Messias.
Legacy Member
Ik heb vorig jaar een abonnement voor één jaar genomen op c't, een computermagazine. Nu dit jaar heb ik geen tijd/geld/interesse meer in dat magazine. Ik kreeg dus wel een brief voor een verlenging toegestuurd, maar ik heb die naast me neergelegd, omdat ik weet dat dat de normale gang van zaken is. Kranten sturen nl. ook zo'n brief.
Maar nu, enkele dagen geleden kreeg ik een brief met "laatste waarschuwing" op in de post. Daarin stond dat ik binnen de 8 dagen moest betalen, of anders zou er een incassobureau ingeschakeld worden. Intussen waren er ook al 25 EUR aan "administratiekosten" toegevoegd, en in de brief wordt gedreigd om nòg eens 25 EUR administratiekosten daarboven te doen als ik niet betaald heb.
Ik heb intussen contact opgenomen met de abonnementsdienst van het nederlandse bedrijf F&L, die dus de abonneringen afhandelt voor c't. Ik krijg een reply terug waarin staat dat 6 weken voor ontvangst van het laatste blad de opzegging moet gebeuren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik niet bewust was dat mijn abonnement stilzwijgend verlengd zou worden...
Kan ik deze betaling gewoon naast mij neerleggen? Moet ik schrik hebben van het incassobureau? Ik ben al op verschillende magazine's en dagbladen geabonneerd geweest, maar dit soort praktijken heb ik toch nog nooit meegemaakt. Zo'n smerige verkoopstaktieken.
Maar nu, enkele dagen geleden kreeg ik een brief met "laatste waarschuwing" op in de post. Daarin stond dat ik binnen de 8 dagen moest betalen, of anders zou er een incassobureau ingeschakeld worden. Intussen waren er ook al 25 EUR aan "administratiekosten" toegevoegd, en in de brief wordt gedreigd om nòg eens 25 EUR administratiekosten daarboven te doen als ik niet betaald heb.
Ik heb intussen contact opgenomen met de abonnementsdienst van het nederlandse bedrijf F&L, die dus de abonneringen afhandelt voor c't. Ik krijg een reply terug waarin staat dat 6 weken voor ontvangst van het laatste blad de opzegging moet gebeuren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik niet bewust was dat mijn abonnement stilzwijgend verlengd zou worden...
Kan ik deze betaling gewoon naast mij neerleggen? Moet ik schrik hebben van het incassobureau? Ik ben al op verschillende magazine's en dagbladen geabonneerd geweest, maar dit soort praktijken heb ik toch nog nooit meegemaakt. Zo'n smerige verkoopstaktieken.

.)
.