Archief - Stilzwijgend abonnement verlengen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Messias.

Legacy Member
Ik heb vorig jaar een abonnement voor één jaar genomen op c't, een computermagazine. Nu dit jaar heb ik geen tijd/geld/interesse meer in dat magazine. Ik kreeg dus wel een brief voor een verlenging toegestuurd, maar ik heb die naast me neergelegd, omdat ik weet dat dat de normale gang van zaken is. Kranten sturen nl. ook zo'n brief.

Maar nu, enkele dagen geleden kreeg ik een brief met "laatste waarschuwing" op in de post. Daarin stond dat ik binnen de 8 dagen moest betalen, of anders zou er een incassobureau ingeschakeld worden. Intussen waren er ook al 25 EUR aan "administratiekosten" toegevoegd, en in de brief wordt gedreigd om nòg eens 25 EUR administratiekosten daarboven te doen als ik niet betaald heb.

Ik heb intussen contact opgenomen met de abonnementsdienst van het nederlandse bedrijf F&L, die dus de abonneringen afhandelt voor c't. Ik krijg een reply terug waarin staat dat 6 weken voor ontvangst van het laatste blad de opzegging moet gebeuren. Dat heb ik niet gedaan, omdat ik niet bewust was dat mijn abonnement stilzwijgend verlengd zou worden...

Kan ik deze betaling gewoon naast mij neerleggen? Moet ik schrik hebben van het incassobureau? Ik ben al op verschillende magazine's en dagbladen geabonneerd geweest, maar dit soort praktijken heb ik toch nog nooit meegemaakt. Zo'n smerige verkoopstaktieken. :s

GeTa

Legacy Member
Hebt gij iets getekend? Zoja lees da nog is goed door. Als er instaat dat het abonnement verlengd word als ge nie opzegt dan zou ge inderdaad wel problemen kunnen krijgen. Als ge niets getekend hebt dan zou ik mij geen zorgen maken en alles wa ze u opsturen van magazines gwn terugsturen.
(Ik ben 17 jaar met helemaal geen kennis van ons wettelijk systeem hier in belgie, dus kzou zeggen wacht op een reactie van iemand da er iets van kent voor ge iets onderneemt :P.)

Messias.

Legacy Member
Ik heb niets getekend neen, ik heb mij ingeschreven via de website, en dan mijn betaling gedaan. Waarschijnlijk zou het wel mogelijk zijn dat ik een een vakje heb aangevinkt met "akkoord met voorwaarden", of iets dergelijks.

Op het forum van Test Aankoop vond ik iemand met een identiek hetzelfde probleem. klik

Kysr

Legacy Member
Als je niets laat weten over het opzeggen van je abonnement of dergelijke kan dat computermagazine er inderdaad van uit gaan dat je het abonnement stilzwijgend verlengd meen ik mij te herinneren.

KN-StrideR

Legacy Member
zeg ten eerste je abbonement nu al op.
los daarna derest op, want normaal gezien mag jeo pzeggen wanneer je wilt na de eerste contractperiode (zijnde een jaar)

Messias.

Legacy Member
KN-StrideR zei:
zeg ten eerste je abbonement nu al op.
los daarna derest op, want normaal gezien mag jeo pzeggen wanneer je wilt na de eerste contractperiode (zijnde een jaar)

Opzeggen heb ik nu al gedaan. Maar de abonnementsdienst zegt het volgende:
Het abonnement is na de verlenging opgezegd en dient de openstaande
post nog voldaan te worden.

Daaruit maak ik op dat ze verwachten dat ik dus de stilzwijgende verlenging nog betaal.

Dirty_Col

Legacy Member
Probeer eens die voorwaarden te doorzoeken of er iets over instaat.

Messias.

Legacy Member
Ja, daar staat dus blijkbaar in wat ze zeggen hé. Zes weken voor het laatste nummer opzeggen. Fuck dat.

Arifiene

Legacy Member
U bent gebonden.
Jammer, maar zo'n praktijken zijn wettelijk.
Incassobureaus die schulden innen echter niet, dus maak zelf maar het optelsommetje of het je waard is of niet ;).

Messias.

Legacy Member
Jij als student rechten, hoe reëel acht jij het dat een incassobureau mij gaat voor de rechter gaat dagen voor zo'n bedrag?

Arifiene

Legacy Member
Messias. zei:
Jij als student rechten, hoe reëel acht jij het dat een incassobureau mij gaat voor de rechter gaat dagen voor zo'n bedrag?

Dat incassobureau gaat u niet voor de rechter dagen, maar de uitgeverij kan dit wel doen. Enneh, vergis u niet: nu gaat het nog om 25 euro, maar als ze daarvoor een deurwaarder inhuren voor een dagvaarding te betekenen etc brengt dat ook kosten met zich mee die gij gaat moeten betalen. En ze zitten bij zo'n dingen rap aan 200 euro.
Eerlijk gezegd zou ik gewoon betalen, aangezien het contract (naar ik hier kan opmaken uit uw berichten) waterdicht is: ge moét op voorhand opzeggen...
Moest ge dat nog kunnen betwisten zou ik wachten, maar aangezien dit niet het geval is...
Vermeld er van eerste keer bij dat ge hierna uw abbo opzegt (eventueel via aangetekend schrijven).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan