Archief - tweepersoonskoten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MAXXUR

Legacy Member
Hoi !

Ik en ne maat zijn eens aant rondzien om eventueel een tweepersoonskot te gaan huren, we gaan volgend jaar na't unif. Nu vroegen we ons af of hier eigelijk wel een (groot) aanbod in is, en waar we die dan kunnen vinden. Het is dus niet de bedoeling een echt tweepersoonsappartement te huren (daar zit men al in de 400'en euro's), maar iets kot-achtig voor 2 personen met een bedrag van max 350 euro ongeveer (mag er ook iets over). Regio Hasselt trouwens.

Het is dus niet mijn bedoeling via hier een kot te vinden, maar wel via hier informatie op te doen over waar en hoe zo'n duo-kot te vinden :doc:

alle joe :)

NecroNeo

Legacy Member
http://www.uhasselt.be/kamers/zoeken/frmzoek.asp

ik zou daar de studios afgaan, en vragen of er de mogelijkheid/toelating is om er met 2 te wonen. Van 'n duo-kot heb ik nog nooit gehoord.

Normaal vind je ook wel 'n studio binnen je budget, die van mij (is overigens in Gent waar de gemiddelde huurprijs duurder is) kost 315€ per maand en is ruim groot genoeg voor te doen wat je wil, hoewel veel privacy zal je dan wel niet hebben ;)

roslar

Legacy Member
Je moet je ook eens afvragen of je wel constant op elkaar kan blijven kijken. Want iemand dat ik ken van het forum hier, was het na enkele weken al afgetrapt op hun duo kot.

MAXXUR

Legacy Member
eender wat da groot genoeg is voor 2 man en onder de 350 euro ligt is in feite goed (maakt ni uit of da dus kot of studio of appartement of bokemechoco noemt) :p

NecroNeo

Legacy Member
via die site afspraken maken, vragen of het toegelaten is om daar met 2 te wonen, zo ja es gaan kijken of het groot genoeg is en je voor de rest aanstaat.

komt wel in orde, maar zoals gezegd denk goed na ;)

viewer

Legacy Member
kzou eerder gaan voor gewoon twee klassieke koten langs elkaar ofzo. ge kunt elkaar zoveel lastigvallen als ge wilt, maar hebt toch noch wa basis-privacy. Tenzij uwe maat een superlekker wijf is, dan mss wel.

FroFro

Legacy Member
kzou ook 2 aparte kote in hetzelfde gebouw of zelfs maar in dezelfde straat nemen ze.. Ge ga mekander ZEER snel beuzijn en als ge is een buit mee naar huis krijgt zit uwe maat daar ook :x

Santa

Legacy Member
Inderdaad. Luister naar de wijze mensen van hier boven.
100% zeker dat je vriendschap en/of je studies naar de zak is/zijn als je met twee op een kot gaat zitten.

Avondland

Legacy Member
FroFro zei:
kzou ook 2 aparte kote in hetzelfde gebouw of zelfs maar in dezelfde straat nemen ze.. Ge ga mekander ZEER snel beuzijn en als ge is een buit mee naar huis krijgt zit uwe maat daar ook :x

Die geeft ge wat geld om op café te gaan. :p

Arifiene

Legacy Member
Het is alleszins mogelijk, ik ken wel wat mensen die samen op kot zitten (echt op een kot dan), maar tis dan wel in gent, dus meer kannek u ni helpen...

Fighting Hobbit

Legacy Member
viewer zei:
kzou eerder gaan voor gewoon twee klassieke koten langs elkaar ofzo. ge kunt elkaar zoveel lastigvallen als ge wilt, maar hebt toch noch wa basis-privacy. Tenzij uwe maat een superlekker wijf is, dan mss wel.

Ik geef u volledig gelijk, als je samen zit in één gebouw kan je zo veel of zo weinig als je wil bij mekaar langs gaan, maar echt samen in één kamer leven lijkt me toch van het goede te veel, dat betekent geen privacy he.

Interrupt

Legacy Member
Ken er nog .. slecht afgelopen ..

Begint met kleine dingen en uiteindelijk .. Kans op Happy End is bijna nihil ..

ClayDavis

Legacy Member
mja als je met 2 op een appartement zit is dat toch cva? een studio, mja da vind ik ook risky

^MystiQ

Legacy Member
Ik ken iemand die in gent met 2 op een appartement zitten en ik kan u verzekeren, da ding is echt groot : | en da was nog niet te duur omdat de kosten door 2 gedeeld zijn.

Als ge met 2 op 'kot' gaat neem het dan groot genoeg. Want op een klein dingske gadet met 2 niet lang volhouden :)

orez

Legacy Member
Heb ook appartementje met 1 van mn beste maten in antwerpen...

400 EUR / maand
2 Slaapkamers etc...

Dus meer als privacy genoeg ;)

twoen

Legacy Member
orez zei:
Heb ook appartementje met 1 van mn beste maten in antwerpen...

400 EUR / maand
2 Slaapkamers etc...

Dus meer als privacy genoeg ;)

Ik vind dat het zeker kan lukken op voorwaarde dat er twee apparte slaap/studeerkamers zijn. Met twee in dezelfde kamer slapen, studeren,... gaat imo nooit lukken.
Zoek mss twee koten met gemeenschappelijke keuken/badkamer, dan zie je elkaar nog genoeg.
Ik ben ook naar zo een kot aant zoeken in Gent

XoN`-

Legacy Member
Arifiene zei:
Het is alleszins mogelijk, ik ken wel wat mensen die samen op kot zitten (echt op een kot dan), maar tis dan wel in gent, dus meer kannek u ni helpen...

hedde dr mss meer info rond?

Ik studeer dit jaar namelijk af & zou volgend jaar vr een paar jaar met vriendin op kot gaan (ze studeert biomedisch & heeft nog 4 jaar te gaan :sad: en ik heb g'n goesting om 4 jaar te w8en :p)

Arifiene

Legacy Member
XoN`- zei:
hedde dr mss meer info rond?

Ik studeer dit jaar namelijk af & zou volgend jaar vr een paar jaar met vriendin op kot gaan (ze studeert biomedisch & heeft nog 4 jaar te gaan :sad: en ik heb g'n goesting om 4 jaar te w8en :p)

Wel, ik zie haar ergens pas volgende maand, maar ik kan u wel zeggen dat het om de vernieuwde koten gaat in de kannunikstraat (don't kill me for spelfouten), das een zijstraat van de kortrijksepoortstraat (waar de tram-1- door rijdt)
Dus mss moet ge daar es een kijkje nemen, want het kan nogal lang duren eer dak men vriendin terugzie, dan kunt ge lang wachten eh ;)

MaDDie

Legacy Member
Ik ga volgend jaar met mijn neef op appartement in Gent.
Mijn neef is een van mijn beste vrienden. Vanaf we klein waren logeerden we soms weken bij mekaar. (Hij heeft een zwembad :p)
Dus ik denk wel dat het zal lukken. anders steek ik hem neer :unsure:

VinceFeet

Legacy Member
orez zei:
Heb ook appartementje met 1 van mn beste maten in antwerpen...

400 EUR / maand
2 Slaapkamers etc...

Dus meer als privacy genoeg ;)

Waar in Antwerpen woon (woon?) jij? Ik zit zelf op kot op de paardenmarkt en ik betaal 475€ (jaja, u leest het goed :crazy: ) voor mijn STUDIO (jaja, u leest het goed :crazy: ).

Dit was eerder een noodoplossing (ik ga het ganse verhaal niet uit de doeken doen) dus voor één jaar kan en wil ik dit wel betalen. Maar volgend jaar zoek ik ook samen te hokken met een maat. Gewoon voor de gezelligheid en om de kosten te delen. Dus wij zijn ook op zoek naar een geschikt(e) appartement/studio. Twee slaapkamers (waar ook een bureau in past) is wel een must natuurlijk. Jij hebt je appartement wss gewoon gevonden via een website ofzo? Ik zit nu zelf bij kotspotting (www.kotspotting.be denk ik) en die zijn eigenlijk wel vrij duur voor wat het is (maar ik heb niets te klagen over hun service hoor!). Dus als iemand iets weet zijn (uiteraard liefst in de studentenbuurt) voor twee personen, be my guest! ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan