Archief - relatie kan het nog?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

plonsy

Legacy Member
Bestaat het dat je in je relatie (gezin) door omstandigheden (conflict, te weinig tijd maken) uit elkaar groeit en alle liefde verdwijnt...
Dat je verliefd wordt op iemand anders...

Uiteindelijk terug in je relatie (gezin) een goed gevoel krijgt?

Starrk

Legacy Member
Zeer goed mogelijk, ik heb het weten gebeuren en zonder namen te noemen kort schetsen:

-Beide ouders stevige carrière. Hij weinig thuis, zij weinig thuis => Zeer weinig quality time.
-Zij leert iemand kennen op het werk.
-Hij komt erachter
-Na een gespannen paar dagen is het uitgepraat en nu zien die 2 mensen elkaar liever dan ooit, hun tweede liefde gevonden. Zij is nu meer thuis om voor de kinderen te zorgen en om bij hem te zijn.

Perfect mogelijk dus, als je het maar goed uitpraat. En dat uitpraten kan een positief of negatief gevolg hebben natuurlijk, gewoon proberen niet te emotioneel en impulsief te reageren, en al zéker geen oude koeien uit de sloot halen...Dat is waarschijnlijk de grootste dooddoener in relatie-ruzies.

(natuurlijk heb ik hier niet de wijsheid in pacht, dus correct me if i'm wrong)

Bubba

Legacy Member
Onder welke situatie dan ook kan je verliefd worden.

Dus ja, ook wanneer je een gezin hebt ofzo.

Starrk

Legacy Member
De vraag is maar hoe je met die verliefdheid om gaat (want liefde kan je dat niet noemen)

plonsy

Legacy Member
ja, het is wel een echte liefde hoor...
mogelijk 1 probleem, ik zie die 'liefde' nog elke dag
toch weet ik dat een relatie onmogelijk is
hoe terug de liefde voor mijn gezin krijgen
ik wil het absoluut maar ben bang dat gevoel niet mee wil

SIO

Legacy Member
Kzou zelf durven zeggen dat wie verliefd wordt op een ander erna precies juist meer waardeert wat hij/zij aan zijn gezin/partner heeft na al die jaren, gemerkt bij koppel dat ik ken

eniac

Legacy Member
DekadeZ zei:
Zeer goed mogelijk, ik heb het weten gebeuren en zonder namen te noemen kort schetsen:

-Beide ouders stevige carrière. Hij weinig thuis, zij weinig thuis => Zeer weinig quality time.
-Zij leert iemand kennen op het werk.
-Hij komt erachter
-Na een gespannen paar dagen is het uitgepraat en nu zien die 2 mensen elkaar liever dan ooit, hun tweede liefde gevonden. Zij is nu meer thuis om voor de kinderen te zorgen en om bij hem te zijn.

Ja, heb ik ook al weten gebeuren. En een half jaar later was het compleet gedaan.

edit: om maar te zeggen: vanaf dit punt kan je nog steeds alle kanten uit.

DBK

Legacy Member
ge komt terug te samen, da ga enkele maanden goe en dan loopt het weer mis, mss komde dan nog eens terug samen en dan loopt het weer mis tot ge elkaar zo moe zijt da ge ni meer me elkaar praat

plonsy

Legacy Member
waarderen is het probleem niet... het gevoel is verdwenen... komt dat terug? kan dat?

MilM

Legacy Member
plonsy zei:
waarderen is het probleem niet... het gevoel is verdwenen... komt dat terug? kan dat?
Ik denk zeer moeilijk.
Zeker als je elkaar nog vaak ziet.

Als je bv elkaar tijdje lang niet ziet en je elkaar dan plots onverwachts weer tegenkomt, mss dat het dan gemakkelijker terug oplaait.

Maar dit zijn zo van die zaken die moeilijk te voorspellen zijn.
En over welk gevoel heb je het ? Verliefdheid ?
Want je moet niet verliefd blijven om bij elkaar te blijven.

Maar als het daarentegen meer het gevoel is van "dit is ze", tjah ...

edit: hmm, ik heb het wat misbegrepen.
Je hebt dus een gezin, bent verliefd op iemand anders en je vraagt u af of het nog kan goedkomen tussen u en uw gezin ?
Na vele jaren kun je gemakkelijk verliefd worden op iemand anders. Maar is die verliefdheid wel de moeite ? Ooit zal deze ook weer verdwijnen.

plonsy

Legacy Member
het gevoel ... ik heb nu een zeer goed gevoel in mijn gezin ttz... een gevoel van graag zien zoals broers of zussen...
maar niet als partner... dat is nu de vraag

MilM

Legacy Member
plonsy zei:
het gevoel ... ik heb nu een zeer goed gevoel in mijn gezin ttz... een gevoel van graag zien zoals broers of zussen...
maar niet als partner... dat is nu de vraag
Mja.
Ik ken zo ook een paar mensen.

Dit is volgens mij niet zo ezond.
Die verliefdheid van in het begin gaat wel altijd overgaan, maar dat is nog altijd iets anders als iemand graag zien als een zus/broer.

Een relatie stopzetten met iemand dat je graag ziet op één of andere manier en lange tijd veel mee gedeeld heb is altijd enorm moeilijk en vergt veel energie.
Het is aan u om uit te maken of je dit de moeite vindt.

plonsy

Legacy Member
Ik heb geen liefde gevoel meer... maar wat dan? gewoon opstappen en kindjes achterlaten zie ik ook ni echt zitte
(ben gene simpelen hé :-(

bj001

Legacy Member
Praten,praten en nog eens praten tot het uitgepraat is. Misschien voelt ze net hetzelfde en dan kunnen jullie het allebei afsluiten als vrienden of wie weet opnieuw beginnen :-)...

Santa

Legacy Member
Kga hier keer een snelcursus topictitels doen denk ik.. want kkrijg het schijt van die titels hier :sop:

Dakantochnie

Legacy Member
We hebben al een emo thread voor zo'n dingen ('Heb jij een lief?').
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan