Archief - Robotics - Aibo opvolger?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Vulcy

Legacy Member
Het is nu al een tijdje geleden, maar ik vind het spijtig dat Sony de productie van Aibo heeft stopgezet. Ik heb er nooit eentje gehad, maar was uiteindelijk wel van plan om mij er een aan te schaffen, hoewel ze vrij duur waren.
De technologie die erachter zat vond ik toch wel indrukwekkend en nu er thuis geen echte hond meer rondloopt die het robotje anders toch een kopje kleiner zou gemaakt hebben dacht ik een Aibo te kopen.
Ik heb dan nog maar een maand geleden ofzo ontdekt dat ze er gewoon geen meer maken. Is er ondertussen al een opvolger beschikbaar, met dezelfde of liefst nog geavanceerdere technologie?
Ik heb al een beetje rondgekeken, maar vind enkel Lego Mindstorm; dit is toch niet echt te vergelijken met Aibo.

D@SîR0

Legacy Member
op ebay worden ze toch nog regelmatig verkocht en internationaal verzonden.

chosen1

Legacy Member
mja er zijn mensen genoeg die hun Aibo willen dumpen :p

hoeveel kost die weer? $5000? en dan moet ge nog al die accesoires zitten bijkopen voor ge echt iets kunt doen :p

Vulcy

Legacy Member
wow $5000 is wel wat veel ;p
De laatste Aibo versie kostte maximum 2000eur denk ik.

chosen1

Legacy Member
ge hebt gelijk! altijd gedacht da die rond de 5000$ zaten :p want kwou vroeger ook zo'n beest (we krijgen geen huisdieren omdat die ruiven en daar is ons meubilair niet tegen bestand)

FroFro

Legacy Member
kvond da redelijk stom :p da bewoog toch ni zo fantastisch ze. Maar da was een van de vroegere versies peisek, nu zijn ze mss beter :)

Godzilla*Akira

Legacy Member
In Amerika was er een soort project, waar ze die aibo aan oudere mensen gaven als gezelschap enzo. En die zater er dan tegen te praten en van die dingen.
Was maar iets weird. Schaf u een echte hond aan, is toch veel toffer.

R|Jonas

Legacy Member
Ik zou het toch ook afraden. De eerste weken is dat nog leuk maar daarna zulde alles wel gezien hebben en ligt uw dure aankoop te verkommeren

chosen1

Legacy Member
R|Jonas zei:
Ik zou het toch ook afraden. De eerste weken is dat nog leuk maar daarna zulde alles wel gezien hebben en ligt uw dure aankoop te verkommeren

zo denk ik ook! alhoewel ge dieje hond krijgt als 'puppie' die bijna niets kan en naarmate da ge er meer tegen praat enz kan dieje wel commando's leren! dus het is nie zo da dieje alleen ma heen en weer loopt tussen zijn laadstation en de living :p

Phil

Legacy Member
http://en.wikipedia.org/wiki/Asimo#Toys


(Hier hebt ge van Dagostini? (of hoe noemt dat bedrijf, eentje waar ge elke week een deeltje van iets koopt, om dan na zoveel weken het volledige set hebt) een robot die vrij veel kan (rad, lopen, springen, trappen, etc etc), maar spijtig genoeg geen ingebouwde AI heeft. Maar wel een vrij uitgebreid besturingsprogramma, dus wie weet wat ge daarmee kunt.)

chosen1

Legacy Member
oppassen als ge er echt 1 zou willen kopen! en zeker op ebay! ik zou echt eerst gaan testen bij de eigenaar want er staat zelfs een speciale oplichtingsguide voor aibo's op ebay!

^^pathfinder^^

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
In Amerika was er een soort project, waar ze die aibo aan oudere mensen gaven als gezelschap enzo. En die zater er dan tegen te praten en van die dingen.
Was maar iets weird. Schaf u een echte hond aan, is toch veel toffer.
idd, dan kunt ge evengoed een nieuwe vetplant kopen als gezelschap.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan