Archief - semesterverlof

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

3tens

Legacy Member
We willen met enkele vrienden een skireis organiseren in het semesterverlof, maar er zijn er veel van verschillende scholen. Iedereen zit wel al in het hoger onderwijs. We willen er vlug bij zijn, want het aantal plaatsen is beperkt.

Ik zit aan de ugent en daar is het semesterverlof van 06/02 tot 12/02. De anderen weten het nog niet en kunnen dit nu nog niet opzoeken ofzo.

Weten jullie ofdat alle scholen tijdens dezelfde periode semesterverlof hebben?

Alvast bedankt.

Huasheng

Legacy Member
Dat semesterverlof aan UGent is iets nieuws vanaf volgend jaar (2006-2007). 't Is goed mogelijk dat niet iedere school dat dus zal hebben. Eens kijken op de site van de andere desbetreffende scholen?

Arifiene

Legacy Member
das niet echt semesterverlof bij Ugent, dat in gwn ingevoerd omdat er zoveel zaagden om een week vakantie na de examens...

Huasheng

Legacy Member
't Is toch na een semester :wtf: Waarom dat dan niet semesterverlof noemen?

Het kon evengoed niet zijn ingevoerd. Iedereen (die moeite deed) kon ervoor (of ertegen) stemmen, dus je moet niet afkomen met 'zagen', hé. 't Is niet dat mensen zijn gaan zagen van: "Wij willen vakantie!!!", en dan floeps semesterverlof ingevoerd. Iedere student mocht z'n zegje doen, en de meesten hebben 'ja' gestemd! Jippii :D

enj0i^

Legacy Member
idd, ik had zoeizo meestal wat vakantie :(

En nu moetek week vroeger naar school daardoor

bleh :p

Arifiene

Legacy Member
Huasheng zei:
't Is toch na een semester :wtf: Waarom dat dan niet semesterverlof noemen?

Het kon evengoed niet zijn ingevoerd. Iedereen (die moeite deed) kon ervoor (of ertegen) stemmen, dus je moet niet afkomen met 'zagen', hé. 't Is niet dat mensen zijn gaan zagen van: "Wij willen vakantie!!!", en dan floeps semesterverlof ingevoerd. Iedere student mocht z'n zegje doen, en de meesten hebben 'ja' gestemd! Jippii :D
goh gaan we weer hoor, moet iedereen hier echt elk woordje letterlijk nemen ja...
Allé, volgens Ugent is het een intersemestriële vakantie die solo gericht is op het 'bekomen van examens', beter? Ik dacht dat de threadstarter doelt op 'krokusverlof' wat dus niet hetzelfde is, en wat dus idd op een andere datum valt(iets later dacht ik).
Ik heb gestemd, ik heb tegen gestemd, ik vond da persoonlijk idd gezaag, want nu mogen we een week vroeger beginnen, heel stom, en trouwens kwamen de meesten toch niet af de eerste week na de examens omdat dat voor veel vakken toch een inleiding was a la 'we gaan dit dit en dat zien, u mag gaan' (+ dat er althans in mijn richting enorm veel op reis waren, + de reis vant VRG dan georganiseerd werd).

multavici

Legacy Member
Arifiene zei:
goh gaan we weer hoor, moet iedereen hier echt elk woordje letterlijk nemen ja...
Allé, volgens Ugent is het een intersemestriële vakantie die solo gericht is op het 'bekomen van examens', beter? Ik dacht dat de threadstarter doelt op 'krokusverlof' wat dus niet hetzelfde is, en wat dus idd op een andere datum valt(iets later dacht ik).
Ik heb gestemd, ik heb tegen gestemd, ik vond da persoonlijk idd gezaag, want nu mogen we een week vroeger beginnen, heel stom, en trouwens kwamen de meesten toch niet af de eerste week na de examens omdat dat voor veel vakken toch een inleiding was a la 'we gaan dit dit en dat zien, u mag gaan' (+ dat er althans in mijn richting enorm veel op reis waren, + de reis vant VRG dan georganiseerd werd).
Ik heb voor gestemd, je kan even goed de eerste week van het 1ste semester brossen als je geen week vroeger wil beginnen. En mensen die niet willen brossen kunnen dan ten minste een weekje op vakantie na het eerste semester.

Ether

Legacy Member
Die semestervakantie valt niet samen met de krokusvakantie die het middelbaar en de meeste hogescholen hebben.

Vrij irritant, want wij zitten met hetzelfde probleem om te gaan skieën :)

Maar in tegenstelling tot enjoy had ik meestal tot de allerlaatste dag examen, dus is deze week vakantie wel meer dan welkom :)

Arifiene

Legacy Member
multavici zei:
Ik heb voor gestemd, je kan even goed de eerste week van het 1ste semester brossen als je geen week vroeger wil beginnen. En mensen die niet willen brossen kunnen dan ten minste een weekje op vakantie na het eerste semester.
sommige mensen (ik oa :p) wilden nog de laatste week van september op vakantie :p

Sprinkle Genie

Legacy Member
Arifiene zei:
sommige mensen (ik oa :p) wilden nog de laatste week van september op vakantie :p
²

nu is da allemaal zo'n gerush na den 2e zit. kvind het ook maar niks, die week vroeger beginnen.

Bram

Legacy Member
Sprinkle Genie zei:
²

nu is da allemaal zo'n gerush na den 2e zit. kvind het ook maar niks, die week vroeger beginnen.
bros die? ik ga da ook grotendeels doen... en nu kannek tenminste gaan snowboarden dees jaar...
tijdens het jaar brossen kank nie doen omdak verplichte practica heb en de paasvakantie betekent voor mijn ouders al blok... (ja voor m'n ouders :sop: )

Sprinkle Genie

Legacy Member
ja kweet het, ik kom ook pas die week terug van verlof, maar ik begin m'n jaar weer half z'n gat. Elk jaar opnieuw probeer ik mezelf op te leggen naar de lessen te gaan, maar tot nu toe tevergeefs. Weinig karakter zeker.

Ik bros gewoon liever de eerste week van het 2e semester dan het begin van het jaar.

zarathustra

Legacy Member
en dan hebben er mensen examen tot op de zaterdag ochtend van die week :p

Zo waren er bij ons (leuven) ook een hele boel, vakantie gepland om vrijdag avond te vertrekken, dan blijken ze een examen te hebben op zaterdag morgen ^^

3tens

Legacy Member
merci voor alle reacties.

Wat ik nu ook nog gezien heb is dat we tijdens de krokusvakantie de maandag en dinsdag geen les hebben aan de ugent. Dat is nog maar de 2de week van het 2de semester, dus misschien toch nog een goeie gelegenheid om te gaan snowboarden... alleen mijn ouders moeten nu nog willen instemmen. Ze vinden het niet verantwoord om in het eerste jaar 3 dagen te missen. pfff
Het semesterverlof is geen optie, ofwel kan ik enkel met mensen van de ugent weggaan.

dunno

Legacy Member
3tens zei:
We willen met enkele vrienden een skireis organiseren in het semesterverlof, maar er zijn er veel van verschillende scholen. Iedereen zit wel al in het hoger onderwijs. We willen er vlug bij zijn, want het aantal plaatsen is beperkt.

Ik zit aan de ugent en daar is het semesterverlof van 06/02 tot 12/02. De anderen weten het nog niet en kunnen dit nu nog niet opzoeken ofzo.

Weten jullie ofdat alle scholen tijdens dezelfde periode semesterverlof hebben?

Alvast bedankt.

aan VUB is dat ook, lesvrije week noemen ze dat. De week van 06/02.
Probeer anders met u vakantie op 03/02 te vertrekken. Das ne zaterdag en heb je nog enkele dagen congé?

Hellrabbit

Legacy Member
SveltestSword zei:
bros die? ik ga da ook grotendeels doen... en nu kannek tenminste gaan snowboarden dees jaar...
tijdens het jaar brossen kank nie doen omdak verplichte practica heb en de paasvakantie betekent voor mijn ouders al blok... (ja voor m'n ouders :sop: )

als het da voor u ook betekende zoude der mss door zijn :tongue:

Ether

Legacy Member
3tens zei:
merci voor alle reacties.

Wat ik nu ook nog gezien heb is dat we tijdens de krokusvakantie de maandag en dinsdag geen les hebben aan de ugent. Dat is nog maar de 2de week van het 2de semester, dus misschien toch nog een goeie gelegenheid om te gaan snowboarden... alleen mijn ouders moeten nu nog willen instemmen. Ze vinden het niet verantwoord om in het eerste jaar 3 dagen te missen. pfff
Het semesterverlof is geen optie, ofwel kan ik enkel met mensen van de ugent weggaan.


Join the club, hier maggek zelf in m'n 3de jaar nog niet..
Terwijl dak op kot zit en mss naar 40% van de lessen ga :ironic: Maar 3 dagen missen waar ze van weten, o wee!

metaphore

Legacy Member
Ether zei:
Join the club, hier maggek zelf in m'n 3de jaar nog niet..
Terwijl dak op kot zit en mss naar 40% van de lessen ga :ironic: Maar 3 dagen missen waar ze van weten, o wee!


mijn ouders maken daar geen probleem van...
hoogst waarschijnlijk gaan wij dit jaar een week skieën tijdens het jaar gewoon

minder druk op skiepistes enzo :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan