Archief - Te vertrouwen of niet?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Herr_Koen

Legacy Member
Mijn lieve mama:p heeft op het internet met een of anders spelletje gespeeld, en ze heeft zo gezegd een reis gewonne... Dus ze hadden haar vandaag opgebelt en erachter een mail opgestuurt. Nu de mail zag er als volgt uit:

INVOICE

Excellent Resorts

Uw Online Reisbureau

Bij deze stuur ik U een nieuwe email met een nieuwe voucher. Op de oude voucher stond namelijk een incorrect voucher nummer. Hiervoor mijn excuses.

Bij deze willen wij U nogmaals feliciteren met het winnen van een gratis week accomodatie in eén van onze superluxe resorts.

Zoals aan U uitgelegd in ons telefoongesprek zijn er aan dit aanbod reserveringskosten van 90EURO per volwassene verbonden die wij eerst moeten ontvangen alvorens U een kopie van de voucher per post toe te sturen.

Mocht U deze betaling nog niet hebben gedaan willen wij U verzoeken om dit zo snel mogelijk te doen, het liefst binnen 24 uur, zodat wij Uw voucher kunnen verzenden naar het door U opgegeven adres. De voucher die als attachment bij deze email zit is al gevalideerd en direct te gebruiken.

REF
TRANSACTIE DETAILS
PRIJS

01278
vakantiecertificaat
180euro







TOTAAL 180 euro




De methode die wij prefereren als betalingsmethode is PayPal. PayPal is de veiligste manier van betalen via het Internet. Mocht U nog geen PayPal account hebben kunt U toch gebruik maken van deze service, het aanmelden is simpel en bovenal gratis.

Gaat U naar http://www.paypal.com , meld U aan met Uw gegevens en stuur de betaling naar [email protected]. Op het moment dat wij U betaling hebben ontvangen word Uw gevalideerde voucher zo snel mogelijk naar U verzonden.

Ook vind U in deze invoice onze bankgegevens waarnaar U het bedrag kunt overmaken mocht U geen gebruik willen maken van PayPal.

Bank details:
Caja Rural de Tenerife, Excellent Resorts
Account Nº 3076 0570 2920 9177 3925
IBAN ES27 3076 0570 2920 9177 3925
SWIFT BCOEESMM076

Mocht U de betaling de afgelopen 24 uur hebben gedaan kunt U dit bericht als niet verzonden beschouwen. Uw voucher is onderweg!

Dank U voor het meespelen en wij hopen dat U een geweldige vakantie zult beleven.

Met vriendelijke groet,



Excellent Resorts





Excellent Resorts

0034-822457292

0034-922794523

[email protected]


Dus ze zou op reis kunnen in een heel mooi 5sterren hotel en blablabla, maar ze moet enkel het vliegtuig betalen... Nu is dit te vertrouwen? Of niet? Ik heb er niet echt een goed oog in... Kent er iemand dit ofzo?

let vooral nie op mijn dt fouten want er zullen wel wat inzitten :$


*EDIT: het is ook zo, als ze dit wil doen moet ze tegen morgenvroeg 11uur 180euro betalen (dat is nog iets dat ik raar vindt)

vjcube

Legacy Member
Herr_Koen zei:


belt eens naar die organisatie, en als het kan, ga eens een bezoek brengen (als ze een vestiging hebben in belgie) om te zien of ze wel echt bestaan?

en ja, tis opgebeld, opgestuurd en ik vind ;)

bludgeoned

Legacy Member
vjcube zei:
belt eens naar die organisatie, en als het kan, ga eens een bezoek brengen (als ze een vestiging hebben in belgie) om te zien of ze wel echt bestaan?

en ja, tis opgebeld, opgestuurd en ik vind ;)

lees eens de link in mijn post
Doe geen moeite

Herr_Koen

Legacy Member
ok bedankt voor de snelle antwoorden ;) , maar heb toch net vernomen dat ze het niet gaan doen en dat het voor ginder achter huizen te kopen is :s
dus van mijn part mag er een slotje op ;)

Time

Legacy Member
Zowat de meest succesvolle taktiek denk ik? Zogezegd iets gewonnen, maar voor je je prijs effectief in ontvangst kan nemen moet je eerst een paar 'kleine kosten' voor je rekening nemen.

|XcW|

Legacy Member
Ik weet nog dat we in Spanje in een dorpje ( Altea ) rondliepen en er kwamen 2 mensen op ons af. Ze vroegen ons een kraslotje te krassen. Blijkbaar hadden we gewonnen ( wat ons niets verbaasde ). We moesten mee met een busje. Zo gezegd, zo gedaan. We komen aan bij de huisjes die ze dus "weggaven". Blijkbaar zaten er nog een hoop mensen die juist hetzelfde hadden gewonnen. We kregen een contract voor ons gelegd en ze vroegen ons te tekenen en dat alles in orde zou komen. We hebben het eventjes door gelezen. Er stond dus het volgende in ( niet letterlijk ):

In de hoogseizoenen mag men 1 week komen. Dan weer 2 weken naar huis. Onder de andere 2 weken kwamen er dus 2 andere gezinnen voor 1 week.

Maar het was dus wel degelijk om zo een huisje te kopen. Dus niets van winnen. En ik geloof dat ze er 5miljoen ( Belgische Franken toen nog ) voor vroegen. Dus doe dit eens x3. En dat hebben ze dan voor 1 huisje.

Leuk winnen, niet? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan