Archief - van telenet naar dommel (?)

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Marbug

Legacy Member
Ik ben van plan om van telenet naar dommel over te schakelen vooral door de upload limiet. De snelheid kan me niet veel schelen dat da ietske lager ligt, ik heb er weinig gebruik van gemaakt van een hoge dl-limiet.

Maar men vraag is nu, wat jullie van dommel vinden (geen bs aub).
En ook om de hoeveel keren veranderd hun ip?

Ik heb ook een router van US Robotics, hoe kan ik die instellen om met een adsl modem te werken? Want ik herinner mij nog dat ik een wachtwoord en login moest geven om op het internet te gaan. Maar naar't schijnt kunde da in u router instellen
Ik heb da zelf nog niet in men router gezien. Iemand heeft me wel gezegd dat dat men router nu op "get dynamic wan id" staat, en dat ik da anders meot instellen, maar hoe zit da nu me een router van US Robotics ?

GTM

Legacy Member
Zeg jongen, kijk eens enkele threads lager. Een grote dommel-thread van meer dan 200 replies.

Burny

Legacy Member
Je router heeft wss geen ingebouwde ADSL modem, aangezien je hem voor Telenet gebruikt. De beste oplossing is een ADSL ethernet modem te kopen (bv Speedtouch 510) en deze voor je router te hangen. (je router eventueel als switch instellen).

Ip reset is elke 36u, maar daar heb je geen last van.

Voor meer info: thread

Nibblerken

Legacy Member
Je moet ook zorgen dat je een belgacom telefoonabbonement hebt. Als je bij telenet je telefoonabbonement hebt kan je geen adsl nemen...

sink

Legacy Member
Gewoon uit pure interesse, ik heb telenet expressnet met een motorola cybersurfr, telefoon is nog steeds bij belgacom..
Ik koop mij zo'n Speedtouch 510 ADSL modem, en dat zou dan voldoende moeten zijn om over te schakelen?

Burny

Legacy Member
sink zei:
Gewoon uit pure interesse, ik heb telenet expressnet met een motorola cybersurfr, telefoon is nog steeds bij belgacom..
Ik koop mij zo'n Speedtouch 510 ADSL modem, en dat zou dan voldoende moeten zijn om over te schakelen?

Ja, dat had je trouwens ook zelf kunnen afleiden uit mijn vorige uitleg, of uit 1 van de vele links van de posts hierboven.

FLT

Legacy Member
Het enigste dat ik je kan aanraden is om een modem van een deftig merk te kopen (dus geen speedtouch gezever).
USR, dlink, linksys

Burny

Legacy Member
FLT zei:
Het enigste dat ik je kan aanraden is om een modem van een deftig merk te kopen (dus geen speedtouch gezever).
USR, dlink, linksys

De Speedtouch ethernet modems staan wel een trapje hoger dan de consumentenmerk routers die jij opnoemt. Ikzelf heb er meer dan 10 draaien bij mijn privé klanten, nooit problemen en zeer veel instelmogelijkheden, alsook handig en overzichtelijk.
De USB modems van Speedtouch zijn zoals alle USB modems crap.
Op mijn vorig werk hadden zowat al onze klanten Speedtouch modems. En dat ging van particulieren tot KMO's tot grotere bedrijven. Ook daar nooit problemen gehad met zo'n modem (met de consumentenmerken daarentegen :ironic: ), en die hadden er wel meer dan 100 draaien hoor.
Alleen de echt grote bedrijven werken met Cisco routers.

Maar wat jij hier post is dus gewoon dikke BS. Wat is uw reden daarvoor?

FLT

Legacy Member
Burny zei:
De Speedtouch ethernet modems staan wel een trapje hoger dan de consumentenmerk routers die jij opnoemt. Ikzelf heb er meer dan 10 draaien bij mijn privé klanten, nooit problemen en zeer veel instelmogelijkheden, alsook handig en overzichtelijk.
De USB modems van Speedtouch zijn zoals alle USB modems crap.
Op mijn vorig werk hadden zowat al onze klanten Speedtouch modems. En dat ging van particulieren tot KMO's tot grotere bedrijven. Ook daar nooit problemen gehad met zo'n modem (met de consumentenmerken daarentegen :ironic: ), en die hadden er wel meer dan 100 draaien hoor.
Alleen de echt grote bedrijven werken met Cisco routers.

Maar wat jij hier post is dus gewoon dikke BS. Wat is uw reden daarvoor?

Slechte ervaringen mee, heb er ooit eens gekocht... was DOA. Geen probleem kan gebeuren, ik ga terug naar de winkel krijgen een nieuwe mee... hetzelfde
Het waren wel geen modems maar gateways.

Burny

Legacy Member
FLT zei:
Slechte ervaringen mee, heb er ooit eens gekocht... was DOA. Geen probleem kan gebeuren, ik ga terug naar de winkel krijgen een nieuwe mee... hetzelfde
Het waren wel geen modems maar gateways.

Tja, daar sta ik echt van te kijken. In totaal heb ik er +/- 100 draaien, en nooit problemen gehad (mss is ne kapotte adapter), en geen DOA's.
Maar zoiets kan bij elk merk voorvallen.

DogFacedGod

Legacy Member
Burny zei:
De Speedtouch ethernet modems staan wel een trapje hoger dan de consumentenmerk routers die jij opnoemt. Ikzelf heb er meer dan 10 draaien bij mijn privé klanten, nooit problemen en zeer veel instelmogelijkheden, alsook handig en overzichtelijk.
De USB modems van Speedtouch zijn zoals alle USB modems crap.
Op mijn vorig werk hadden zowat al onze klanten Speedtouch modems. En dat ging van particulieren tot KMO's tot grotere bedrijven. Ook daar nooit problemen gehad met zo'n modem (met de consumentenmerken daarentegen :ironic: ), en die hadden er wel meer dan 100 draaien hoor.
Alleen de echt grote bedrijven werken met Cisco routers.

Maar wat jij hier post is dus gewoon dikke BS. Wat is uw reden daarvoor?

Waarom USB modem crap? Ik heb er thuis ééntje staan en die doet al 2 jaar zijn job. Nooit problemen meegehad.

Rage

Legacy Member
Marbug zei:
Ik ben van plan om van telenet naar dommel over te schakelen vooral door de upload limiet. De snelheid kan me niet veel schelen dat da ietske lager ligt, ik heb er weinig gebruik van gemaakt van een hoge dl-limiet.

Blijf dan gewoon bij Telenet, Telenet schaft aparte upload limiet af. (Dus down & up komt samengeteld)

ironhorn

Legacy Member
misschien wilt hij nog meer upload (unlimited upload bij dommel blijkbaar)

Burny

Legacy Member
Tsjerno zei:
Waarom USB modem crap? Ik heb er thuis ééntje staan en die doet al 2 jaar zijn job. Nooit problemen meegehad.

Omdat een USB modem imo maar een tussenoplossing is. Van de moment dat je een 2de pc wil aansluiten zit je al vast. Daarom is een ethernetmodem altijd aangeraden, dat kan dienen als basis voor eender welk netwerk.
Wil je van kabel naar adsl, of van adsl+ naar vdsl, verander je gewoon je modem.
(true, dat geldt ook voor een usb modem, maar daarmee bouw je geen netwerk(je) uit)
Format je, dadelijk terug internet. Bij een USB modem moet je de modem installeren, en je inlog gegevens terugvinden etc.
Ook ben je een USB poort kwijt met een USB modem.

Daarboven heb ik veel slechte ervaringen met de soms moeilijke installaties, geen connectie willen maken, onstabiele drivers en het gebruikt system resources.

Voor 1 pc met het internet te verbinden kan een USB gerust een goed werkende oplossing zijn, daar niet van.. ik blijf er toch ver van weg.

Tah_b00nz0r

Legacy Member
usb modems zijn dikke rommel vind ik ook ja...

vroeger hadde wij die fameuze groen kwal van belgacom hier, ging voor genne meter... toen ne speedtouch ethernet modem en sinds we die hier hebben (staat er al zeker meer als 2 jaar) nog geen enkel lastig probleem gehad
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan