Archief - Verfilmbare kortverhalen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

A_BELGIAN_DUDE

Legacy Member
Hallo,

Ik ben dus op zoek naar verfilmbare kortverhalen. Ik heb me echt rotgezocht naar kortverhalen en nergens lijk ik een goede te vinden. Ik kan het ook volledig aanpassen naar mijn zin, of een parodie ervan maken. Want eigenlijk hebben we "slechte" acteurs en een slechte camera, maar het resultaat zou 5min aangenaame film moeten zijn.

Het is gewoon nogal dringend en jullie zijn mijn laatste hoop...

Dank u !!

kaminikaze

Legacy Member
voor school ofzo ?

Vind het overigens vrij belachelijk dat je dat door iemand anders wilt laten doen.
Als je een parodie wilt maken , er zijn zoveel mogelijkheden.

Bose

Legacy Member
kaminikaze zei:
voor school ofzo ?

Vind het overigens vrij belachelijk dat je dat door iemand anders wilt laten doen.
Als je een parodie wilt maken , er zijn zoveel mogelijkheden.

²

te kort...

A_BELGIAN_DUDE

Legacy Member
kaminikaze zei:
voor school ofzo ?

Vind het overigens vrij belachelijk dat je dat door iemand anders wilt laten doen.
Als je een parodie wilt maken , er zijn zoveel mogelijkheden.

Ik vraag niemand om een te schrijven, maar als er iemand een verhaal weet staan op het net. EN je praat over die mogelijkheden, maar je geeft geen voorbeelden.
IK heb zelf al een kortverhaal moeten schrijven, maar ik kom maar aan zo'n 3,5 min film, terwijl 5 het minimum is. Iedereen die een manier kent om de film op te vullen mag het me ook wel zeggen.

kaminikaze

Legacy Member
A_BELGIAN_DUDE zei:
IK heb zelf al een kortverhaal moeten schrijven, maar ik kom maar aan zo'n 3,5 min film, terwijl 5 het minimum is. Iedereen die een manier kent om de film op te vullen mag het me ook wel zeggen.

reclame :p
steek er een paar grappige reclametjes tussen die mss wat aansluiten op uw filmthema, en voila , ge hebt uw 5 minuten.
edit : reclames wel zelf uitvinden en filmen hé ;)

A_BELGIAN_DUDE

Legacy Member
kaminikaze zei:
reclame :p
steek er een paar grappige reclametjes tussen die mss wat aansluiten op uw filmthema, en voila , ge hebt uw 5 minuten.
edit : reclames wel zelf uitvinden en filmen hé ;)

Nja, mijn kortverhaal is wel nogal serieus, maar misschien is een grappige reclame een goede afwisseling :p.

Als er nog iemand goede (originele) ideeën heeft... :)

Bose

Legacy Member
A_BELGIAN_DUDE zei:
Ik vraag niemand om een te schrijven, maar als er iemand een verhaal weet staan op het net. EN je praat over die mogelijkheden, maar je geeft geen voorbeelden.
IK heb zelf al een kortverhaal moeten schrijven, maar ik kom maar aan zo'n 3,5 min film, terwijl 5 het minimum is. Iedereen die een manier kent om de film op te vullen mag het me ook wel zeggen.

stel uw personages allemaal appart voor etc... zo ook gedaan voor ne film van geschiedenis en dat vult lekker...

DA_MadAce

Legacy Member
Ik heb zelf wat ervaring met amateur filmmaken en het beste wat je kan doen is een verhaal schrijven specifiek voor je middelen. Dit totaal in tegenstelling met hoe de professionals te werk gaan. :)
Als je me PM'd met wat je nodig hebt en wat je middelen zijn en wat de mogelijke locaties zijn, enz, enz, dan zal ik misschein de tijd vinden om ee script te schrijven. Ik heb al een filmscript geschreven (dat totaal over the top is) en enkele kleinere scriptjes voor verschillende projecten.
In ruil vraag ik wel vermelding in de credits. :p

boogje

Legacy Member
Maak een toffe, lange intro. Die kan toch zo lang zijn als je wilt..

Een lang en boeiende conversatie erin steken..

Je kan zo'n filmpjes eindloos uitrekken op een goede manier, en reclamefilmkes er tussen steken vind ik imo een slechte manier omdat je zo niets bijbrengt tot een goed filmpje :)

roslar

Legacy Member
Mss kan je op het einde enkele bloopers tussensteken?

En een lijst met credits op het einde ook :D
(dus een een lijst van de acteurs, de plaatsen waar je geweest bent met mss een fotootje erbij enzo)

Vult allemaal goed

stoomboot

Legacy Member
Striptease... in een parodietje gestoken? Boeiend en leuk om naar te kijken.

Boukreev

Legacy Member
pak gwn een urband legend, zijn er zo veel en altijd leuk om naar te kijke. of pak een urband legend die iedereen kent, maar maak et einde anders dan verwacht...

Bose

Legacy Member
Firion zei:
pak gwn een urband legend, zijn er zo veel en altijd leuk om naar te kijke. of pak een urband legend die iedereen kent, maar maak et einde anders dan verwacht...

dus bv. de urban legend van de teennagel in de McDonald's hamburger? en dan op het einde als verrassing blijkt dat er echt vlees zit in zo'n McDonald's hamburger. Niemand die dat gaat zien aankomen...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan