Archief - Rusland documenten

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

7ValeN7

Legacy Member
Ik zouw graag is willen weten welke documenten je nodig hebt om alleen door Rusland te reizen heb al wat gegoogeld maar niks nuttigs gevonden :sad: kan iemand me helpen dank u.

spray-bunny

Legacy Member
Om Rusland binnen te komen voor een verblijf van beperkte duur zijn een geldig paspoort en een visum vereist. Bijzondere regels zijn van toepassing bij een transit over het grondgebied naar de verschillende republieken van het Gemenebest van Onafhankelijke Staten (GOS). Het visum van de republiek waar men heen reist is niet langer geldig wil men via Rusland reizen. Het is dus aan te bevelen zich tijdig te informeren bij de consulaire dienst van de Russische ambassade in Brussel.

Het is raadzaam steeds in het bezit te zijn van zijn paspoort met visum. Maak ook een fotokopie van uw documenten. Bij diefstal (of verlies) van zijn paspoort, moet de reiziger een verklaring afleggen bij het dichtstbij gelegen politiekantoor. Op basis van de schriftelijke aangifte kan de Belgische consul een voorlopig paspoort afgeven.

Bij binnenkomst moet een immigratiekaart worden ingevuld. Het strookje wordt tijdens het verblijf bij het paspoort bewaard en bij de uitreis aan de douane afgegeven.

Reizigers die langer dan drie werkdagen in het land blijven, dienen hun aanwezigheid te melden bij het Russische Ministerie van Binnenlandse Zaken. De meeste grote hotels doen dit automatisch voor hun klanten. Deze formaliteit is niet verplicht wanneer men maar drie werkdagen in het land blijft.


Kijk eens rond op diplomatie.be of richt je eens tot de Russische ambassade.

w00tw00t

Legacy Member
Gouden tip. Steek u portemonne in u binnenzak van u jas en niet zoals de meeste doen in u broekzak vnachter want het is nogal de gewoonte dat buitenlanders die kwijtraken ;)

Flipkikker

Legacy Member
w00tw00t zei:
Gouden tip. Steek u portemonne in u binnenzak van u jas en niet zoals de meeste doen in u broekzak vnachter want het is nogal de gewoonte dat buitenlanders die kwijtraken ;)

Ik hoor dit al iedere reis en ik ben die nog nooit kwijtgeraakt :s

Tip: let op je portefeuille, gelijk waar je hem steekt ( :x )
Als je hem niet voelt in je achterzak -> beter ergens anders wegstoppen (binnenzak idd) (ik voel de aanwezigheid van mijn portefeuille ten allen tijde door het gewicht ervan... 5 cents wegen veel :()

maxdevis

Legacy Member
als je hem niet meer voelt is het al te laat, dus steek hem maar beter weg.
in je rugzak ofzo

ik dacht dat je voor rusland een uitnodiging van ginder moest krijgen om een visum te kunnen aanvragen.

er bestaan ook bureau's die niets anders doen dat dat uitschrijven
(afzetters natuurlijk)

Conqie

Legacy Member
Ik zouwww zeker Rusland aanraden, ik heb dat ook eens bezocht een aantal jaar geleden terwijl ik men tweede wereldreis aan het doen was, was wel leuwwwk hoooor! <3

^^VooDoo^^

Legacy Member
Ja, moet conquerpoy helemaal gelijk geven! Rusland is echt wel aan te raden, zeker op jonge leeftijd! Ben er ook alleen naar toe geweest, op men 16 !

AAN TE RADEN ++++

mauron

Legacy Member
maxdevis zei:
ik dacht dat je voor rusland een uitnodiging van ginder moest krijgen om een visum te kunnen aanvragen.

Volgens de site van de Russische ambassade in Brussel niet.

The following documents should be submited to the Russian Embassy or Consulate to obtain a Tourist Visa to enter Russia:

1. Your original passport with at least 2 blank visa-designated pages (passport must be valid for at least 6 months after intended departure date from Russia).
2. Two copies of Russian visa application form, completed and signed.
3. Two passport-size photos signed on the back.
4. If Tour Group or Cruise Passenger: Letter from tour company or cruise line confirming itinerary and including a copy of the confirmation from authorized Russian travel company which shows the reference number and confirmation number for the visa.
5. If Individual Travel: Confirmation of hotel arrangements from authorized Russian travel company, or directly from the Russian hotel, showing reference number and confirmation number for the visa.

Preske

Legacy Member
als er u babes vragen waar ge naartoe gaat
nooit de weg zeggen of een andere route opgeven, kleine hint ;)

Holy Paladin

Legacy Member
preske zei:
als er u babes vragen waar ge naartoe gaat
nooit de weg zeggen of een andere route opgeven, kleine hint ;)
niet zeggen waar ge naartoe gaat en niet zeggen waar ge niet naartoe gaat?
leg dat eens uit..

VinceFeet

Legacy Member
preske zei:
als er u babes vragen waar ge naartoe gaat
nooit de weg zeggen of een andere route opgeven, kleine hint ;)

Wat dan Preske? Zeggen dat ge ter plaatse gaat blijven trappelen tot het einde der tijden? :p

e.House

Legacy Member
VinceFeet zei:
Wat dan Preske? Zeggen dat ge ter plaatse gaat blijven trappelen tot het einde der tijden? :p

euhm wrs zal het wel iets te maken hebben met van die schone meiske die zijn gestuurd door van die 'gangsters'.

Dus zij winnen je vetrouwen en dan ineens wordt je bestolen tsja.

Epyon

Legacy Member
Wat preske zegt is idd een van de basisregels wanneer je door Rusland reist ja :p . 'Vriendelijke' mensen, vooral mooie vrouwen, raden reizigers al eens aan om deze of deze weg te nemen om op hun bestemming te geraken. Op die weg, die meestal ergens afgelegen loopt, houden hun maffiavriendjes zich dan schuil, klaar om die Westerlingen wat euro's lichter te maken.

7ValeN7

Legacy Member
misschien heb ik het verkeerd geformuleerd het is een reis met de auto dat me pa zouw doen van belgie naar rusland tot in syberie iemand al heel toevallig ervaring mee ? en welke document heb je dan nodig ?

orez

Legacy Member
Tis wel zo, dat je visum vooraf in orde dient te zijn om naar Rusland te reizen, als ik vorig jaar naar Moskou ben geweest, diende mijn Internationaal Paspoort eerst naar Rusland gestuurd te worden, omdan terug thuis te krijgen met een geldige visumpagina ingevuld. Duurt wel ni zo lang... in 6 dagen had ik hem al terug. Het is wel zo, dat je visum vooraf vastligt, en dat je enkel in Rusland mag blijven op de vooropgestelde en ingevulde data op je visum. Als je deze overschrijdt kun je zwaar in de problemen raken. Als je visum verstrijkt op bv 10 maart, en ge zijt 11 maart nog in Rusland, wordt je al als serieuze illegaal aanzien :)

Voor de rest, gewoon ja, visumpapieren invullen, opt vliegtuig (indien ge met vliegtuig gaat) krijgde een papiertje waar ge uw gegevens moet invullen (anders bij aankomst douane), laten stempelen door douane bij aankomst, papierke afgeven bij vertrek.

En dat Rusland o zo corrupt is etc... al ni teveel van geloven, vele mensen geloven in fabeltjes over rusland, in Moskou zelf een zalige periode gekend, politie enorm vriendelijk (mochten zelfs met hun geladen AK's paraderen :D ), enorm vriendelijke JONGE mensen !! de oudere mensen zijn weliswaar nors, sad... en spreken absoluut geen engels. But the college girls... meeste spreken dan wel weer engels.

Ook aan te raden --> Russische simcard kopen ! (Megafon als het kan) Is slecht 0,03 EUR om een sms naar Belgie te zenden ! (1 Roebel) en slecht 0,09 cent / min om naar belgie te bellen... :p

En kan u verzekeren, er loopt veel schoon volk rond ! :D
Wel ni verschieten, in bijna ieder russisch hotel is er een stripbar me hoertjes :)
En natuurlijk begeef u wel ni in kleine steegjes enzo.

Bart Religion

Legacy Member
in Brussel of Antwerpen moet je ook niet "in de kleine steegjes" gaan lopen hé :)

Rusland, vet, ga ik ook zeker nog naar toe
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan