Archief - Stephen Hawking

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Exorikos

Legacy Member
Ik wist niet welke titel aan deze thread te geven, maar heeft iemand de volgende boeken al gelezen en wat vonden jullie ervan?

  • God Created the Integers: The Mathematical Breakthroughs That Changed History
  • On the Shoulders of Giants: The Great Works of Physics and Astronomy

Ik ben namelijk van plan deze op mijn wat-ik-graag-zou-hebben lijst voor de familie... :p

ZERQ

Legacy Member
is da nie diene super slimme kerel die in de rolstoel zit en praat met computerke?

Conqie

Legacy Member
ZERQ zei:
is da nie diene super slimme kerel die in de rolstoel zit en praat met computerke?
Yup, en zijn boeken vallen zeker te lezen, dacht ik toch
geen imba moeilijke stuff

viewer

Legacy Member
yup, boeken zijn heel leesbaar voor "leken", daarom ook meestal een commercieel succes :p

kben ooit aan "the universe" (nie zeker van naam) begonnen, maar heb ik maar half uitgelezen wegens onduidelijke redenen ('t was eigenlijk best wel interessant).

Exorikos

Legacy Member
Ik heb enkel "Een korte geschiedenis van de tijd" gelezen. Aan te raden. :)

LSDsmurf

Legacy Member
Exorikos zei:
Ik heb enkel "Een korte geschiedenis van de tijd" gelezen. Aan te raden. :)

Dat boek heb ik een jaar of 2 geleden gelezen, was best wel interessant.

Ik weet niet of je hier veel meningen over die twee andere boeken gaat krijgen, neem anders eens een kijkje op Amazon daar staan alvast enkele tientallen user reviews:

http://www.amazon.com/God-Created-I...id=1164582599/ref=sr_11_1/002-3250184-3984055
http://www.amazon.com/Shoulders-Gia...ef=sr_1_1/002-3250184-3984055?ie=UTF8&s=books

killgore

Legacy Member
Voor leken vind ik niet, enig wetenschappelijk inzicht is toch wel welkom als je alles wilt verstaan. (edit: de mathematische en puur wetenschappelijke kennis is niet vereist, in die zin kan je wel "leken" verstaan)

Wel zeer goede boeken.

Ik vind Brian Greene zijn boek iets te veel reclame voor eigen keuken, maar tot voor String-theorie is alles idd ook wel zeer goed uitgelegd, wel al een iets lijviger boek imhO.

Dieleman_F

Legacy Member
killgore zei:
Voor leken vind ik niet, enig wetenschappelijk inzicht is toch wel welkom als je alles wilt verstaan. (edit: de mathematische en puur wetenschappelijke kennis is niet vereist, in die zin kan je wel "leken" verstaan)

Wel zeer goede boeken.

Ik vind Brian Greene zijn boek iets te veel reclame voor eigen keuken, maar tot voor String-theorie is alles idd ook wel zeer goed uitgelegd, wel al een iets lijviger boek imhO.

imho :p, je kan er iemand mee doodsmijten!

Fighting Hobbit

Legacy Member
Er zijn veel mensen die er zich wel aan storen dat hawking niks van wiskundige redeneringen ofzo erbij geeft.
Als je nog een interessant boekje wil lezen, lees dan "mijn theorie" van Einstein, niet moeilijk, naar het schijnt een beetje saai, maar de speciale relativiteitstheorie is wel perfect uitgelegd.

killgore

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Er zijn veel mensen die er zich wel aan storen dat hawking niks van wiskundige redeneringen ofzo erbij geeft.
Als je nog een interessant boekje wil lezen, lees dan "mijn theorie" van Einstein, niet moeilijk, naar het schijnt een beetje saai, maar de speciale relativiteitstheorie is wel perfect uitgelegd.

bwa

niet saai en hij geeft ook niet veel wiskunde hoor.

Dat stoort totaal niet, het zijn dan ook meer "filosofische" boeken.

Ik zou wel eens een deftig boek over algemene relativiteit met wiskundige achtergrond willen hebben, iemand suggesties :)?

Exorikos

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Er zijn veel mensen die er zich wel aan storen dat hawking niks van wiskundige redeneringen ofzo erbij geeft.
Als je nog een interessant boekje wil lezen, lees dan "mijn theorie" van Einstein, niet moeilijk, naar het schijnt een beetje saai, maar de speciale relativiteitstheorie is wel perfect uitgelegd.

Ik heb 'm liggen, maar ik heb nog geen tijd gehad om er in te lezen. :(
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan