Archief - vitaminen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Bosvos

Legacy Member
hallo beste TNG'ers:)

ik heb een vraagje ivm vitaminen. Ik ben de laatste tijd snel en veel ziek (vooral aan de luchtwegen, maar dat is omdat ik daar nogal gevoelig voor ben).
De dokter heeft me een kuur aangeraden die nog in de experimentele fase zit (naam vergeten) en dat zou dan nog jaren duren eer ik volledig in orde ben.
Deze kuur moet ik 2 maal per jaar nemen, elke keer 3 maand aan een stuk.

aangezien dit nog experimenteel is zie ik dit niet direct zitten.
en omdat ik de laatste tijd eveneens erg moe en 'plattekes' ben, heeft mijn moeder hier en daar eens geinformeerd bij vrienden en kennissen. Deze raden Dynatonic aan. Nu, ik ken niks van zo'n dingen, dus: wat raden jullie me aan?

kortom: vitaminen om m'n weerstand te verbeteren + het sloomheidsgehalte naar beneden te halen.

(ben ondertussen al begonnen met enorm veel fruit te eten, vooral kiwi's:) )

dank bij voorbaat ;)

klootvis

Legacy Member
Groenten en fruit eten helpt al zeker veel. Drink ook veel water ipv frisdrank/koffie/thee/alcohol ... En ga van tijd tot tijd uzelf eens goed afmatten door een partijtje sport, een fikse fietstocht of een lekker lange boswandeling.
Ik ben zeker dat je via deze weg je al veel beter gaat voelen

Bosvos

Legacy Member
klootvis zei:
Groenten en fruit eten helpt al zeker veel. Drink ook veel water ipv frisdrank/koffie/thee/alcohol ... En ga van tijd tot tijd uzelf eens goed afmatten door een partijtje sport, een fikse fietstocht of een lekker lange boswandeling.
Ik ben zeker dat je via deze weg je al veel beter gaat voelen

ben al bezig met het eten van fruit en groenten, drink veel water en doe elke week meerdere malen zaalvoetbal (1*training/1*match/soms 1*oefenmatch)
daarnaast elke dinsdag nog 2 uur LO = véél lopen :D
en als ik donderdag geen match heb ga ik ook nog eens lopen in het park.

dan vraag ik me nog altijd af waarom ik me zo slecht voel:D


eigenlijk voel ik me slecht tot ik thuiskom, dan begin ik energie te krijgen (rond 16h dus;) )
mss dat een combinatie van stilzitten+saaie lessen mee zorgen voor de vermoeidheid?:p

Zeta Reticula

Legacy Member
hoofdschooier zei:
eigenlijk voel ik me slecht tot ik thuiskom, dan begin ik energie te krijgen (rond 16h dus;) )
mss dat een combinatie van stilzitten+saaie lessen mee zorgen voor de vermoeidheid?:p
Inderdaad, ons onderwijs is gebaseerd op het creëren van saaie en volgzame mensen.

Ik zou zeggen, overtuig je ouders om thuisonderwijs te volgen, amuseer je rot elke dag en leg op het einde van het semester die examens af! Tenzij je heel erg gehecht bent aan je schoolmakkers!

Nee voor echt; stilzitten en luisteren kunnen je inderdaad verschrikkelijk moe maken. En da's nie moe worden door je te concentreren, maar gewoon door je --inderdaad-- te vervelen. Dus wat doen we dan? Aan blote vrouwen denken tijdens de les hé. ;)

Thin Liz

Legacy Member
Probeer Newton ipv Dynatonic, Newton bevat Ginseng (energie+) en een nog een hele boel mineralen waaronder zink die het afweersysteem versterken, terwijl Dynatonic het met heel wat minder moet stellen...

Bosvos

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Inderdaad, ons onderwijs is gebaseerd op het creëren van saaie en volgzame mensen.

Ik zou zeggen, overtuig je ouders om thuisonderwijs te volgen, amuseer je rot elke dag en leg op het einde van het semester die examens af! Tenzij je heel erg gehecht bent aan je schoolmakkers!

Nee voor echt; stilzitten en luisteren kunnen je inderdaad verschrikkelijk moe maken. En da's nie moe worden door je te concentreren, maar gewoon door je --inderdaad-- te vervelen. Dus wat doen we dan? Aan blote vrouwen denken tijdens de les hé. ;)

maar elke keer ik zo begin te fantaseren duiden ze mij aan om te antwoorden op een vraag en door verstrooidheid gooi ik er nog een "crap" bij die ik zou moeten denken ipv uit te spreken:p

vorig schooljaar (en die daarvoor) werd ik ook al moe tijdens de les, maar nu begin ik echt te knikkebollen en m'n ogen vallen dicht, dus het wordt extremer:p

maar kzal eens horen achter die Newton;)

Raukaris

Legacy Member
hoofdschooier zei:
vorig schooljaar (en die daarvoor) werd ik ook al moe tijdens de les, maar nu begin ik echt te knikkebollen en m'n ogen vallen dicht, dus het wordt extremer:p

Bij mij is dat langzaam beginnen verergeren :s

tot in het 4de np maar vanaf het 5de begon ik in slaap te vallen in de les, in het 6de ietsje erger/regelmatiger en nu ik op univ zit vrij regelmatig. Maar dan niet gewoon wegdromen é, echt slapen =/nu is dit niet mijn bedoeling maar ik kan mij er gewoon niet tegen verzetten. Vorig jaar heb ik wel gemerkt dat het erger is in de winter dan in de lente/zomer :p ik ben actiever als de zon schijnt hehe

Terrorist_Hell

Legacy Member
Ik heb 't zelfde syndroom. Het zou goed kunnen dat 'k één van deze ziektes heb: dysthymia en adhedonia

Na 5 minuten saaie les begin ik ook weg te kijken, te geeuwen, en heb ik veel zin om te slapen.

cowmans

Legacy Member
De laatse tijd was ik altijd wel moe, totdat mijn moeder is vitaminen pillen heeft meegebracht. Ik ben gewoon een heel andere mens, 's morgens ben ik nu vrij wakker, terwijl dit vroeger helemaal niet was.

Mijn advies:
- vitaminepillen
- af en toe is goed sporten
- en waarschijnlijk nog het belangrijkste, vroeg gaan slapen

Je kan natuurlijk ook eens bloed laten trekken door de dokter, die kunnen nagaan of je geen tekort hebt aan de een of andere stof

Bosvos

Legacy Member
ik ga alle dagen om 22.00 slapen (kan eens 15 min. later zijn) en ik kom rond 7.30 uit m'n bed...

behalve op:
vrijdag: +/- 23.30 (moet pas om 9.30 mijn bed uit zaterdags)
zaterdag: 23.30 ook (soms moet ik om 9.00 opstaan en soms helemaal niet :D)
en 'zondags kijk ik eerst nog naar Prison Break voor het slapen gaan :D)

wat ik we vreemd vind: in de vakantie of in het weekend voel ik me nooit moe, ik ben zelf nog nooit voor de tv in slaap gevallen, zelfs niet na een dag te gaan werken op zaterdag...

cowmans

Legacy Member
Als ge da nooit in het weekend hebt (dus als het geen school), zou ik eerder aan een psychologische oorzaak beginnen denken. Een gebrek aan motivatie ofzo.

Bosvos

Legacy Member
cowmans zei:
Als ge da nooit in het weekend hebt (dus als het geen school), zou ik eerder aan een psychologische oorzaak beginnen denken. Een gebrek aan motivatie ofzo.

hmmm motivatie, het is wel zo dat ik de middelbare school kotsbeu ben, maar ik moet er sowieso door...

doe nu m'n 5de opnieuw, op een nieuwe school en ik ben mijn best aan het doen om zo snel mogelijk mijn diploma te halen...

maar ik ben het wel beu, das een feit:D

soms denk ik echt in de klas: "man deze tijd zou ik zo goed kunnen gebruiken om iets nuttigers te doen"

terwijl school ook nuttig is :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan