maar niet voor lang.

Preske

Legacy Member
eigenlijk bestaat er al een vliegende schotel, i shit you not.
er heeft iemand een aantal moterkes gehangen in een speciaal ontworpen frame, en het vliegt echt zoals een vliegende schotel zou vliegen.
het is wel in een schaalmodel gemaakt.

verder is er nog een manier om een vliegende schotel te maken, maar das op een heel andere en gevaarlijke manier, met electriciteit en hoge voltages. en is bij mijn weten niet bestuurbaar

ken er de naam ni meer van jammer genoeg :(

Towlie zei:
Ik heb eens een filmpje gezien van één of ander leger die een soort vliegende schotel hadden gebouwd, en ze konden zo'n 5 meter boven de grond (waggelend) zweven, maar niet voor lang.

flying platform ^^

uitgevonden door de duitsers (who else) tijdens hitlers regime (of wa dacht ge)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiller_Flying_Platform

DJ_CUBEE1

Legacy Member
Flipkikker zei:
vooral geschiedenis eigenlijk

wie er pogingen ondernomen heeft, op welke manier etc

in amerika hebben ze er al voor geëxperimenteerd (het leger dan)

onder andere met 'Ion Drives', atomen een elektrische lading geven en dan door elektromagnetische krachten wegstuwen (actie-reactie) => voortstuwing

dan een opsomming van voorwaarden en specificaties van een vliegende schotel, waardoor de mogelijkheid van een jetmotor uitgesloten wordt

er wordt in een andere richting gezocht:
centrifugale kracht als middel van voortstuwing

en daarop dan een aantal uitvindingen adhv centrifugale kracht om een vliegende schotel mogelijk te maken

is dit zoiets? http://video.google.nl/videoplay?docid=-834605691449249469&q=out+of+the+blue
==> 1u 34 min
==> 1u 38 min (ook interessant stukje)

denkimi

Legacy Member
preske zei:
eigenlijk bestaat er al een vliegende schotel, i shit you not.
er heeft iemand een aantal moterkes gehangen in een speciaal ontworpen frame, en het vliegt echt zoals een vliegende schotel zou vliegen.
het is wel in een schaalmodel gemaakt.

verder is er nog een manier om een vliegende schotel te maken, maar das op een heel andere en gevaarlijke manier, met electriciteit en hoge voltages. en is bij mijn weten niet bestuurbaar

ken er de naam ni meer van jammer genoeg :(



flying platform ^^

uitgevonden door de duitsers (who else) tijdens hitlers regime (of wa dacht ge)

http://en.wikipedia.org/wiki/Hiller_Flying_Platform

euh, het gaat over een zekere Hiller, en niet over hitler
het prototype is maar gemaakt in 1953, en bij mij weten was hitler dan al dood
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan