Archief - telenet en lagstoten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Reptiel

Legacy Member
Hallo iedereen,

Ik ben volgend jaar, 10jaar klant bij Telenet en nog nooit echt problemen gehad.
Maar de laatste maanden, gaat de service toch opmerkelijk achteruit. Na een paar keer internet voor 2uur uit te vallen en dergelijke is het dit weekend weer zover.

Nu is het probleem mss minder erg, maar ik wil eens vragen of mensen er nog last van hebben. Het is namelijk het volgende: om de 10-15 seconden heb ik één seconde een ferme lagstoot. (wat ik anders nooit heb)
Hieronder zie je een tabel en zie je de lagstoten duidelijk :

Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=23 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=62 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=17 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=17 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=18 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=47 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=20 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=12 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=12 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=23 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=60 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=12 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=16 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=12 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=73 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=16 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=15 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=17 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=14 ms TTL=55
Antwoord van 212.123.6.7: bytes=32 tijd=13 ms TTL=55

Dit is nu al het ganse weekend zo, en dit begint nu toch wel ambetant te worden.

Zijn er nog mensen met dit probleem???

Stimpy

Legacy Member
ping van 60 noem ik geen lag ze
daar voelt ge niet eens iets van
pas vanaf 150-200 wordt dat mss voelbaar

edit: zojuist site van telenet gepingt, nergens boven de 20ms

Lon$daLe

Legacy Member
telenet is uber afhankelijk waar je woont , de 1ne maand zijn de problemen puur in oost vlaanderen , de andere maand in limburg...

in september etzelfde meegemaakt , kreeg 6 dagen lang geen dns of niks door en mn buren wel , 7 keer helpdesk gebeld 7de keer ne nieuwe modem gekregen

nu da was 100% geen internet , jij hebt lagstoten en wss zijn ze ergens aan het werken ( ook al is het nergens vermeld geloof me ) komt wel goed binnekort normaal

trouwens telenet was toch zijn hele net aan het vernieuwen , ooit es gehoord... wss is uw buurt aan de beurt

Reptiel

Legacy Member
werken ze dan in het weekend ook :p , dacht het niet.
Maarja wou gewoon es weten of mensen ook dit probleem hebben

Lon$daLe

Legacy Member
Reptiel zei:
werken ze dan in het weekend ook :p , dacht het niet.
Maarja wou gewoon es weten of mensen ook dit probleem hebben

nee dan werken ze niet , ma wilt nie zegge da ze dan rap op vrijdagavond da op 100% gooie voor et weekend , die manne late et dan ligge tot maandag of et nu 100% gaat of 50% :)

De SkeEvN

Legacy Member
heb regelmatig wel lagstoten maar word da gewend :p

kspeel css en ne ping van 60 merk ik dus degelijk wel...
heb meestal 30-40...

alsk aan 60 70 zit komen men schoten al later aan.... en vanaf 90 gaak tog van die server want das gewoon nie speelbaar

FLT

Legacy Member
Stimpy zei:
ping van 60 noem ik geen lag ze
daar voelt ge niet eens iets van
pas vanaf 150-200 wordt dat mss voelbaar

edit: zojuist site van telenet gepingt, nergens boven de 20ms

Dus voor jou is ping 80 - 120 speelbaar? Amai ge zult ook veel plezier hebben...

Stimpy

Legacy Member
vroeger nooit last van gehad hoor als mn ping richting 100 ging

GTM

Legacy Member
Hangt blijkbaar af van PC tot PC dan. In bf1942 enkele jaren geleden zat ik soms aan een ping van 120, en ik speelde even vlot als wanneer hij op 20 stond.

Sephiroth

Legacy Member
ik heb nogal een raar probleem met bittorrent atm... als ik iets download begint het te downen, maar achter 20 min ofzo stopt het met downen en start het niet meer op, dan moet ik weer bittorrent afsluiten en opnieuw opstarten

Mr zappa

Legacy Member
Stimpy zei:
ping van 60 noem ik geen lag ze
daar voelt ge niet eens iets van
pas vanaf 150-200 wordt dat mss voelbaar

edit: zojuist site van telenet gepingt, nergens boven de 20ms

Wat voor geraaskal is dit nu weer??!!!

150+ word ik wel deglijk WREED goed gewaar zulle!!!

Wanneer ik 80+ heb merk ik het al duidelijk, gisteren nog bij WoW, gewoon rechtdoorlopen in durotar terwijl het gemiddeld 35ms was, en opeens ieder 4-5meter lopen, effekes een fractie van secondje alsof mijn char werd tegengehouden, als ik dan zie was het 100ms.+

Breen

Legacy Member
Wij spelen nochtans zonder problemen constant op 400 à 600 ms. Dat je 100ms voelt, is gewoon niet waar. CS bijvoorbeeld, waar reactie snelheid (van de server) nog veel belangrijker is, waar het echt om 1 seconde gaat, is spelen met 100ms nog doenbaar. Laat staan bij wow (dat ik ook speel), de moment dat je ff hangt, kan evengoed de map zijn die even laadt, of idd de ping die ff spiked, maar wanneer jij dan gaat kijken, is het al terug 100.

Stimpy

Legacy Member
Mr zappa zei:
Wat voor geraaskal is dit nu weer??!!!

150+ word ik wel deglijk WREED goed gewaar zulle!!!

Wanneer ik 80+ heb merk ik het al duidelijk, gisteren nog bij WoW, gewoon rechtdoorlopen in durotar terwijl het gemiddeld 35ms was, en opeens ieder 4-5meter lopen, effekes een fractie van secondje alsof mijn char werd tegengehouden, als ik dan zie was het 100ms.+

OMG NOES !!!118!!!! heb ik je online skillzzz beledigd ?? :ironic:

en nee ni tetris online, manman wat een grapbroeken hier:sleep: jaar of 2 gelede cs 1.6 en da bolde allemaal goed met hogere ping
ge denkt toch ni dat uw reactiesnelheid 30 milliseconden is zeker:lol: leetaars:ironic:

mss als ge met 100 man bezig zijt da ge da voelt, maar een 5 tege 5 ke of 8*8 is perfect speelbaar hier

Moloch

Legacy Member
Mr zappa zei:
Wat voor geraaskal is dit nu weer??!!!

150+ word ik wel deglijk WREED goed gewaar zulle!!!

Wanneer ik 80+ heb merk ik het al duidelijk, gisteren nog bij WoW, gewoon rechtdoorlopen in durotar terwijl het gemiddeld 35ms was, en opeens ieder 4-5meter lopen, effekes een fractie van secondje alsof mijn char werd tegengehouden, als ik dan zie was het 100ms.+

tegen dat alles ne second zou achter lopen, zou ge ne ping van 1000 moeten hebben, aangezien 1000ms = 1sec

graphical lag is GEEN netwerk lag, steekt da eens goed in u bolleke ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan