Archief - Sportclub -> Financiën

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Wees gegroet!

Onze sportclub is in een paar maanden uitgegroeid van een handvol mensen naar de volle 25. Bijgevolg kunnen we niet meer deftig trainen in ons kleine zaaltje. We willen verhuizen naar een andere locatie, maar zo'n dingen kosten geld. Mijn vraag aan alle mensen met ervaring in een vereniging: wat zijn goeie manieren om met beperkte middelen geld bijeen te sprokkelen?

Ons hoofddoel is voorlopig om de club draaiende te houden, en daarna om ne spaarpot aan te leggen voor nieuw materiaal, trainings van de club etc. We hebben al een paar ideeën, maar misschien zitten hier nog mensen die ons wat willen helpen met denken.

Alvast vriendelijk bedankt!

Hiapoe

Legacy Member
Ne koekskesverkoop, truffelverkoop,... organiseren...

welke sport doen jullie? Anders benefietwedstrijdje(s) doen...

Ik ben bestuurslid van een harmonie. Wij doen rond de kerstperiode een truffelverkoop en van de concerten die we geven hebben we ook inkomsten. En je kan altijd es gaan vragen aan de gemeente voor subsidies. Elke gemeente heeft een pot voor sport en cultuur zaken é.

Dat zijn al enkele tips zou ik zeggen...

Ik zou zeggen: stel een bestuur samen! Een paar mensen van de club die over zulke dingen denken en da organiseren.

Kurobu

Legacy Member
car wash
tombola
spagittie avond
vrij podium
dagje volks spelen.
leeg goed verzamelen van mensen en dan het geld ervoor ophalen ( kan tof zijn :) )
uitdaging aangaan met bv gemeente inruil voor ... ( gemeentje is maar een voorbeeld he )
gewoon sponsering zoeken.
honden uitlaten van mensen.

of gewoon subsiede aanvraag, maar daarvoor heb je warschijnlijk te letter leden niet ?


kem nog veel ideen hoor. :p
roep maar als ge ieks nodig hebt.
heb nog een hele map van jeugd rode kruis liggen hiervoor :p

Hiapoe

Legacy Member
zoals ge ziet, ge zult er wel iets voor moeten DOEN natuurlijk ;)
tgeld groeit jammergenoeg nie aan de bomen ;) (behalve in the sims)

een sponsor zoeken, das 't makkelijkste geld (maar daarom niet makkelijk om te vinden... want die zal natuurlijk return on investment willen é ;))

Ma goed, succes ermee en gaan ervoor zou ik zeggen! :)

NSA.Rhinox

Legacy Member
Doen is geen probleem hoor. :)

@Kurobu: laat maar komen ;)

Kurobu

Legacy Member
pannenkoeken verkoop ( trekt altijd veel klanten aan , en best is nog van huis tot huis met de pannekoeken al mee. en nie stoppen voor ge ze verkocht hebt ! )

lanparty, trekt altijd bezoekers en kan ook iets opbrengen
( staat niet in boekske deze :p kwam er gewoon op ^^ )

rommelmarkt van de members van sport club, met alle rommel van zolder etc, opbrengs voor clubkassa.

wandeltoch organiseren

fietstoch

sport dagje ( intresse dag )
kan je ook combineren met opendeur/kijk dag.

kzal straks nog eens post editen .. mijn zus is hier en wil effkes op internet kijken ;)

Time

Legacy Member
Die extra leden brengen toch ook geld binnen? :s Als je van een 'handjevol' vertrokken bent kunnen we wel stellen dat het aantal inkomsten minstens verdubbeld is.

NSA.Rhinox

Legacy Member
Mysterieus? Kheb het gewoon nog ni vermeld. Bij deze: Atemi Jitsu. ;)

En Time: da lidgeld stelt weinig voor.

SIO

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Mysterieus? Kheb het gewoon nog ni vermeld. Bij deze: Atemi Jitsu. ;)

En Time: da lidgeld stelt weinig voor.
vind dat toch belangrijk om weten, ik neem aan dat ge dat in een zaal doet dus: ge kunt een eetfestijn daarin houden of een fuif,
als het bv voetbal was ging dat al moeilijker

Annun

Legacy Member
Als ge nu in hasselt zou wonen had ik de ideale verdienste: de papierslag. Dan gaat ge een aantal zaterdagen in het jaar mee met het papier dat papier ophaalt, verdient verschrikkelijk goed voor de hoeveelheid werk.

Maar ja, iets wa gij kunt doen? Ga uw lokale middenstand langs en vraag voor sponsoring. Kunt ge al een beetje geld mee ophalen. Bij de stad moet ge ook zeker langsgaan. En dan een fuif ofzo he, met 25 man is dit zekers te doen. Wij hebben met onze 18 jarigen tonnen (drank gratis dus) 1000 euro verdiend en wij waren met 20.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan